Gå til innhold

Lena B & Knut 7 juni 2003!!


Lady79

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Så var det min tur å skrive dagbok!!Har følt at alt var så langt frem i tid, men nå nermer det seg med stormskritt!!

9 mnd+ noen få dager......har fått planlagt endel...men har valgt å kose meg med alt så jeg har faktisk planlagt siden februar i år(2002)...har ordet endel som sagt....her en en "liten" liste:

-kirke

-lokaler

-catering

-musikk

-kjole

-tiara og slør

-invitasjoner

-servietter(spesialbestillt fra USA)

-bordkort(blir seende ut som en mini brudebukett!!!)

-drikkevarer(vi kjøper inn litt etter litt når vi er på tur over dammen til Danmark :wink: )

-gjestelisten er nesten klar....

-frisør(min forlovedes kusine :D )

-forlovere

-toastmaster

-noe tilbehør til brudgommens antrekk......

-brudgommens antrekk...får vi låne gratis.... :sjarmor:

veeeeeeeeeel.....so far so good.....jeg har fremdeles mye igjen.....vi skal ha ca 100 gjester....så jeg tror det kommer til å bli en heidundranes fest

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

gleder meg til å høre fra dere andre som skal gifte dere til neste år....da kan vi utveksle råd, erfaringer og nyttige tips....vel...

lykke til alle sammen....kommer snart tilbake med mer info :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Har visst glemt noe på listen....har også ordnet fotograf, underskjørt til kjolen og korsett(det er bare såååååååååå pent!!!) :D

Holder nå på med å legge gjestelista inn på pc....litt greit å holde orden på det...

Ellers har vi så og si odnet fredagen og.....vel..det har seg slik at omtrent alle gjestene må komme fredagen for å rekke bryllypet på lørdag....siden det er så mange som ikke er noe særlig kjent i bygda jeg voks opp i så har vi tenkt å ta med alle gjestene som kommer fredagen på en liten tur....vi skal spise rømmegrøt og spekemat, og drikke lokale drikkevarer ( :wink: ) tror gjestene kommer til å sette pris på det....det er gode venner av mine foreldre som stiller med lokaler på fredagen, og de vil også fortelle noen lokale historier!!

Skal oppdatere så fort jeg har noe nytt å fortelle!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå snakka med frisøren min!! Det er kusina til min tilkommende som skal pynte meg!!Hun eier og driver egen frisørsalong, og har årevis av erfaring med å pynte bruder!!

Hun sa JA med en gang, og nektet å ta betaling for det!!"Dette er en ære for meg, kjempekos at du ønsket at jeg skulle gjøre det!!" var kommentaren!!

Hun har også tilbudt seg å pynte min forlover, da vi skal tilbringe dagen sammen!! Det siste hun sa til meg før vi la på røret var : " vi skal få deg til å gløde!!Dette er din store dag!!"....ååå...ble neste litt rørt jeg...litt gøy å ha noen en kjenner til å pynte seg!!Hun skal også sminke meg!!ååå..dette blir så bra!!

Min søster har dessuten skaffet oss rimelige hotellrom!!Både til oss og til gjestene!!850 kr per rom er da ingen pris syns jeg!!Dette er ett 5 stjernes hotell bare så det er sagt!!

Til oss (brudeparet...ååå...får helt frysninger av å tenke på deg) har hun skaffet brudesuite...til den nette sum av 350,-!!!! Er ikke det utrolig!!!! Er så glad for at jeg har så mange gode venner og familie som hjelper til og gjør alt for oss!!hva skulle vi gjort uten de!!!

vel...det var alt for nå....mer kommer seinere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Heissann!!

Ja jammen er det lenge siden jeg har skrevet noe i dagboken min !!

Planleggingen går bra, men er litt tilsidesatt da julen nærmer seg med stormskritt. Kom til å tenke på her en dag at det faktisk bare er litt over 6 mnd igjen.....wwwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeee :D

HELT UTROLIG SOM TIDEN GÅR!!!! :hoho:

Har ikke gjort så mye nytt, men har finpusset litt på det vi har begynnt på. Tenker endel på hva jeg skal skrive i innbydelsene, har fått noen gode ideer da men vil så gjerne ha litt personlig vri på det. Faktisk ikke så veldig lenge til vi skal sende den ut så da må vi ha alt klart. Vi har fått bestillt bordkortene (små brudebuktter) og fått handla inn litt mer drikkevarer.

