Gå til innhold

To naboer klipper gresset i dag


Gjest Happyface87

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Evt flytte unna et boligstrøk. 

Anonymkode: 5887d...2f3

Ja men da er det uaktuelt å jobbe nattevakt på sykehus. Lang reisevei for å bo usentralt er uaktuelt, jeg ofrer nok i jobben min fra før. Og sålenge det er lovfestet med fred på søndager så er det fullt lov å klage på at naboer ikke tar hensyn.  

Anonymkode: 8872c...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Granneloven gjelder hver eneste dag. Normale aktiviteter, som gressklipping, utenfor kommunens regler for når det skal være stille (er vel normalt med stilletid mellom 23-07), er ikke brudd på granneloven. 

Anonymkode: 93d7f...4a6

Som jeg skrev : "ikke under normale omstendigheter "  og å klippe gresset på dagtid 1.mai strider ikke i mot dette.

Men slik er det ikke alltid.

For å ta et egenerfart eksempel.

Jeg var gjest i et konfirmasjonsselskap en søndag.  Naboene var varslet. Mens vi satt ute i hagen med kaffe og kaker fant naboen ut at dette var riktig tidspunkt å sprøyte ugressmiddel på tomtegrensen, er par meter unna der vi satt.

Dette var ikke en støyende handling, og gikk ikke under loven om helligdagsfred, men det var en sjenerende handling som gikk under granneloven. 

(Vertskapet prøvde først å snakke med naboen for å høre om h*n kunne vente med sprøytingen et par timer til selskapet var over, men til ingen nytte.  Da måtte politiet tilkalles

Anonymkode: a3248...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev : "ikke under normale omstendigheter "  og å klippe gresset på dagtid 1.mai strider ikke i mot dette.

Men slik er det ikke alltid.

For å ta et egenerfart eksempel.

Jeg var gjest i et konfirmasjonsselskap en søndag.  Naboene var varslet. Mens vi satt ute i hagen med kaffe og kaker fant naboen ut at dette var riktig tidspunkt å sprøyte ugressmiddel på tomtegrensen, er par meter unna der vi satt.

Dette var ikke en støyende handling, og gikk ikke under loven om helligdagsfred, men det var en sjenerende handling som gikk under granneloven. 

(Vertskapet prøvde først å snakke med naboen for å høre om h*n kunne vente med sprøytingen et par timer til selskapet var over, men til ingen nytte.  Da måtte politiet tilkalles

Anonymkode: a3248...264

Joda, men nå er ikke 1. mai spesiell på den måten. Det er for de fleste en helt vanlig fridag.

Anonymkode: 93d7f...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men nå er ikke 1. mai spesiell på den måten. Det er for de fleste en helt vanlig fridag.

Anonymkode: 93d7f...4a6

Men fremdeles gjelder granneloven, og man må ta rimelige hensyn også på slike dager.

Men som jeg også skrev, jeg synes ikke det er hensynsløst å klippe plenen på dagtid på 1.mai, og det strider heller ikke mot granneloven.

Anonymkode: a3248...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

 

 

Dette har jeg allerede opplyst om, så ingen grunn til å gjenta det:-)

Anonymkode: 4ef4c...821

Var du den eneste som hadde lov å svare i tråden? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...