Gå til innhold

Lena B & Knut 7 juni 2003!!


Lady79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERER!

Idag er dagen deres, og jeg ønsker dere hell og lykke, både for dagen og for resten av livet!!!

Håper dere hadde en HELT FANTASTISK dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny og spent eg, hvordan gikk det?

Blei du gift?

Hvordan reagerte han på tomta si på månen?

(Hvor fikk du tak idet? Tips ønskes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissann :D

puh....endelig kvitt viruset på maskina..... :evil:

vel...så var jeg også gift..... :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

dagen var strålende....været....mannen min...kjolen min...gjestene....gavene...alt var helt fantastisk.....

jeg skal skrive ett referat i morgen....har endel som må gjøres idag...avslutning i barnehagen og husarbeid.....

tomta er en suksess :D han har mang en gang skrytt til alle at han nå har egen tomt på månen om noe skulle skje med jorda....tihi....

jeg fikk ideen av Gry her på kvinneguiden....sjekk innleggene :D

lykke til da Lene.....du har mye å glede deg til :D

Klem fra fru Berge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heissann alle sammen :D

ja så var jeg også gift!!! Om dagen var perfekt???neida...det var den ikke...men de detaljene som ikke gikk som de skulle ble så og si ikke lagt merke til av brullypsgjestene.....utenom da hesten spurta avgårde og gjestene kom halsende etter... :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

vel..la meg begynne med begynnelsen.....

fredag : min søster hadde ansvaret for å dekke bord og passe på at alt var som det skulle til vår store dag...vi holdt oss for det meste unna...slik vi ble beordret til :wink: :D

de første gjestene kom allerede i 12 tida ..kjempekos....etter det rant det inn med gjester på hotellet vi bodde på...nesten alle kom på fredag da så og si alle kom langveis ifra...i 17 tida fikk jeg med meg to venninner for å legge på bordbuketter (bordkort), og sanghefter. Litt kluss ble det selvfølgelig....da vi fant ut at dekkingen ikke helt stemte....mange hadde spørsmål...og folk fløy rundt for å lage borddekorasjoner (min kjære svigerinne og hennes mor),brudebukett(som jeg ikke fikk se før utenforkirka på lørdag),brudepikebuketter og knapphullsblomster til alle gutta+ pynten til kirken (min svigerfar og en kompis av han) .....

plutselig oppi all kaoset ringte min mann ( kan kalle ham det nå :ler: ).....om jeg ikke snart skulle komme...vi skulle ha møte med presten og øve oss i kirken med brudeoiker og svenner....og jeg hadde 10 min til vi skulle være der..gjett om jeg begynnte å stresse da :o

men mne..det gikk bra..brudepiker og svenner var kjempeflinke!!!!vi hadde en gjennomgang av vielsen sammen med våre forlovere og presten.... det ble en morsom og koselig stund...og skuldrene sank litt...for presten han var bare helt utrolig....

etter det bar det bort til hotellet hvor vi møtte flesteparten av gjestene til buffet. Vi åt og kosa oss...etter middagen delt vi oss litt...noen gikk for å danse...noen satt og prata...brudgommen tok med seg sine bestevenner og gikk på suiten for å skrive tale....for den hadde han utsatt til det siste :roll:

etter hvert forsvant alle til sitt....jeg fikk ikke lagt meg før 0130...skulle vel egentlig lagt meg før...men hadde sikkert ikke fått sove alikevel.... 8)

LØRDAG.......

våknet av min mobilalarm kl 0630....på tide å stå opp....jeg fikk noen gode susser av min mann....og glemmer ikke hva han sa før jeg gikk...

"vi møtes i kirken da....snart kona mi" med en varme i stemmen som jeg fikk helt frysninger av... :hjerte:

så bar det i dusjen...så kom min frisøre og banket på...hun er min manns kusine og var gjest i bryllupet....og hadde sagt ja til å pynte meg på den store dagen....vi gikk for å spise frokost...fikk vel ned en skive...sommerfuglene var der....ikke sånn nervøs følelse....men den superdeilig følelse som en ikke kan beskrive......