Har også sett litt på brudepikekjoler og brudesvennedresser...tror jeg har funnet de vi vil ha!!

Har også fått kjøpt strømper...kjempekule...fra USA...og det eneste jeg mangler til meg selv er truse....he he...også skal jeg bestille meg time til å få neglene mine "pussa opp" ...for det trenger de.....men det skal jo ikke gjøres på noen måneder enda :ler:

Hadde "bryllups-møte" med mine foreldre og kommende svigerforeldre for noen uker siden, der vi lufta hva vi hadde planlagt og tenkt og gjort. Det var veldig lurt, for da vet de hvor vi står!! Føler jeg er kjempeheldig som har så gode mennesker rundt meg som ikke "dytter" sine meninger om at "slik skal det være" på oss!! :D Vi har fått gjøre som vi vil!!

Min kommende svigerfar har tatt på seg pyntingen i kirken, men mente selv han ikke var flink nokk til å lage brudebuketten (vet han er flink!!) og overlot det til en av sine venner som er mester på området!!! Det skal bli kjempespennende!! Han som skal binde den har bedt om å få møte meg, for det viktigste var at buketten stod til meg, min personlighet og brudekjolen!!

så....jeg tenker masse på bryllupet og "småplanlegger" hele tiden. Så jeg lover å ikke "forsvinne" på denne måten mer og skal holde dere alle oppdatert!!

Flott å se at noen bryr seg Meta :D

Vi snakkes!!

God førjulstid alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er "tilbake".. Du var jo ganske aktiv inne på forumet en stund og nå har det vært stopp, så jeg begynte nesten å bli litt bekymret..

God førjulstid til deg og og lykke til videre med planlegging :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

ja da var det på tide med en liten notis i dagboken igjen!!

Har ikke skjedd så mye siden sist...... :roll: men jula må ta sin del av "skylden" der :D

Har fått brudepikekjolene, og de er bare nydelige!! hvis noen har lyst til å se de så send meg en privat melsing eller mail.

Ellers så sliter jeg fremdeles litt med å få formulert invitasjonene på "min måte"..... men jeg får det nokk til.... :wink:

Det som opptar tankene mine nå er at min kjære tydeligvis har kjøpt en spesiell gave til meg til jul....han kjøpte den i mars (rett etter bursdagen min) og den skal tydeligvis ha noe med bryllupet å gjøre....ååååå..jeg er så spendt.... :ler::ler::ler::ler:

ellers så leter jeg etter fingerløse ivory hansker i sateng....til en ok pris....ikke så lett det nei...de koster som oftest endel..... :roll:

hmmm...når det kommer mer til(som det gjør nå fremmover) skal jeg være flinkere til å holde alle oppdatert.....

hade alle sammen.....og fortsatt god førjulstid :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer egentlig bare på hvilken kirke dere skal gifte dere i? Ser du komer fra Kr. Sand, og det gjør opprinnelig jeg og.. (bare nysgjerrig!)

Lykke til med videre planlegging og julestress/kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissann Solstrålen!!

ja jeg bor i Kristiansand, verdens beste by :D

Men jeg kommer egentlig fra Ulvik i Hardanger så vi gifter oss i en hvit gammel trekirke, som jeg er både døpt og konfirmert i!! :D

Skulle vi ha giftet oss her i Kristiansand hadde det vel blitt "vår" kirke her i Vågsbygd.

God jul og godt nytt år alle sammen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

HEI ALLE SAMMEN!!

GODT NYTT ÅR!!

Ja da var 2003 igang!! Endelig kan vi si at "vi skal gifte oss i år" ...til neste år har alltid virket så lenge til.

Julen har vært stille og rolig. Ingen julesteming denne gang heller....men jeg håper at den kommer til jul i år :wink:

Jeg ble overasket med et nydelig 5 raders choker halsbånd med perler fra min tilkommende i julepresang. Fikk også matchende armbånd.

Av min lille datter på 1,5 år (var nokk pappan som hadde vært å handla ja :wink: ) fikk jeg ansiktsbehandling. Deilig!!!

Når min tilkommende kommer hjem på mandag skal vi begynne å planlegge mer. Skal en tur hjem til mine foreldre, og da skal vi også snakke litt med fotografen og presten angående detaljer.

