Jellyfish Skrevet 28. august 2002 #1 Del Skrevet 28. august 2002 Synes igrunn at de er litt sære nå... Skjønner jo at det er kipt å bli vekket midt på natten, men hadde noen andre blitt vekket så ville det nok aldri vanket bot! www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/28/347206.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 28. august 2002 #2 Del Skrevet 28. august 2002 Enig med deg! 5000 er mye for en 17 åring, selv om han sikkert har lært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 28. august 2002 #3 Del Skrevet 28. august 2002 Dette synes jeg unggutten hadde godt av. Jeg HATER å bli vekket på natten, har gladelig ringt politet selv jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 28. august 2002 #4 Del Skrevet 28. august 2002 5000 for mye??? :o pøøhh....alt for lite! Dette har med holdninger og respekt å gjøre synes jeg. Ikke noe om å bli vekket midt på natta - det tåler alle av og til. Det har rett og slett med respekt for mennesker å gjøre, det være seg kongelige eller ikke! :evil: Samfunnet vårt er iferd med å ødelegges fordi folk ikke lenger har respekt for hverandre. Det er alt for mange trekke-på-skuldrene-holdninger idag. Dette er min mening! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2002 #5 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg synes ikke kronprinsparet er sære i det hele tatt! i det store og hele virker Haakon som en veldig fornuftig og utrolig tålmodig person, det var ikke for noe han fikk snill prisen en gang. Jeg hadde ikke greid å levd som kongelig eller kjendis, der fotografer hoppet frem over alt. Folk må lære seg at man skal ikke kødde med folk som er spesielt utsatt for trusler osv. Jeg synes man trenger et strengt samfunn generelt, da tenker jeg på større bøter og lengre fengselstraff, samfunnet er altfor slapp der!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 28. august 2002 #6 Del Skrevet 28. august 2002 Syns ikke det er sært i det hele tatt. Syns det er greit å vise at "litt uskyldig moro" ikke er så moro for den det går utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. august 2002 #7 Del Skrevet 28. august 2002 Vellll........Mette eller Håkon har sikkert aldrig holdt folk våkne om nettene.......Eller vekket dem....... Nå må de skjerpe seg!!!!! Skal en guttunge ha d her på rullebladet sitt da?? Hadde en guttunge på 17 år tatt seg inn på min eiendom full og beruset hadde jeg fått i ham noe kaffe , ringt hans foreldre og fått de til å hente ham .End of fire!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 28. august 2002 #8 Del Skrevet 28. august 2002 Herregud, få 5000kr i bot fordi du roper "hallo" midt på natta og vekker kronprinsparet... HALLO, sier jeg da... Nå må de gi seg, de kan da ikke mene det? Stakkaren var beruset og visste sikkert ikke helt at han var der han var heller. Forrige fredagsnatt våknet jeg av at naboene skøt opp en rakett. Det er ikke engang lovlig annet enn ved spesielle vilkår. Men jeg anmeldte ikke naboen for å ha vekket meg for det, vel... Kongelig eller ikke, litt medmenneskelighet må de vel ha uansett... Stakkars 17åring.. 5000kr fattigere student, med tekst på rullebladet at han har vekket de kongelige midt på natten... Rett og slett tragikomisk, spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 28. august 2002 #9 Del Skrevet 28. august 2002 Overdrevet av dem synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 28. august 2002 #10 Del Skrevet 28. august 2002 Lurer på om han hadde fått 5000 kroner i bot for å ha vekket meg , jeg? Synes dette er å dra det ltt for langt, og særlig "folkelige" vil jeg ikke kalle dem nei .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 28. august 2002 #11 Del Skrevet 28. august 2002 Å herregud :o Tror jeg blir sprø. Om en 17 åring hadde vekket meg på natten med noen "HALLO" så hadde jeg kanskje ringt til politiet. VIST han begynte å gjøre andre ting, eller ikke stoppet å rope. Men 5000 i bot for å vekke noen er jo HEEELT på trynet. Hadde aldri gått med på å la en 17åring BETALE for seg. En advarsel om å roe drikkinga si ( ) hadde vert nok! ......tror jeg blir !GAL! av monarkiet snart!!Når skal det ta slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. august 2002 #12 Del Skrevet 28. august 2002 Stiller meg rimelig likegyldig til om det var kongelige eller ikke dette gikk ut over.....Kronprisnparet står ikke i noen særstilling når det gjelder å dømme noen - det kan de nemlig ikke. Det er domstolene som dømmer folk. Og jo, jeg forstår at de anmeldte det. Tror ikke mange hytteeiere synes det er ok med ukjente, ravende fulle ungdommer som plutselige nattegjester. Tenk for en russemoro det hadde kunnet bli hvis saken ikke ble anmeldt - krone i lua for å vekke en kongelig om natta...... Men som sagt - det er domstolen - altså dommere som dømmer og ilegger straff. Hva tror dere Røkke ville ha sagt hvis han ble vekket på hytta om natta - Tror liksom ikke han er av den tilgivende typen....... Klart unggutten har lært - skulle bare mangle. Og faktisk mener jeg det er greit at ungdom lærer at oppførsel får konsekvenser. Et fy deg og en klapp på skulderen er ihvertfall ingen løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 28. august 2002 #13 Del Skrevet 28. august 2002 Vel, syns ikke det er rart at de kongelige reagerer på at andre bryter seg inn på dems eiendom jeg. Tross alt er risikoen mye større for at noen skal prøve å skade de kongelige enn at de skal prøve å skade oss "vanlige folk på gata". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Skrevet 28. august 2002 #14 Del Skrevet 28. august 2002 Nå er det vel ikke kronprinsparet som har gitt guttungen 5000kr i bot.Det er det jo politiet som har gjort. Haakon og Mette-Marit anmeldte ham for å oppholde seg ulovlig på deres eiendom.Det kan vel ikke være sært vel...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 28. august 2002 #15 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg synes faktisk det er litt sært å anmelde noen for å oppholde seg på andres eiendom, jo... Hadde de prøvd å få han vekk derifra uten å lykkes, så hadde saken vært en helt annen. Men de prøvde vel ikke å be han fjerne seg engang først... DA synes jeg det blir for sært... Han gjorde vel ikke noe hærverk eller noe der, så what's the big deal? De ble vekket... oj.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 28. august 2002 #16 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg forstår ikke at De skal være så høy på pæra som får alt lagt i hendene,det er jo skattebetalere som betaler alt.Hun MM har gklem hvor hun kommer fra ,det er jo ikke noe rart med all den dopen hun har brukt. Jeg gir ikke 5 sure tær for dem en gang.Legg ned kongehuset med engang har ikke bruk for dem. :evil: hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 28. august 2002 #17 Del Skrevet 28. august 2002 Kongelige eller ikke. Hadde helt sikkert fått meg en støkk hvis noen plutselig hadde kommet seg inn i min stua midt på natta. Om han vekker noen med å rope hallo ,er jo allikevel dette en bevisst ulovlig handling. De fleste ville nok opplevet dette som et innbrudd. Hva vet vel vi om han ikke ropte for å sjekke om huset var tomt? Vi snakker jo om en 17-åring her, ikke et barn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 28. august 2002 #18 Del Skrevet 28. august 2002 Hallo, han var ikke inne i huset, altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 29. august 2002 #19 Del Skrevet 29. august 2002 "Hallo!" ! Han var faktisk på privat eiendom og hvis en dud sto i hagen til en av vårs på hytta, hadde jeg gladelig pussa polti på`n! Dessuten er de i kongefamilien litt mer utsatt for trusler og "merkelige" folk kanskje litt mer enn oss "mannen i gata"- mennesker ? Hva hvis han hadde stått og ropt mer ? Hva hvis han hadde prøvd å bryte seg inn ? Ærlig talt,- noen sier at han sikkert ikke visste hvor han var en gang ? Da må han ha vært totally wasted. Herregud,- man kan ikke "leke" på andres eiendommer, enten de tilhører de kongelige, Røkke eller en av oss. Jeg hadde ihvertfall ikke funnet meg i det. Dette har faktisk litt med respekt å gjøre. Skjønner godt at de reagerte. De er tross alt i søkelyset 24 timer i døgnet i perioder og de trenger vel den hvilen de kan få som alle oss andre etter jobb og skole ? For å være sikker, tror jeg de da valgte å ringe politiet. Det er så mange psykoer i verden at det er ikke greit å vite. Javel, sneipen var 17 år og hva så ? De må takle sin straff som alle andre! Da lærer han kanskje å ikke snoke rundt der han ikke har noe å gjøre i fylla neste gang ? Man må ta konsekvensene av det man gjør! Indianlady : Hvorfor synes du MM og kronprinsen er høye på pæra ? Dessuten dopen er i hennes fortid. Alle fortjener en ny sjanse, ikke sant ? Jeg synes de er gode representanter for gamle Noreg jeg. P.S : Slutter meg til det som tidligere ble sagt : "Nå er det vel ikke kronprinsparet som har gitt guttungen 5000 kr i bot. Det er det jo politiet som har gjort" Er også enig i at de slett ikke er sære fordi de anmeldte fremmedfolk som ikke hadde noe der å gjøre til snuten. De må få like mye rett til det som oss andre Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 29. august 2002 #20 Del Skrevet 29. august 2002 Til Kattepus :D De høye på pæra her kommer vi lissom,vil at folk skal se opp til dem.Du synes det er ok at hun har brukt dop i fortiden, skal representere Norge.Jeg mener at det skulle vært folk med rent rulleblad som en kunne se opptil,se på dronning Sonja kommer fra en kjøpmannsfamile Haraldsen. Det var noe annet hun hadde et reint rulleblad ikke noe tull der.Kong Harald og dronning Sonja kan regjere så lenge de lever så kunne en kutte ut hele sirkuset mener jeg.I Norge er det demokrati og da passer det ikke inn i styreformen.President koster også penger og er valgt av folket,men jeg tror ikke det vil koste så mye som et kongehus gjør nå. En ikke royalistisk hilsen fra Indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå