AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #21 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg tror ikke man kan se sånt på barn. Jeg skal ikke vente på svar, før jeg avslører noe om bildet over, men se på det. Den ene er en uskyldig bror av en seriemorder og den andre er den verste seriemorderen vi vet om. En kar som selv etter dom ble intervjuet og journalister reagerte fordi han var så normal og helt normalt sjarmerende. Bildet over er Jeffrey Dahmer og lillebroren. Hun TS skriver om er fordomsfull og stygg (på innsiden). Anonymkode: 3dc51...e02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mai 2019 #22 Del Skrevet 2. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke man kan se bilde av ett barn å deretter vite om han/hun blir kriminell. Enig med Bonnica over her, men det er ikke det samme som å se et bilde, og deretter dømme. Såklart vil Stalin se ond ut på barnebildene. Han ser ond ut fordi man vet at det er Stalin på bildet. Ser gutten på bildet jeg legger ut, ond ut? Anonymkode: 7bce9...793 Det var en søt liten gutt, hvem er det ? (sikkert en fæl massemorder) Men nei man kan ikke se på barn om de vil bli onde som voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #23 Del Skrevet 2. mai 2019 Oi! Her var jeg sikker på at TS sitt innlegg kom til å bli møtt med mye motbør nærmest umiddelbart. Men neida. For meg så høres det veldig søkt ut at man skal kunne "se" hvilke barn som kommer til å bli onde eller kriminelle i framtia. Nesten like dumt som å kunne se hvem som har ulik seksuell legning eller interesser, basert på utseende. Jeg tenker at det å se ondskap / fremtidig kriminalitet basert på utseendet i et barn er farlig, særlig om du står det barnet nært. Da skaper du et confirmation bias, og kan være med på å dytte det barnet i den retningen. Trist. Skjerpings! Anonymkode: c1d9b...d0d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 2. mai 2019 #24 Del Skrevet 2. mai 2019 Obama? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 2. mai 2019 #25 Del Skrevet 2. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke man kan se bilde av ett barn å deretter vite om han/hun blir kriminell. Enig med Bonnica over her, men det er ikke det samme som å se et bilde, og deretter dømme. Såklart vil Stalin se ond ut på barnebildene. Han ser ond ut fordi man vet at det er Stalin på bildet. Ser gutten på bildet jeg legger ut, ond ut? Anonymkode: 7bce9...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #26 Del Skrevet 2. mai 2019 13 minutter siden, Catalina Culès skrev: Det var en søt liten gutt, hvem er det ? (sikkert en fæl massemorder) Men nei man kan ikke se på barn om de vil bli onde som voksne. Ja, han er veldig søt Og er i dag ett av de mest respekterte mennesket i verden, mye på grunn av hans godhet. Det er Barak Obama. Poenget mitt var at en med en gang tenker at det helt sikkert er ett ondt menneske fordi det er det tråden handler om. Det er etter min mening umulig å se på et barn sånn rent utseendemessig uten å vite noe om personlighet. Anonymkode: 7bce9...793 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mai 2019 #27 Del Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er veldig søt Og er i dag ett av de mest respekterte mennesket i verden, mye på grunn av hans godhet. Det er Barak Obama. Poenget mitt var at en med en gang tenker at det helt sikkert er ett ondt menneske fordi det er det tråden handler om. Det er etter min mening umulig å se på et barn sånn rent utseendemessig uten å vite noe om personlighet. Anonymkode: 7bce9...793 Ah, jeg forstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #28 Del Skrevet 2. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi! Her var jeg sikker på at TS sitt innlegg kom til å bli møtt med mye motbør nærmest umiddelbart. Men neida. For meg så høres det veldig søkt ut at man skal kunne "se" hvilke barn som kommer til å bli onde eller kriminelle i framtia. Nesten like dumt som å kunne se hvem som har ulik seksuell legning eller interesser, basert på utseende. Jeg tenker at det å se ondskap / fremtidig kriminalitet basert på utseendet i et barn er farlig, særlig om du står det barnet nært. Da skaper du et confirmation bias, og kan være med på å dytte det barnet i den retningen. Trist. Skjerpings! Anonymkode: c1d9b...d0d Ja, og så er det flere som trekker inn at man kan i en viss (og veldig snevert definert) grad kan forutsi de som har høy risiko for å ende i en kriminell løpebane. At man kan "se på" en tiåring eller fireåring at han/hun for eksempel sliter med impulskontroll og aggresjon, noe som forskning har støttet. Men dette er virkelig ikke det samme som å hevde at noen "ser kriminell ut" basert på utseendet. Det er to veldig forskjellige ting, spør du meg, og jeg er helt enig med deg i at man skal være enormt forsiktig med å hevde slike ting. Det sender tankene tilbake til en viss tid med måling av hodeskaller og stempling av folkegrupper... grøss. Anonymkode: 9826e...523 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. mai 2019 #29 Del Skrevet 2. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette sier venninne om en annen venninnes barn. Jeg ble helt satt ut og viste ikke HV jeg skulle si. Samtidig har jeg opplevd barnet som mindre høflig, vet barnet har gjort en del ulovlige ting osv. Men de er jo bare barn. De må teste grenser og få lov til å prøve seg?! Anonymkode: d801f...7c2 Du satte ikke denne venninnen som uttalte dette om en unge på plass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 2. mai 2019 #30 Del Skrevet 2. mai 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Personligheten gjenspeiles som regel av ansiktet. Det er veldig sjelden det ikke stemmer dessverre. Anonymkode: 2d5ff...ac1 Jeg slutter aldri å la meg overraske over hva presumptivt voksne mennesker får seg til å skrive på nettet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #31 Del Skrevet 2. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Personligheten gjenspeiles som regel av ansiktet. Det er veldig sjelden det ikke stemmer dessverre. Anonymkode: 2d5ff...ac1 For en dum og totalt uriktig ting å si. Jeg har, siden jeg var et lite barn, alltid blitt sett på som en søt, snill og uskyldig jente. For det er sånn jeg ser ut. Men det er langt i fra sannheten. Jeg er ikke ondskapsfull, men jeg har gjort mye dritt opp igjennom årene (og blitt tatt for noe av det, men stort sett så har jeg kommet meg unna fordi folk tror jeg er uskyldig for jeg ser sånn ut). Man kan ikke se personligheten til noen, hverken barn eller voksne, basert på utseende. Det er veldig naivt og tåpelig å tro det. Anonymkode: cd4c8...9d4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 2. mai 2019 #32 Del Skrevet 2. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og er i dag ett av de mest respekterte mennesket i verden, mye på grunn av hans godhet. Det er Barak Obama. Han er massemorder: ansvarlig for ufattelig mange tusen drepte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #33 Del Skrevet 2. mai 2019 10 timer siden, Sykkelkopp skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect Fordi du som resten er lettpåvirkelig menneske som dømmer basert på utseendet. Barn som er stygge får også mindre kjærlighet og blir dømt hardere og ender oftere opp som problembarn Det kalles physigonomy og er en gren innen medisin og vitenskap, som dessverre har blitt ignorert og holdt skjult fordi det bekrefter at mange "fordommer" er vitenskapelig basert og høyst reelle. Anonymkode: b3680...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #34 Del Skrevet 2. mai 2019 Det er faktisk lett å se om noen er kriminelle eller ikke. Anonymkode: 3cd99...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #35 Del Skrevet 2. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk lett å se om noen er kriminelle eller ikke. Anonymkode: 3cd99...92f På mange, og til en viss grad, men ikke alle. Det kommer ofte an på i hvilken sammenheng man treffer dem, og ikke minst hva slags kriminalitet det dreier seg om. Økonomisk kriminalitet for eksempel, er kanskje verre å gjenkjenne på folk. Jeg jobber i kundeservice og mener jeg vet hvem jeg skal holde et ekstra godt øye med, samtidig har jeg også vært ute for tilfeller der skinnet har bedratt, både privat og på jobb. Hyggelige, velkledde eldre mennesker har blitt tatt for tyveri, en trivelig bekjent som er dyktig i jobben sin banker samboerne sine etter tur osv. Det er ofte sosiale og psykiske årsaker til kriminalitet, men så har man også de tilfellene der folk tilsynelatende ikke har noe å skylde på. Anonymkode: bad39...052 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #36 Del Skrevet 2. mai 2019 De kriminelle jeg kjenner kan man ikke se det på, på noen som helst måte, hverken som barn eller voksne. Pedofil overgriper, sjarmerende, søt, smilende øyne, liketil og avslappet fremtreden. Det er ingenting ved utseendet hans som skriker hverken pedofil eller overgriper. Drapskvinne. Stille, beskjeden, et smil som lyste opp hele ansiktet hennes. Basert på oppførsel og utseende var det ingen som noen gang kunne forestille seg at hun skulle begå drap. Anonymkode: 95bac...442 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #37 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg tenker da, blir barnet kriminelt fordi det har blitt møtt med en holdning om at det skal bli det. Eller? Helt forferdelig sagt av venninnene dine ts. Anonymkode: 80852...cdc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #38 Del Skrevet 2. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Personligheten gjenspeiles som regel av ansiktet. Det er veldig sjelden det ikke stemmer dessverre. Anonymkode: 2d5ff...ac1 Dette mente også fascistene på 1930 - 40 tallet. Jødene feks hadde ett kriminelt utseende. Det kunne man tydelig se på ansiktstrekkene mente man. Anonymkode: 80852...cdc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #39 Del Skrevet 2. mai 2019 4 timer siden, Vox_populi skrev: Han er massemorder: ansvarlig for ufattelig mange tusen drepte. Heia Trump da eller? Anonymkode: 7bce9...793 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. mai 2019 #40 Del Skrevet 2. mai 2019 "Få lov" å prøve seg? Nei, hvorfor skal de få "prøve" å bryte lover og regler som gjelder alle? Bare fordi de ikke vil følge dem eller synes "reglene er så dumme"...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå