Gå til innhold

Jeg så spøkelser i går ettermiddag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan det være en annen grunn til at du ser nettopp tyskere ...?

For i forhold til all historien Akershus festning er omgitt av, var de fem årene okkupasjonen varte, for nesten ingen ting å regne, og heller var det ikke et sentralt sted for den tyske hæren; derimot er Akershus landsfengsel på festningen et sted der det burde være mulig å få langt flere inntrykk; vet ikke om du har vært i kjelleren i Kruttårnet og sett straffecellene der - finner ingen bilder av dem på nett, men har noen fotografier jeg har tatt selv da jeg var på omvisning i kjelleren. Loftet i tårnet - der Ole Høiland satt - er ikke like interessant, men også verdt å få med seg, og det samme gjelder de andre cellene som er åpne for publikum.

Det som befinner seg under jorden og bak murene på fesningen er langt mer interessant enn det som finnes utenfor, selv om dette er steder som vanligvis er låst for besøkende.

Anonymkode: eb112...37d

Takk for svar og spørsmål. Jeg forstår hva du mener. Jo, jeg kan kjenne andre energier også, fra andre tidsepoker enn 1940-45. Jeg kan det. Men det er likevel tyskerne som kommer sterkest inn for meg alltid på slike steder. Jeg vet ikke om jeg kan forklare det. Men jeg har jo noen tanker om hvorfor det er slik. 

Anonymkode: c7d5d...40c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ser du kun Tyskere?

Anonymkode: 351a6...435

Interssant spørsmål. Jeg har lagt til et svar om dette lenger ned i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Interssant spørsmål. Jeg har lagt til et svar om dette lenger ned i tråden. 

Jeg var ute for noe rart en dag tidligere i vinter.  Jeg var i storstuen, å skulle fyre opp i ovnen, det skulle komme noen å spille kort på kvelden å det trengs en del fyring for å få stuen varm da den ikke brukes så ofte. Der er det enkle glass i vinduene, det var fryst på noen av de. Å der i en rute fikk jeg se en et portrett av en mann, å portrettet var kliss lik en mann som jeg har bilde av på veggen, en mann som ikke har levd på over 100 år.  Jeg hentet min kone så hun fikk se det også,å hun så det samme som meg.  Det var ikke kun en energi, det var der i flere timer, når stuen ble varm kom det i vinduet bort.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig vil jeg jo si at det er heller ikke slik at man ser disse energiene, eller gjenferdene, slik man vanligvis ser ting med øyet. Det er mer slik at man får et slags inntrykk/oppfatning/fornemmelse av en energi, slik at man kan danne seg et bilde innvendig av hvafor en det er man treffer på. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var ute for noe rart en dag tidligere i vinter.  Jeg var i storstuen, å skulle fyre opp i ovnen, det skulle komme noen å spille kort på kvelden å det trengs en del fyring for å få stuen varm da den ikke brukes så ofte. Der er det enkle glass i vinduene, det var fryst på noen av de. Å der i en rute fikk jeg se en et portrett av en mann, å portrettet var kliss lik en mann som jeg har bilde av på veggen, en mann som ikke har levd på over 100 år.  Jeg hentet min kone så hun fikk se det også,å hun så det samme som meg.  Det var ikke kun en energi, det var der i flere timer, når stuen ble varm kom det i vinduet bort.

Men er du sikker på at det du så på ruta ikke bare var en slags speiling av portrettet du har hengende på veggen? Og etterhvert som lysforholdene, av naturlige årsaker, endret seg utenfor, så forsvant speilingen også?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er du sikker på at det du så på ruta ikke bare var en slags speiling av portrettet du har hengende på veggen? Og etterhvert som lysforholdene, av naturlige årsaker, endret seg utenfor, så forsvant speilingen også?

Ja det er jeg helt sikker på, bilde henger på en vegg som er i 90 grader for vinduet.  Å ingen ting det kan speiles i. Dessuten har vi ikke sol på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er jeg helt sikker på, bilde henger på en vegg som er i 90 grader for vinduet.  Å ingen ting det kan speiles i. Dessuten har vi ikke sol på denne tiden av året.

Jeg skjønner... Da kan det godt tenkes at personen på bildet har et slags budskap til dere, tenker jeg. Men hva det kan være... Du nevnte at han hadde vært død i over 100 år. Dette er nok et veldig subjektivt budskap til akkurat deg. Du bør tenke litt slik: hva vet du om mannen og tiden han levde? Og hva sier alt dette deg? Hva tror du dette skal bety? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner... Da kan det godt tenkes at personen på bildet har et slags budskap til dere, tenker jeg. Men hva det kan være... Du nevnte at han hadde vært død i over 100 år. Dette er nok et veldig subjektivt budskap til akkurat deg. Du bør tenke litt slik: hva vet du om mannen og tiden han levde? Og hva sier alt dette deg? Hva tror du dette skal bety? 

