Gå til innhold

LOPPER!!! Hva gjør jeg?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.5.2019 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Skreiv jo at jeg har prøvd det.. vi gikk til veterinæren og fikk resept på flåttmiddel som skulle i nakken. Dette skulle også hjelpe mot lopper osv. Det har ikke hjulpe i det hele tatt 😔

ts

Anonymkode: b1cf1...235

Mange av disse flott-og loppemidlene virker slik at insektene dør når de suger blod av katten eller hunden som har fått middelet. Det hindrer altså ikke at flott og lopper følger med dyret inn og kan krype over på eierne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.5.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Jaja får leve med det da! 🙈 

får stille dette spørsmålet i stedenfor da: tips til hvordan man kan minske kløen på stikkene? Jeg sliter med å sove pga jeg klør så mye... 

ts

Anonymkode: b1cf1...235

Aloe vera. 

Og ikke klø på dem, kløen går faktisk raskere over om du greier å ignorere den enn om du klør. 

Anonymkode: d0ebc...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi fikk dette da jeg var mindre. Problemet var borte da katten ikke fikk sove i sengene rundt omkring i huset. Vi hadde skinnsofa, så kanskje noe annet nå som alle har stoffsofa. Så prøv å unngå at katten ligger overalt i sofaen, legg et pledd på enden hvor den kan ligge. 

Anonymkode: 83f02...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglelopper er lett synlige på lyst tøy. Ta vekk dyna, undersøk den nøye, se nøye på sengelakenet, under puter og rundt sengen for å se om det finnes lopper der. For all del - ikke la katten sove i sengen! Fersket vår katt som hadde lagt seg der for noen dager siden, løftet den opp og TRE lopper lå og kravlet under den på madrassen. Hvis du ikke klarer å hindre at katten drar dem med seg inn, sørg for at sengen er loppefri før du legger deg. 

Anonymkode: 74511...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Jaja får leve med det da! 🙈 

får stille dette spørsmålet i stedenfor da: tips til hvordan man kan minske kløen på stikkene? Jeg sliter med å sove pga jeg klør så mye... 

ts

Anonymkode: b1cf1...235

Dynk en sukkerbit i eddik og hold den på bittet. Jeg synes det fungerer 

Anonymkode: 9857f...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp xylocain på apoteket for å lindre kløen.

Anonymkode: 14dff...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...