Gå til innhold

To naboer klipper gresset i dag


Gjest Happyface87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Ingen helligdagsfred i dag:-)

Anonymkode: 4ef4c...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helligdag!

Anonymkode: cdae2...4cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai er ingen religiøs helligdag, men høytidsdag så reglene er ikke de samme som andre røde dager og er mer som vanlig søndag.

Anonymkode: 56a2e...b11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Happyface87 skrev:

Er det da innafor at jeg starter med hamring og pussing i hagen?

Du kan hvis du absolutt vil. I dag er det høytidsdag, ikke helligdag.

Anonymkode: bab58...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1.mai er ingen religiøs helligdag, men høytidsdag så reglene er ikke de samme som andre røde dager og er mer som vanlig søndag.

Anonymkode: 56a2e...b11

Kom borti anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helligdag!

Anonymkode: cdae2...4cf

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1.mai er ingen religiøs helligdag, men høytidsdag så reglene er ikke de samme som andre røde dager og er mer som vanlig søndag.

Anonymkode: 56a2e...b11

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan hvis du absolutt vil. I dag er det høytidsdag, ikke helligdag.

Anonymkode: bab58...e0a

Dette har jeg allerede opplyst om, så ingen grunn til å gjenta det:-)

Anonymkode: 4ef4c...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse to naboene de eneste naboene dine? Hvis ja, kan du også bråke. Men helligdagsfreden gjelder 1. mai.

Anonymkode: a3011...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Happyface87 skrev:

Takk! :)

Du kjører på til du slettes:-)?

Anonymkode: 4ef4c...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er disse to naboene de eneste naboene dine? Hvis ja, kan du også bråke. Men helligdagsfreden gjelder 1. mai.

Anonymkode: a3011...427

Nei.

Anonymkode: 4ef4c...821

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er disse to naboene de eneste naboene dine? Hvis ja, kan du også bråke. Men helligdagsfreden gjelder 1. mai.

Anonymkode: a3011...427

Niks! 1. og 17. mai er høgtidsdager og skal være jamstelt med søndager, men ikke når det gjelder føresegner om kirkelige handlinger eller helligdagsfreden.

Anonymkode: cdae2...4cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er disse to naboene de eneste naboene dine? Hvis ja, kan du også bråke. Men helligdagsfreden gjelder 1. mai.

Anonymkode: a3011...427

Nei. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1947-04-26-1

For å klippe ut det mest relevante: § 1.1. og 17. mai er høgtidsdager og skal være jamstelt med søndager, men ikke når det gjelder føresegner om kirkelige handlinger eller helligdagsfreden. 

Så nei. Helligdagsfreden gjelder IKKE 1. mai. Det er en høytidsdag, ikke en helligdag. 

Anonymkode: 93d7f...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at lov om helligdagsfred ikke gjelder på høytidsdager, men "Granneloven" (naboloven) gjør det, og der står det at man ikke skal være til sjenanse for naboene.

Er man til sjenanse for naboene når man klipper gresset?  Ikke under normale omstendigheter,  mener jeg

 

Anonymkode: a3248...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er riktig at lov om helligdagsfred ikke gjelder på høytidsdager, men "Granneloven" (naboloven) gjør det, og der står det at man ikke skal være til sjenanse for naboene.

Er man til sjenanse for naboene når man klipper gresset?  Ikke under normale omstendigheter,  mener jeg

 

Anonymkode: a3248...264

Granneloven gjelder hver eneste dag. Normale aktiviteter, som gressklipping, utenfor kommunens regler for når det skal være stille (er vel normalt med stilletid mellom 23-07), er ikke brudd på granneloven. 

Anonymkode: 93d7f...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør stort sett alltid arbeid med hus/hage på søndager. Er jo da vi har tid :) Folk tåler vell at man klipper gresset eller sager til noen planker.. Kan jo komme seg ut i skog og mark på søndag de som vil ha det stille.

Anonymkode: 5887d...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør stort sett alltid arbeid med hus/hage på søndager. Er jo da vi har tid :) Folk tåler vell at man klipper gresset eller sager til noen planker.. Kan jo komme seg ut i skog og mark på søndag de som vil ha det stille.

Anonymkode: 5887d...2f3

Regler og lover er til for å holdes. Jeg synes det er utrolig forbanna irriterende at naboer i tett boligstrøk ikke tar hensyn, ikke alle jobber hverdag 8-16. 

Her jeg bor er det byggeplass om dagen da de setter opp 3 nye hus. De holder på fra 07-20 hver dag. Den siste halvannen mnd har det vært stikksag/motorsag/sirkelsagbråk hver eneste søndag, sist søndag fra en annen nabo.

Jeg jobber nattevakter og står i det når det kommer til bråk når jeg skal sove i hverdagen, men ser virkelig frem til støyfrie søndager så jeg får sove litt mer. Ikke minst fordi jeg da har jobbet 20t natt på halvannet døgn og trenger å sove godt før natt 3 og nye 10t. 

Etter logikken din å bedømme burde jeg få pusse opp og klippe plena midt på natt. For det er da jeg er mest våken og har tid på fridagene mine når jeg ikke jobber natt. 

Anonymkode: 8872c...c28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regler og lover er til for å holdes. Jeg synes det er utrolig forbanna irriterende at naboer i tett boligstrøk ikke tar hensyn, ikke alle jobber hverdag 8-16. 

Her jeg bor er det byggeplass om dagen da de setter opp 3 nye hus. De holder på fra 07-20 hver dag. Den siste halvannen mnd har det vært stikksag/motorsag/sirkelsagbråk hver eneste søndag, sist søndag fra en annen nabo.

Jeg jobber nattevakter og står i det når det kommer til bråk når jeg skal sove i hverdagen, men ser virkelig frem til støyfrie søndager så jeg får sove litt mer. Ikke minst fordi jeg da har jobbet 20t natt på halvannet døgn og trenger å sove godt før natt 3 og nye 10t. 

Etter logikken din å bedømme burde jeg få pusse opp og klippe plena midt på natt. For det er da jeg er mest våken og har tid på fridagene mine når jeg ikke jobber natt. 

Anonymkode: 8872c...c28

Evt flytte unna et boligstrøk. 

Anonymkode: 5887d...2f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som politiet skrev på en avis side i går, slutt og ring vi rykker ikke ut. Det er lov og klippe plen etc 1 mai

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...