vi gik opp på suiten (det besto av 2 rom med hver sitt bad.....jeg fikk den største og min mann det minste) og hun krølla opp håret mitt....slik satt jeg en stund....jeg kikka ned i vinduet og såg min mann og vår datter kose seg ute i sola.....for jo...sola den kom :D :D :D ..... da jeg våkna var det helt grått....men tåken den forsvann med morningen....og sola kom ganske fort..... :briller:

jeg fikk forbud mot å gå ut på terassen ....noen kunne jo se meg.... :wink:

i 0930 tida kom min forlover...da hadde jeg nesten blitt ferdig med opsettet av håret...men mye gjensto.... min forlover var neste i frisørstolen...hun ble nydelig med oppsatt hår med en rød rose i....helt lik de jeg hadde i min bukett..... vi ble som to fnisejenter og kikka oss i speilene rett som det var.....min søster kom innom for å få satt opp håret før hun forsvant igjen....og min gode venninne Rannei var en uvurderilg støtte både før under og etter vielsen/bryllupet hun stilte opp med alt...huska på alt...godt å ha en slik venninne....hun fikk også satt opp håret...og var nydelig....som en stor barbiedokke (mine ord)... :D

tiden gikk så fort!!!!Plutselig måtte jeg begynne å tenke sminke og siste finnish....frisøren firsvant ca 1215....hun måtte jo fikse seg selv også.....meg hun rakk jammen å pynte brudepikene også før hun løp til sitt rom...snakk om flink dame.....

Rannei og min forlover hjalp meg med kjolen og tilbehøret.....Rannei knipsa masse bilder som er gøy å ha etterpå..... :ler:

så var tiden inne...min forlover forsvant med min mann og hans forlover....Rannei og mannen ble igjen for å "frakte" meg til kirken.....

da vi kom ned i resepsjonen på hotellet stod det flere jeg hadde jobba med tidligere.....de såg på meg og jeg kunne høre flere gispe lavt....fikk mange pene komplimang ja....igjen huska Rannei på å ta bilde (hva skulle jeg ha gjort uten henne).... før vi satte oss i bilen.....

utenfor kirken stod det endel turister og kjente.....alle var klar med fotoapparat.....tihi...gøy å være "stjerne" for en dag.... :D :D :D

dørene ble lukket inn til kirken og jeg fikk gå ut av bilen og bort til min pappa og de skjønne brudepikene og svennene våre :D min lille datter på nesten 2 år var på gråten og fikk litt kos før kirkedørene åpnet seg og musikken begynnte å spille....det endte med at vår datter satt på farfars arm inn.....jeg fikk også buketten av min svigerfar...den var nydelig og akkurat slik jeg ønsket...røde roser og liljekonvaller....nydelig var den!!!

jeg kikka opp og såg alle gjestene før blikket festa seg ved min mann som stod å venta.....han var så flott atte...i kjole og hvitt.....brudepikene og svennene var kjempeflinke....holdt takten og gikk akkurat passe fort....de fikk masse skryt etterpå.....

jeg kom frem og min mann ventet ved trappen opp til alteret....min mann og min pappa bukka pent til hverandre....deretter gikk jeg med min mann opp trappene og vi satte oss i våre stoler...

presten talte så vakkert om kjærligheten og den var fra 1.kor.13:13

alt gikk så fort...men alt var så vakkert.....vi svarte ja begge to.... :ler:

og det var snakk omm 2 ja hver som kom høyt og tydelig...vi ville at alle skulle vite at dette var vi ikke i tvil om...alle skulle få vite at vi elska hverandre så høyt av vi ville dele livet sammen :D

på kirketrappen fikk vi mange gratulasjoner....og som i de fleste bryllupe "klaga" de fleste på at vi løp ut igjen av kirka...vi følt ikke vi løp men.... :ler: vi var så lykkelige at vi ikke la merke til det!!!

det ble tatt bilder og mangen filma...kysse måtte vi også...mangen ganger..... ikke det at vi hadde så mye i mot det :hoho::hoho::hoho:

så kom fotografen....deilig at han kom til oss og ikke omventd....han tok først bilder oss og brudepiker og svenner også med forlovere.....deretter dro alle utenom oss og forloverene til hotellet til apertiff....fotografen var veldig flink og vi følte oss vel....han lokka frem det beste i oss og vi er veldig spent på hvordan bildene ble....

etter fotografering gikk vi bort for å møte gjestene...vi fikk hver vår apertiff og gikk rundt og småprata litt med folk... så fikk vi beskjed om at hesten var kommet...vi gikk bort til veien og steg oppi vogna...hesten ,som var urolig fra før av, satte igang med ett rykk...og gjestene skjønte ingenting...så det endte med at vi kjørte opp aleine....og gjestene kom noen minutter seinere.... :oops:

men men.....vi kan vel le av det om en stund...akkurat nå føles det litt kjipt..for vi hadde planlagt dette ganske nøye med prosesjon og det hele.... men men....morsomt var det å se gjestene som øp for å prøve å ta oss igjen....tihi....de fikk trimma før maten....