Ellers er det vel lite nytt her i gården...men nå utover kommer det sikkert mye!!

kos dere videre i planleggingen folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

FY MEG SELV......

jeg lovde jo å ikke "forsvinne" igjen.....men jeg gjorde det en liten stund....er innom bryllupsguiden av og til men er ikke så aktiv for tiden.

Har hatt det litt travelt med at vår lille datter har begynnt i barnehage, og at jeg begynner i ny jobb. Spennende....

MEN......bare 3 mnd igjen....akkurat i dag faktisk... :o

helt utrolig som tiden flyr!!!! Jeg plukker opp "tråden" fra sist gang...

Har vært hos mine foreldre....fått snakka masse bryllup....og snakka litt med både presten og fotografen :D

Alle var så positive og vi får sette vår personlige preg både på vielse og bilder....det skal bli gøy.

Har fåt tak i fingerløse hansker med perlekant på!!! Og de kosta meg ikke så mye heller!!!

Ellers er det invitasjonene som står for tur...holder på å renskrive nå og ta de siste justeringene, så skal de sendes ut om ett par uker!!!

Vi mangler fremdeles litt...men mye av det som er igjen kan ikke gjøres så mye med enda....

Skal prøve å holde dere oppdatert i fremtiden..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann..

Lenge siden du har vært her igjen nå.. Hvordan går det med planleggingen?? *venter i spenning på oppdatering*

Håper du har det bra, og at du har funnet din plass i den nye jobben din!!

Ha en fin påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissann alle sammen :D

ja nå begynner det jammen å nærtme seg altså :D :D :D :D

begynner å føle kriblingen i magen når noen sier bryllup eller ord som er beslektet :hoho::hoho:

ellers har vi fått sendt ut invitasjoner....og fått endel svar...de fleste positive heldigvis....ser ut til at de fleste kan komme, og det er jo kjempemorro.

skal prøve brudekjolen i morgen...for den har vært hos sydamen for å finjusteres....skal ta med skoene slik at vi får sjekka lengden og det hele....spennende :D :D :D :D

ellers har det gått i ett med mye jobbing...en liten jente som krever sitt...og endel besøk!!

faktisk så overaska min forlovede meg med overaskelses-selskap i forbindelse med min 24 års dag!! :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

det ble en kjempefest med mye morro...og vi la oss ikke før kl var 0330 :hoho:

vel...skal skreive litt mer fremover...for nå altså...nå nermer det seg

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

HEYYYYYYYYYYYYYYY

JEG OPPDAGA EN TING I DAG.....BARE 1 MND IGJEN JO.....HJÆÆÆÆLP :hoho:

VEL...FØLER DET MESTE ER UNDER KONTROLL...BORDPLANEN ER FAKTISK SÅ OG SI FERDIG...ALLE BESTILLINGER TIL POLET OG BUTIKKEN ER GJORT...KJOLEN ER SNART FERDIG HOS SYDAMA...SANGENE ER UNDER PRODUKSJON....PUHHHHH.....JAMMEN ER DET MYE Å ORDNET TIL ET BRYLLUP!!!!!!!! :briller:

MIN SAMBOER JOBBER PÅ SJØEN OG REISTE UT I GÅR....SKAL VÆRE BORTE I 3 UKER....SÅ NÅR HAN KOMMER HJEM ER DET BARE 1,5 UKE IGJEN....FYTTERAKKER'N.....VI GLEDER OSS SOM TO SMÅ BARN...OG DE GJESTENE VI HAR SNAKKA MED HØRES UT SOM OM DE GLEDER SEG OGSÅ....HAR DAGLIGE LAAAAAANGE TLF SAMTALER MED MAMMA....HUN ELSKER DETTE MED PLANLEGGING...AKKURAT SOM MEG :D

LOVER Å VÆRE LITT MER OPPDATERENDE NÅ SOM DET VIRKELIG NÆRMER SEG!!!!

LOVER SELVFØLGELIG OGSÅ Å SKRIVE REFERAT FRA BRYLLUPET OG ALT SAMMEN NÅR DET ER VEL OVERSTÅTT OG VI ER GODT GIFT :wink:

VI SNAKKES DA FOLKENS.......

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.....nå måtte jeg bare skrive noen setninger igjen.....

har nå fått gjort endel småting....skrevet sanger og jobbet med kjøreplan til toastmaser ..... i tillegg så har jeg en liten syk jente (som endelig har sovna)...hun har øreverk...ikke noe særlig stakkar.....

ellers.....JEG ER FAKTISK FRUE OM 4 UKER :hoho::hoho::hoho::hoho:

KAN DERE TENKE DERE.....SÅ RART..... MEN DEILIG...... :briller:

vel...så var roen over og noe roper "aua" i 1 etg...... :(

vi snakkes da dere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Tenk så spennende! Om under en måned så er du gift!! Jeg har 3 uker ekstra tid da, men det nærmer seg for meg også! Jeg har eksamen om 3 uker, og minkjære skal ha siste eksamen bare 5 dager før dagen vår!! DET hadde vi ikke ventet oss.

Men men.. Her i Bergen har vi fått gjort masse de siste ukene/dagene. Fått kjole og sko helt ferdig! Svarene på invitasjonene tikker inn.. Hittill ingen nei! Bestilt blomster og på onsdag i neste uke skal vi på vals-kurs! DET kan bli morro det :ler: Han eier jo ikke rytmesans!

Jeg går sykemeldt noen dager nå.. Hadde fått en virusinfeksjon i kroppen, og det er ikke noe særlig. Fått masse bråk på jobb, så jeg har bestemt meg for å si opp imorgen..

Men idag skal jeg bruke hele dagen til bryllupet! Nå skal jeg lage ferdig bordkortene, og begynne på festprogrammet og litt sånn småpell! Gå ned på butikken og kjøpe litt god lunsj og bare koooose meg og tenke på dagen da jeg blir kone!

Du får gi datteren din en god-bedring klem fra meg :hjerte:

Lykke til videre med planleggingen!!

Kos og klem kommer din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

hei igjen....

på tide med en liten oppdateriing.....

- har fått brudesvenndressene...de var superfine....smoking og greier... og jeg betalte 1770 kr for 5 dresser......

- kjolen er hentet hos sydamen.....den sitter som ett skudd....JIPPI!!!!!!

- ringene er hentet hos gullsmeden...vi fikk forlovelsesringene gravert med bryllupsdato og fikk de pussa...samtidig fikk vi med en liten ringboks på kjøpet....siden vi har forlagt vår i flytting..og betalte kr 0..... :sjarmor:

- jeg ha handla truse....tihi....på danskebåten.... 8)

- har fiksa utstyr til min lille brudepike.....

- har kjøpt papirduker på rull til kaffe-bordet og servietter, telys og stearinlys....

- har kjøpt masse vin....har faktisk nokk til middagen nå :D

vel...ellers går tiden....UTROLIG FORT.....eller hva sier dere andre juni-bruder..... :hoho:

gleder meg sinnsykt...og det kribler deilig i magen.....

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

har funnet en frisyre jeg om ni frisøre er enige om...og vi har også ordna alt som har med kirka å gjøre...skal bare ha en liten "prøve-greier" dagen før dagen....

sagheftet begynner å bli bra....ikke så mye som mangler der heller...

fikk ett lite sjokk her på søndag ....de som skulle spille til dansen ringte og avlyste..... :evil:

men heldigvis greidde min kjære storesøster å skaffe oss ny musikk....

:kysse:

vel...skal prøve å følge med litt mer her i de nærmeste dagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissann alle sammen....

ville bare informere om at jeg nå har mottatt "morgengaven" til min tilkommende....har tatt Gry's ide om å kjøpe han en tomt på månen!!! Syns det er kjempekult og håper han syns det er litt kult også :D

ble imponert over hvor fine bevis en fikk..i tillegg fikk man kart og opplysninger om tomten.

tihi....om 2 uker er jeg fru Berge.....så gøy :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

lykke til alle sammen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sitter her å leser litt i dagbøkene, og kjenner jeg kribler i magen, hehe! Bare noen få uker igjen nå!

Så flink du har vært til å få tingene unna!! Jeg må inrømme at jeg føler meg litt "liten" oppi alt dette her nå.. Er så masse som skal gjøres og fikses og ordnes og koordineres osv.. Og jeg MÅ få skrevet ferdig 3 oppgaver før imorgen, ellers så ser jeg mørkt på karakteren min dette semesteret! Skal være inne før kl 13 i,orgen.. Har skrevet 1...