Jeg vet ikke så veldig mye om han,jeg mener han var haugianer, mulig han ikke er så fornøyd med måten jeg lever og driver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke så veldig mye om han,jeg mener han var haugianer, mulig han ikke er så fornøyd med måten jeg lever og driver på.

Eller kanskje omvendt: at han synes om deg. Og vil bare minne på at alt her tar slutt en dag, og at det finnes noe mer på andre siden. En liten oppmuntrende hilsen til deg. 

Vi lever jo i underlige tider. Man kan komme i apokalyptisk stemning av mindre. Jeg synes det er bra vi kan se etter, og oppdage tegn. Tegn som betyr noe. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første demon som prøvde seg ble putta i skam av Gud, meg og en Light-Spirit.

Den andre trengte bare min Sjel å deale med.

De 2 siste som prøvde seg (dette halvåret) mens jeg sov (feiginger) forsvant sekundet jeg åpnet øynene mine. 

Dette er sant, det er hva jeg direkte har opplevd. Hva du tror spiller ingen rolle fra mitt perspektiv.

Dette ble jeg født til. Jeg har sett og opplevd shit siden jeg var en liten barn.

Jeg er bokstavelig talt spirituelt overlegen. Totalt overlegen.

Det jeg har opplevd og realisert...

Fuck me bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (På 1.5.2019 den 16.50):

Hei,

I går fikk jeg erfare veldig merkelig aktivitet utenfor et fraflyttet og gammelt tidligere herskapshus her i bygda. Jeg skulle hente nevøen min i barnehagen, og tok en snarvei over marken til dette huset. Jeg gikk helt alene over marken. da ser jeg plutselig to små jenter med fine 1800-talls- eller tidlig 1900-talls kjoler (hun ene hadde silkehatt med sløyfe), løpe lekende og muntert nedover marken, ca 50 meter foran meg.

Den minste av dem hadde en snurrebass i hånden, de kunne være sånn 8 - 10 år gamle. Det rare er at rett før de viste seg, var det som om synet mitt svartnet til i sidene, jeg hadde ikke sidesyn, det virket som om jeg absolutt skulle se disse to leke. Det gamle huset i bakgrunnen så plutselig helt moderne ut og hagen var velstelt. Det var som om det bare var jeg og dem som eksisterte i øyeblikket, og alt annet ble filtrert ut. Da de viste seg, kjente jeg en varm vind i ansiktet, enda det var vindstille, og trærne beveget seg heller ikke.

Jeg hørte dem ikke, jeg bare så dem (de var ikke helt klare, men fortsatt veldig tydelige), løpende i lystig lek foran meg. De løp bak en stor busk ca 50 meter foran meg og der forsvant dem. Jeg gikk forbi busken , og det var ikke lenger spor av dem noe sted. Det gamle huset var tilbake i gammel, nedslitt form og hagen var igjen ustelt. Det var som om jeg hadde foretatt en reise over 100 år tilbake i tid.

Etter dette ble jeg veldig trett, jeg hentet nevøen og vi gikk hjem. Jeg måtte legge meg litt, det var som om jeg hadde bearbeidet utrolig mye på en gang, jeg snakket med min mann senere om dette, og han avblåste meg og hevder jeg har jernmangel og at jeg har lest for mye fiksjon og derfor ikke klarer å skille mellom reelle ting og luftspeilinger. Jeg måtte gråte litt for meg selv fordi ingen vil tro meg, derfor måtte jeg skrive litt om dette her inne.

De så ca slik ut, med lignende hatt, bilder. Utrolig merkelig. Flere som har opplevd merkelige ting og ikke blir trodd? :(

Anonymkode: f3267...e37

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Dette har jeg hørt om!!! Flere som har opplevd wow. Du har opplev å få et innsyn i en annen tid, sett flere YouTube klipp som prater om det samme. Jeg tror på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (På 1.5.2019 den 16.50):

Hei,

I går fikk jeg erfare veldig merkelig aktivitet utenfor et fraflyttet og gammelt tidligere herskapshus her i bygda. Jeg skulle hente nevøen min i barnehagen, og tok en snarvei over marken til dette huset. Jeg gikk helt alene over marken. da ser jeg plutselig to små jenter med fine 1800-talls- eller tidlig 1900-talls kjoler (hun ene hadde silkehatt med sløyfe), løpe lekende og muntert nedover marken, ca 50 meter foran meg.

Den minste av dem hadde en snurrebass i hånden, de kunne være sånn 8 - 10 år gamle. Det rare er at rett før de viste seg, var det som om synet mitt svartnet til i sidene, jeg hadde ikke sidesyn, det virket som om jeg absolutt skulle se disse to leke. Det gamle huset i bakgrunnen så plutselig helt moderne ut og hagen var velstelt. Det var som om det bare var jeg og dem som eksisterte i øyeblikket, og alt annet ble filtrert ut. Da de viste seg, kjente jeg en varm vind i ansiktet, enda det var vindstille, og trærne beveget seg heller ikke.

Jeg hørte dem ikke, jeg bare så dem (de var ikke helt klare, men fortsatt veldig tydelige), løpende i lystig lek foran meg. De løp bak en stor busk ca 50 meter foran meg og der forsvant dem. Jeg gikk forbi busken , og det var ikke lenger spor av dem noe sted. Det gamle huset var tilbake i gammel, nedslitt form og hagen var igjen ustelt. Det var som om jeg hadde foretatt en reise over 100 år tilbake i tid.

Etter dette ble jeg veldig trett, jeg hentet nevøen og vi gikk hjem. Jeg måtte legge meg litt, det var som om jeg hadde bearbeidet utrolig mye på en gang, jeg snakket med min mann senere om dette, og han avblåste meg og hevder jeg har jernmangel og at jeg har lest for mye fiksjon og derfor ikke klarer å skille mellom reelle ting og luftspeilinger. Jeg måtte gråte litt for meg selv fordi ingen vil tro meg, derfor måtte jeg skrive litt om dette her inne.

De så ca slik ut, med lignende hatt, bilder. Utrolig merkelig. Flere som har opplevd merkelige ting og ikke blir trodd? :(

Anonymkode: f3267...e37

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

se denne ,de prater om en lik historier !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett spøkelser men jeg føler veldig mange ting. Jeg føler ting ved mennesker og steder. For eksempel kan jeg føle at det har skjedd noe fælt eller ekkelt et sted jeg er. Sikkert ikke helt samme greia men det er sånn jeg er. Jeg ser ikke ting som ikke er der men føler. Aner ikke om dette gir noe mening.. 

Anonymkode: ae942...836

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12/4/2021 den 21.54):

Jeg har aldri sett spøkelser men jeg føler veldig mange ting. Jeg føler ting ved mennesker og steder. For eksempel kan jeg føle at det har skjedd noe fælt eller ekkelt et sted jeg er. Sikkert ikke helt samme greia men det er sånn jeg er. Jeg ser ikke ting som ikke er der men føler. Aner ikke om dette gir noe mening.. 

Anonymkode: ae942...836

Jo, det gir absolutt mening, synes jeg. Og jeg tror at mange kan kjenne ting på lignende måte som du. Men dette er slike ting man gjerne ikke snakker om, for å slippe å bli sett rart på av andre. Det blir på en måte et ikke-tema for veldig mange, tror jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Ellefantella skrev (På 2.5.2019 den 16.39):

Jeg kjenner nære personer som jeg stoler 100% på som har opplevde det samme. Alle tre fullstendig friske.

Jeg synes som @so_what at det er et dumhetstegn å nekte på at det finnes noe bare fordi det ikke er vitenskapelig bevist enda. Greit å ikke TRO på det, men å benekte det bombastisk er bare snevert.

Helt enig. Folk betror seg veldig lett til meg. Fått høre mange historier av personer som betrakter seg som agnostikere og ateister, helt uforklarlige opplevelser. Helt psykisk friske personer med høy intelligens og hodet på rett sted. Et par av de jobbet jeg med da jeg var ansatt på psykiatrisk avd faktisk 😄  Er ikke religiøs, så det er sagt. men opplevd så mye at jeg er overbevist om at det er mye vi ikke kan forklare. Ganske uintelligent å avvise et fenomen vi vet for lite om. Kanskje har vi ikke utviklet de vitenskapelige metodene for å greie å måle disse fenomenene ennå.  Det er en arrogant å fullstendig avvise slike fenomener. Tilogmed overlegen på et sykehus jeg jobbet på hadde mange slike opplevelser. Og jeg har aldri møtt noen som utover de opplevelsene har hatt et så sterkt vitenskapelig og rasjonelt perspektiv på ting. Han kunne likevel ikke bortforklare det som skjedde. Han gikk fra å være fullt ut skeptiker til en mer ydmyk type kan an si. 

Anonymkode: 684de...aa1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...