Gå til innhold

Grillinga med svogeren min tar knekken på vår økonomi, nå er jeg lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så oppgitt over min svoger som skal grille hos oss alltid. Dette skjer ofte litt uanmeldt og er en dyr affære. Svogeren har nylig flytta til nærområde, mannen min og svogeren min er glad i å grille sammen, gjerne over en øl eller 5. Dette skjer alltid hos oss og jeg tuller ikke når jeg sier at vi handler for rundt 500-600 kroner hver gang det skjer. Han og samboeren skal ha øl, gjerne 3-4 hver, ventepølse av typen Chorizo, biffer, salat, og alt som hører til. Ikke nok med at dette koster skjorta, men de blir gjerne utover kvelden også og det plager husfreden veldig. De sitter å ler og prater høylytt i stuen eller på terrassen. Tar lite hensyn til at jeg har en unge jeg må legge.

I dag hadde jeg gledet meg veldig til en rolig kveld hjemme, og deretter en fridag i morgen. Men når jeg kom inn døra kl.16.30 sto mannen å fyrte opp grillen, for svogeren med sambo var på vei. Dette er 3 gangen denne måneden! Jeg tok dette opp med mannen, men fikk da beskjed om at jeg var smålig og lite gjestfri. Ærlig talt er jeg virkelig det? 

 

Anonymkode: 92347...62c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg. Ikke særlig med uanmeldt besøk i tide og utide. Må respekte at også du fortrekker alenetid med bare mann og barn og. Fint hvis det kan planlegges litt mer på forkant. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er smålig med det at du ikke ønsker kontakt med familie, altfor mange av den typen personlighet som deg som kun ønsker «kjernefamilie» og alenetid med venner. Familie er VIKTIG!! Kommer selv fra en familie der familie ikke er viktig og det er sårt. 

Det eneste jeg er enig med deg i er at matpengene kan man dele på når det blir ofte og «store» summer. 

 

Anonymkode: 03223...5ee

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syntes det var kjempekoselig å ha familiebesøk hele tiden! At du driver å fører opp regnskap på hva som blir brukt av penger på han synes jeg er veldig smålig. 

Anonymkode: 32761...4ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at 3 ganger på en måned er mye for familiemiddager. Men dere bør begynne å ta regninga annahver gang eller dele på den. Og mannen din kan legge ungen. 

Anonymkode: b33d4...fb4

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke 3 ganger er så mye på en mmd da. Men utgifter burde jo deles! 

Anonymkode: 1e123...bda

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte min søster hit i tide og utide for noen år siden, uten at jeg visste det irriterte min mann. Det ble bedre når han sa i fra, og ønsket å bli spurt først. Det er jo ikke riktig at dere skal betale alt? Si neste gang at da kjøper dere med varer? 

Anonymkode: c5898...258

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betaler dere alt? Hvorfor ikke grille hos svoger ? Hvorfor er ikke han med å betaler?

Anonymkode: e4573...002

Dette, med mindre du og mannen driver cateringvirksomhet for familien.

Det er jo ingen mening skapt i at dere, dersom dere har en stram økonomi, skal arrangere grillparty for svoger m/kone uten at de bidrar.

Jeg tar for gitt at familieøkonomien er stram når tråden har den tittelen den har.

Men. Det virker som det er like mye irritasjon over langvarige besøk som er kilden til innlegget. 

Anonymkode: 55f8f...253

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde syntes det var kjempekoselig å ha familiebesøk hele tiden! At du driver å fører opp regnskap på hva som blir brukt av penger på han synes jeg er veldig smålig. 

Anonymkode: 32761...4ec

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke at 3 ganger på en måned er mye for familiemiddager. Men dere bør begynne å ta regninga annahver gang eller dele på den. Og mannen din kan legge ungen. 

Anonymkode: b33d4...fb4

Å dere herlige mennesker 😃 blir glad av å lese at noen er glad i familien sin, selvom jeg blir litt misunnelig også siden vi i vår familie sitter bare på hver vår tue og er sammen kun ved plikt. Kos dere med familie dere som har skjønt det ❤️😃

Anonymkode: 03223...5ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er kommunikasjonen?

Burde man ikke i et forhold snakke sammen, og ikke bare invitere og styre på slik mannen din gjør? Jeg mener han overstyrer litt.