vel....så kom vi opp til lokalet hvor middagen og dansen skulle være.... bordet var nydelig og enkelt pynta med nydelig oppsatser....og bordbukettene var kjempeflotte.... vi fikk såvidt streifa over gavebordet....og vi fik omtrent sjokk....for så mye fint vi hadde fått.... :o :D :o

vi gikk til bords....der fikk vi lun asparges med laks og smørsaus!! Nydelig... til hovedrett hadde vi lammecare med fløtegratinerte poteter og grønsaker...med tilhørende rødvin selvfølgelig....alle syns dette var helt fantastisk.... må bare få med at selv om ovnen klikka på kjøkkenet greidde kokken å "trylle" så alle fikk mat ganske så kjapt!!

Så var det talene da...min mann holdt en stotrende men skjønn tale....har aldri sett han så nervøs før....men jeg kunne se at dette kom fra hjertet....og det er ikke alttid det er lett å få frem.... men det var skjønt....

min mor holdet en fin tale...hun hadde ikke en gang jukselapp....det skal hun ha!!! men enda så ble den personlig og flott....min svigerfar holdt også tale...det samme gjorde min manns forlovede....min forlovede hadde dikta sang om alt det vi hadde opplevd....den var både hylende morsom og koselig..... den største overaskelsen var vel da min mannskolegaer fra båten kom med underholdning...de hadde laga sketsj...vi holdt på å dette av stolene...så mye lo vi... min onkel leste opp ett brev fra min tante som desverre ikke kunne være der pga helsa....det var ett flott brev....og som prikken over i'en viste han videoopptak fra da jeg og mitt søskenbarn var å dansa i "Hæla i taket" med Gunvor Hals som ble vist på NRK for mangen år siden....det var rørende å se det igjen....

til dessert fikk vi en nydelig ostekake med jordbær.....den var kjempegod...så gikk vi ut og noen gikk opp i dansesalen....folk fikk strekke på beina og prata litt...etterhvert trakk alle inn i dansesalen og det ble spillt opp til dans....først kom selvflkgelig brudevalsen....vi fikk melodien "Have I told you lately" og den var perfekt til å danse til....alle gjestene holdt hverandre i hendene og "dansa" rundt oss...og innimellom kom de imot oss og ropte hoi......veldig morro.... :D :D :D :D

så ble det kaffe og kake.....bryllupskaka var flott....før gjestene kom ned til spisesalen...for før vi fikk sett den hadde den begynnt å smelte.... :(

stakkars hun som hadde laget den...hun var helt fortvila...den kunne minne litt om det sjeve tårnet i pisa....men kaka var kjempegod!!!

vi koste oss...drakk baylis og cognac til kaffen....spiste kake....og etterpå ble det mer dansing....når klokka ble 24 sa vi farvel til våre foreldre og toastmasteren og lista oss stille og rolig ut av lokalet.....min pappa kjørte oss ned....og jeg må si at det jeg angrer mest på er at jeg ikke fikk dansa med min far...men vi ble enige om at vi nokk skulle ta det igjen :D

så gikk vi og la oss....he he... :briller: men først tok vi boblebad og drakk cola.... :hoho::hoho:

og sovna fra hele "bryllupsnatten".........

dagen etterpå våkan vi 0930....vi krøp tett intil hverandre.....og prøvde å venne oss til å kalle hverandre for mannen min og kona mi......

vi fikk en nydelig frokost servert på rommet.....og kosa oss sammen med vår datter.....

vi fikk ikke sagt hadet til så mange gjester....da vi heller slappa av litt og kosa oss.....men det var verdt det.... :wink:

vel...det var min forelling....som jeg lovde!!

alle kommende bruder : gled dere....og gjøre dette til deres dag...ikke la dere stresse opp av detaljer....kos dere og nyt alt...

KJEMPEKLEM FRA FRU BERGE.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en utrolig koselig dag! Gratulerer så mye og nyt dagene og fremtiden som nygift.

Klemmer fra Fru Meta

PS. Tror det tar lang tid å venne seg til å si "min mann" og "min kone". Vi har ikke klart det ennå og når vi snakket med toastmasteren vår sa han at han fortsatt syns det var rart med "min kone" etter over 10 års ekteskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg lest det du har skreve om bryllups dagen din,herremann begyndte å grine eg. Så nydelig dag du har hatt! også så nydelig kjole som du hadde!

Gratulere med vel overstått og hjertlig tillykke i framtida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...