Gå til innhold

Mest irriterende kollega?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste er de som aldri holder kjeft, om de hadde fokusert på jobben sin kunne de kanskje gått hjem etter halve dagen i stedet for å prate den bort.

De kaller seg såkalt sosiale, ekstroverte, gjerne supersosiale! Snakker non-stop, styrer showet. Drar ned all effektivitet, noe av det verste du kan ha i jobb. Men slikt ser jo sjelden en sjef, en sjef er gjerne konfliktsky. "hjelper jo ikke å sifra" "har tatt det opp  med henne før".

Nei, elsker kollegaer som heller gjør jobben sin. Kanskje ikke snakker så mye utenom pausene.

Anonymkode: adffa...fef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En person på jobben.

- Før h*n ble sykmeldt skrev h*n med vilje ned feil detaljer sånn at ting jeg har gjort har blitt feil.

- H*n åpner vindu med vilje sånn at jeg som går sist skal få skylden for at det ikke har blitt sjekket av meg før jeg går.

- H'n overdriver veldig når h*n har skadet seg/har det vondt. Da kan h*n gjerne snakke om det i flere dager og gjør alt hun kan for å kunne fortelle mest mulig folk om dette.

- Når sjefen ikke er der gjør h*n med vilje ting som ikke er lov for at vi skal klage til sjefen og dermed kan h*n vite at vi har klaget.

- H*n hadde vært syk i noen dager med hes stemme. Men på fredagen var h*n bra igjen i stemmen. Men når en annen "kollega" kom og hilste så laget h*n til stemmen sin og var plutselig syk igjen. Dette til tross for at personen hadde vært frisk tidligere på dagen.

And the list goes on. Hver eneste dag er det noe med denne personen. Jeg kunne skrevet dagbok om alt h*n finner på.

Anonymkode: 4f13f...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ny kollega på mitt team i fjor. Det tok 3 måneder før hun klarte å fungere skikkelig i jobben, og måtte læres alt mulig til tross for at hun var utdannet innen faget. Hun skulle ha ansvar for enkelte ting, men var ikke i stand til å ta ansvar. Det har fått seg til, men fortsatt er hun veldig unnvikende og vil helst ikke ha oppgaver som hun egentlig skal ha i følge stillingsinstruks. Hun skulle fungere som en ressurs for meg, men har vært mer en belastning. 

Anonymkode: ca0bd...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i helseyrket.

Irriterer meg over de som gjør det lettvint og ikke følger prosedyre, gjør som de vil og motsatt av det som er bestemt, basert på faglig kunnskap.

Folk som ikke klarer å tenke selv og som "må ha opplæring" på de enkleste ting. Tenker ikke på noe som da er viktig med tanke på helse til enkelt pasienter, men typ en maskin hvor du setter i kontakten og trykker på den eneste knappen på maskinen og så venter på at den er ferdig. Og kopi maskin osv.

Kollegaer som hauser opp situasjoner før de har oppstått og konstruerer problemer.

Kollegaer som konkurrer om hvem som er mest sliten, og de som sier de gjør ALT på avdelingen. 

Kollegaer som sier de er på jobb for pasientene, men som på vaktrommet kaller pasientene opp etter noter. 

Kollegaer som blir lenge borte, og du må jobbe for to, og når de kommer tilbake så lukter du at de har vært ute og røkt i 20min. 

Kollegaer som tror de kan spørre deg om det mest private, og legger seg opp i ditt liv utenom jobb. 

Anonymkode: 6f557...102

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H*n som har høy utdannelse og lang erfaring som ofte snakker om hvor høyt kvalifisert h*n er, men skyr ansvar som pesten og peker på alle andre når ting går galt fordi det er deres ansvar (med fingeren).

H*n vil ikke gi råd når det er stressende  situasjoner bare trekker på skuldrene og gir en "ikke spør meg blikk". 

H*n finner også på å foreslå store endringer, som h*n overbeviser sjefen om at går helt fint, for så å gi hele jobben til den ansvarlige personen som må jobbe "som en hund og stresse seg i hjel" for å innfri det h*n mente var "Ikke noe problem". 

Så gjemmer h*n seg bak en vegg av enkle oppgaver og snakker mest om sine fridager og hobbyer. 

Anonymkode: 0b749...9b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en kollega, men en som jobber i et selskap vi deler kontorlokaler med. Han prater konstant, og veldig høyt. 

Vi har kontorer, men det er store kontorer som vi deler (ingen har eget kontor). Denne mannen sitter på et kontor med flere av sine kollegaer og prater veldig høylytt med de kollegaene som sitter inne på kontoret (jeg sitter ca. 20 meter unna og får vondt i hodet av han, lurer på hvordan de har det, som sitter i et rom sammen med han). 

De han er i samtale med prater i normal innestemme, mens han høres ut som han anstrenger seg for at alle i bydelen skal høre hele samtalen. Som regel handler det bare om ting han har sett på TV kvelden før, hva han skal i ferien, hva han gjorde i helgen og slike ting. Han tar også noen vandrerunder til dagen ut av kontoret for å snakke med de som sitter i alle de andre kontorene og gjentar samtalene i hvert enkelt rom i et like høyt tonefall. Når han kommer til vårt kontor og skal fortelle om hva han har gjort på i helgen, må vi jo late som vi er overrasket og ikke allerede har hørt det 30 ganger..

Anonymkode: d2834...34a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.4.2019 den 16.47, Hedersbrukeren skrev:

Jobber heldigvis med fornuftige, høykompetente mennesker, så irriterer meg egentlig lite over kolleger :)

Det er min drøm 🙂 kan jeg spørre hva du jobber med?

Anonymkode: 4dbd2...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er min drøm 🙂 kan jeg spørre hva du jobber med?

Anonymkode: 4dbd2...264

Analytiker innen finans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som alltid skal komme bort og hilse. Han er alltid kjempeglad, og tar gjerne med en bamse når han kommer for å hilse. 

Kollegaen min er en hund.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bobleplast_ skrev:

Jeg har en kollega som alltid skal komme bort og hilse. Han er alltid kjempeglad, og tar gjerne med en bamse når han kommer for å hilse. 

Kollegaen min er en hund.

Jeg vil ha din kollega! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer under opplæring som ikke er lærevillige eller tar initiativ. 

De som babler istedenfor å jobbe og tror at jeg er kjempe interessert i deres privatliv. Tiltaksløse folk. 

De som har lang fartstid i jobben som kritiserer alt, er negative og ikke respekterer nye folk på jobben. 

Anonymkode: eab0e...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som mener absolutt ALT må gjøres på hans måte, og hvis noen gjør noe annerledes så er det feil. Det gjelder ikke bare jobben, det gjelder alt annet også.

Hvis han f.eks velger kjøttkaker til lunsj og jeg velger suppe, så kan han se rart på meg og si "Liker du ikke kjøttkaker?". Jeg kan si at jo, jeg liker kjøttkaker, men jeg hadde mer lyst på suppe eller at jeg ikke er så sulten, men han fortsetter bare å fortelle meg igjennom hele måltidet om hvor sinnsykt gode kjøttkakene er. Hvis jeg sier jeg vurderer ny bil, så sier han jeg må kjøpe den samme som han har, selv om vi har vidt forskjellige behov. Når vi snakker om trening og jeg sier jeg foretrekker å løpe, så sier han jeg må begynne å sykle isteden, fordi han er syklist selv.

And the list goes on..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benzo

Kollegaen min er dyktig i faget sitt, og jeg vet at hun er flink til det hun gjør. Men hele mennesket går meg så hardt på nervene at jeg må svelge kameler hver arbeidsdag vi har sammen. Heldigvis er det ikke hver eneste arbeidsdag, og heldigvis har jeg lært meg å takle henne. Til en viss grad. Det store problemet jeg har med henne er at hun ser ned på alle andre, og trykker ned andre mens hun løfter opp seg selv. Noen ganger kan hun faktisk skryte av andre og være grei, men det er sjeldent. Og jeg lurer ofte på om det er falskhet eller sannhet i det hun sier. Hun er glad i å snakke om seg selv, later som hun er interessert i andre men begynner fort å prate om seg selv igjen. 

Også er hun så jævla høylytt. Hun brøler når hun snakker og skriker når hun ler. Introverthjernen min klikker og har lyst til å gå i dvale. Men jeg sitter der og smiler. For hva annet kan jeg gjøre med en person som bare er sånn..... 

Ellers har jeg kjempe flotte kollegaer og en fantastisk jobb. Er bare hun her som kan sette en demper på jobbhverdagen noen ganger, men ikke så mye at det går utover trivselen, naturligvis. 

Endret av Benzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

er dessverre ikke så forbanna enkelt å bare "ignorere" sånne skapninger heller da. 

for eksempel hvis de hele tiden skal henge over skulderen til andre, og kommentere hva folk holder på med. Ja, de henger praktisk talt over skulderen til folk. Bare for å kommentere hva alle andre holder på med hele forbanna tiden.

I tillegg forsøker de så godt de kan og gnåle hull i hodet på folk. 

Anonymkode: a316a...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kollegaene som ikke forstår eller er bevisste på roller og grenser på jobb. De som opptrer personlig og så har vi ingen slik forbindelse. Syns det er litt rart at folk ikke skjønner dette; ingen er ansatt som privatpersoner og fritid er ikke en del av avtalen. 

Anonymkode: 3c5d6...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...