Mener man burde vise såpass respekt for hverandre og partneren sin at man faktisk spør, og ikke bare tar avgjørelser helt ut fra det blå uten å ha snakket om det.

Dette burde mannen din lære seg. Ikke bare ta styringa slik. Høres sikkert kjip ut, men jeg mener man burde ta hensyn til hverandre i et forhold. Noe jeg ikke får inntrykk av at mannen din gjør utifra dette innlegget.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle som trives med mye besøk, særlig uanmeldt. Det er like greit og vanlig som å elske uanmeldte besøk. Jeg hadde blitt veldig sliten om dette skjedde ofte. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om familien. 

Ts, her må du snakke med din mann, som så må snakke med svoger, slik at dere kan finne frem til en ordning som passer alle. Gi og ta. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er smålig med det at du ikke ønsker kontakt med familie, altfor mange av den typen personlighet som deg som kun ønsker «kjernefamilie» og alenetid med venner. Familie er VIKTIG!! Kommer selv fra en familie der familie ikke er viktig og det er sårt. 

Det eneste jeg er enig med deg i er at matpengene kan man dele på når det blir ofte og «store» summer. 

 

Anonymkode: 03223...5ee

Ts skriver ikke at hun ikke ønsker kontakt med familien. Det er ikke enten eller, verden er ikke så svart-hvitt.

------

Jeg vil tippe at grunnen til at du synes dette er slitsomt ts, er ikke bare fordi det har skjedd 3 ganger denne måneden, men at du blir sittende med ansvaret med å legge barnert, mannen tar ikke hensyn, gjesten virker hensynsløs (at en voksen mann kan finne på å gjøre noe sånt, dvd la andre ta regninga er rimelig frekt) og dere tar i tillegg regningen.

Jo, jeg hadde faktisk blitt ganske oppgitt jeg også.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke 3 ganger er så mye på en mmd da. Men utgifter burde jo deles! 

Anonymkode: 1e123...bda

Enig. Din mann gir jo uttrykk for at han syns dette er veldig hyggelig:) Han har nok høyere terskel for dette fordi at dette er hans bror og han har vokst opp med han! 3 ganger i måneden med besøk må jeg si at høres veldig lite ut spesielt om de er nær i alder:) 

Jeg må si at jeg tenker at du er smålig og lite gjestfri. 

Med tanke på at dere har et barn så må dere ha en veldig stram og dårlig økonomi om 1.800 kr i måneden er nok til å ta livet av den. Her må det gjøres omprioriteringer:) Med barn i huset så dukker det opp mange uventede og tøffe regninger i perioder. Dere trenger langt mer å gå på:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er smålig med det at du ikke ønsker kontakt med familie, altfor mange av den typen personlighet som deg som kun ønsker «kjernefamilie» og alenetid med venner. Familie er VIKTIG!! Kommer selv fra en familie der familie ikke er viktig og det er sårt. 

Det eneste jeg er enig med deg i er at matpengene kan man dele på når det blir ofte og «store» summer. 

 

Anonymkode: 03223...5ee

Jesus det handler da faen meg ikke om at man ikke vil ha kontakt med de eller ha de på besøk, men ikke så jævla ofte!!

overnattingbesøk på 3-4 dager 5 ganger på 6 mnd i vår lille 52 kvadrat meter leilighet med 1 soverom og 1 stue., selvom vi setter grenser på at de kan komme på besøk og hvor lenge betyr ikke at de ikke er velkommen!

Hvorfor skyr dere som vil være sosial hele tiden til dette? Det er normailt og ville ha alene tid med kjæresten og alene,kan det faen meg ikke være en mellomting???

Anonymkode: 10bb7...0f3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt i begynnelsen av et forhold!

Spesielt om man har barn, spesielt hvis barnet er nufødt!

Anonymkode: 10bb7...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanmeldt besøk kan være fint avogtil, men her synest jeg din samboer kunne snakket med deg først. En ting å stikke innom for en kaffe og litt prat, men når det blir hele kvelden så synest jeg det bør avklares med den en bor med.

Det at dere har all kostnaden med grillingen er også helt ille. 

Anonymkode: d019d...e04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder grillmat så er vel normen at man selv tar med det man skal spise, dere kan jo prøve å få gjestene til å begynne med det i første omgang, og ta resten senere..

Anonymkode: a3647...e66

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...