*Lyser jo ikke igjennom at Linn ikke har vært så altfor effektiv og interessert universitetsstudent dette semesteret* :roll:

Tenk! Bare 13 dager igjen for deg nå! Så er du fru.. hehe! Så spennende!

Hvordan er det du skal ha håret ditt??

Lykke til de siste dagene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissann :D

ja så var jeg drukket ut da.......her kommer historien.....

jeg var ferdig kl 1530 på jobb....utenfor jobben stod min søster,min forlover og en av mine beste venninner.....de begynnt å spøke med at vi skulle ta hurtigbåten til Danmark..(bor i Kristiansand og jobber i Color Line)...heldigvis var det bare en spøk...turen gikk til Dolly Dimples der vi spiste pizza, drakk rødvin og koste oss i solen....skikkelig sommervær i Kristiansand :briller:

da vi var ferdig med pizzaen, og ikke minst da vår søte servitør gikk av vakt, dro vi hjem til en av mine venninner....der kom det mer drikke og masse digg....der kom også en til venninne.....vi ble 5 stk tilsammen...grunnen for det var vel mest det at mine venninner er sredd over hele landet så ikke alle kunne komme.....

da vi hadde drukket en liten stund.....var det tid for utkledning og "pynting"...leopard stay-ups, sort skin miniskjørt, sort trang topp med DEN utringingen...og ikke minst 2 ulike tykke sokker og noen enorme styge sko.....på toppen av det hele fikk jeg på en gammel pels...uten ermer....og en sort filthatt og en gammel nattkjole rundt livet..jeg såg ikke ut...... :hoho::hoho::hoho::roll::roll::hoho::hoho::hoho:

de sminka meg etter alle kunstens regler...og jeg fikk gullstriper og røde og blå striper i håret....

så til slutt....kom de med en liten oransje mus som når en klemmte på den så "peip" den.....den festa de med sikkerhetsnål øverst på stay-upsen...og de festa en plakat på meg der det stod : "vil du pelle på musa mi??Kun 10 kr"......

de skulle da betale 10 kr...jeg skulle "lette på skjørtet litt" og de skulle få klemme på denne oransje musa.... 8) 8) :o :o :o :-? :-? :-?

vel...etter en blanding av rødvin,smirnof ice,cider,absolutt mandarin med fanta exotic og noen tyrker shots kjente jeg at det ble litt for mye av det gode....jeg ble så dårlig......

:roll::roll: :oops: :oops: :-? :-? :briller::briller:

huff...men på byen kom jeg meg...og jeg fikk jammen noen til å "pelle på musa også".....tjente en liten slant der....jeg kom inn på noen av utestedene...men noen ble jeg nekta på...mest pga at det var et utdrikkingslag....men også fordi jeg var dritings..... :oops: :oops: :oops:

når kl var 0030 fikk jeg nokk....jeg skulle hjem...jeg hadde begynnt å bli dårlig igjen....og da hørte de ivertfall på meg...og min søster tok meg med hjem i en taxi....da jeg kom hjem satt min tilkommende og en kammerat og drakk....jeg gikk opp og sa...."se...sånn ser jeg ut..vil dere også klå på musa min....????" :oops: :oops: :hoho::hoho:

de lo....og jeg løp ned og la meg....sovna som en stein...og skjønte ingenting da jeg våkna opp kl 0500 og ike fant min forlovede....han fant jeg til slutt sovende på badet....oppi sitt eget spy.....æsj..... :hoho:

han kom seg tilslutt i seng han og.....

lørdag var det hans tur...det som skulle være en uskyldig grillfest endte med ett villt utdrikkingslag.....

Gutta skulle på båttur....de kledde opp min kjære i militæruniform med hjelm....plasserte han i en rullestol...og dro han med fra båten til byen....han måtte også rundt på alle utestedene.....og innimellom gav de han øl gjennom en trakt....huff.....staaaaaaaaaaaaakar....

vel..de kom hjem i 04 tida....og vekte meg...de hadde visst hatt det veldig gøy....

vet ikke alle detaljene om hans utdrikkingslag...ikke sikkert det er meningen jeg skal vite alt heller....tihi.....vet han ikke gjorde noe galt ivertfall :wink:

vel...bare 6 dager til min store dag....wwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeee

jeg skriver mer om det i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...