Gå til innhold

Mest irriterende kollega?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du hatt en kollega på kontoret som har gått deg på nervene? Hvorfor?

Anonymkode: 5af3f...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som blander seg borti alt du gjør, de som skravler "hele dagen" og ikke gjør jobben sin, de som er uselvstendige lenge etter opplæringsperioden og trenger hjelp til den minste ting, de som ikke rydder etter seg på fellesområdene (kjøkken), de som ikke ønsker å høre andre stemmer enn sin egen i diskusjoner som gjelder alle i gruppen, de som rakker ned på andre og særlig har funnet seg et offer, de som tar æren for andres arbeid, de som syns alt er negativt og vanskelig samme hva. Har møtt alle sammen. Mulig jeg lar meg lett irritere...

Anonymkode: 2a6d0...160

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som preiker så mye (helst om seg selv, sine barn, sin mann, sitt hjem osv) at de glemmer å jobbe så vi blir forsinket. Klarer du ikke jobbe og snakke samtidig, prioriter jobbingen så vi får gjort det vi skal. De som ser ned på yrkesgrupper med annen utdannelse enn dem selv, de som forventer at andre skal rydde etter dem, de som konstant syter og klager. Og så må jeg si at de som har med seg illeluktende lunsj ikke bør sette seg oppi alle andre når vi de skal spise, må du absolutt spise sardiner, tunfisk og bønnestuing, så sett deg på et eget bord så vi andre ikke mister matlysten.

Anonymkode: b1526...575

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kollegaer er stort sett veldig hyggelige og inkluderende, men: 

- Noen av dem klager så vanvittig mye. De klager på ledelsen, sjefen,  arbeidsoppgavene, strukturendringer, andre kollegaer, dagens ungdom (de er alle godt voksne), den generelle samfunnsutviklingen hver eneste dag. Merk: de klager og syter, ikke kommer med konstruktiv kritikk eller forslag til alternativer ovenfor ledelsens beslutninger (feks). Det er virkelig energitappende å jobbe med så negative folk. Jeg syntes at mye av klagingen kanskje kan være berettig, men det blir litt mye.... Prøver alltid å finne nytt samtaleemne, da jeg syntes at de hauser opp hverandre med temaer "som må klages om". 

- Det er en kollega som er så sur hver gang noen snakker med henne. Hun har en sur undertone, uansett hva man sier til henne. Virker som hun bare vil se hele verden brenne. Er så glad for at hun kun er en kollega, og ikke svigermoren min feks😅 

Anonymkode: 3722e...795

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest irriterende kollegaen hadde jeg i min forrige jobb. Han var en forbanna sladdersentral på to ben. En manipulator, baksnakker og kalkulerende intrigemaker uten sidestykke, men maskert som en koselig bamse. Han var en mester i å sette folk opp mot hverandre og selv høste fordeler av det. Jeg har aldri noensinne tatt så feil av en kollega som jeg gjorde med ham, og det er min store skrekk at jeg skal komme i skade for å ansette en av samme kaliber i min egen bedrift. Han var vel egentlig mer farlig enn irriterende når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på kontor, men i butikk. Kollega som bare MÅ fortelle superdetaljert om private, irrelevante ting når hele butikken koker, som den alltid gjør under vaktskiftet. Nei, jeg trenger ikke å få referert vaktlisten din for den neste måneden, få høre om hvor lenge siden du har spist (og hva du da spiste), eller pinlig nøyaktige referater fra de siste dagenes hendelser i et eller annet sportsmesterskap akkurat når jeg prøver å få oversikt over hva som må gjøres akkurat der og da. 

Jeg har ikke noe imot å småsludre med kolleger ellers, dvs. når det er stille, tvert imot,  men for guds skyld: alt til sin tid.

Anonymkode: 2f61e...418

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en. Mellomleder (samme nivå som meg) som sleiket oppover, sparket nedover, og benyttet enhver anledning til å få andre til å se dårlige ut bak ryggen deres, samtidig som hun var veldig hyggelig ansikt til ansikt. 

Det skal mye til at jeg misliker noen, men grøsser fortsatt når jeg tenker på personen. Kan si at slik oppførsel etterhvert fører til at man får alle mot seg. Og da oppsigelsen til slutt kom måtte jeg bare ringe mannen og høre om han var klar for å feire med litt bobler senere på kvelden (ikke av typen som bidrar til drittslenging/mobbing med å dele mine meninger om slikt med andre kollegaer/venner, så bare han som visste hvor mye jeg mislikte henne). 

Anonymkode: 955b6...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber heldigvis med fornuftige, høykompetente mennesker, så irriterer meg egentlig lite over kolleger :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som fotfulgte meg overalt for å skravle. Sa ting som: «husker du i begynnelsen når du ikke stolte på meg? Og ikke tørde å fortelle meg ting?» eeh nei det kan jeg ikke huske. ante virkelig ikke hva hun babla om. Står å henger over meg når jeg sitter på pcen for å se hva jeg skriver (dette var en ganske privat mail til min leder). Og så latet hun som hun var så hjelpsom. Det ble tatt opp at mange ikke gadd å hjelpe og det generelt var dårlig miljø. Nå spør hun bevisst om vi trenger hjelp når hun vet at vi er ferdige med det som skal gjøres. For å virke hjelpsom, men likevel slippe å hjelpe til

Anonymkode: 3abae...af7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en leder, men føler hun hadde passet inn på " chaterferie". Vi er en kompetent gjeng og det kreves at vi er analytiske og reflekterte, men hun er så uprofesjonell og fremstår som dum.

Hvis hun har et problem, legger hun beslag på alle rundt seg med hysteriske utbrudd som: hæææ? What? Skjønner ikke? Hæ? Hva har skjedd her a? Nå tuller du? Seriøst? Men nå fikk jeg til litt, men hva er så problemet der da? Vet du? Du? Du? Er det slik det skal se ut? Uff,enda en gang til? Kjære jesus! 

Ingen får gjort noe inntil hun har gjort det hun skal og når ting virker, klager hun hvis andre " bråker". Men ser ikke at hun bråker 10000 ganger så mye som andre. Det er hun som et alt bråket i hverdagen.

Skravler mye, tror på alt av "fake news" og bryr seg mer om bloggere, trender og kjendiser enn jobben vi gjør.

Hun prioroterer dårlig og glemmer viktige frister, og da må jeg rydde opp. 

Har begynt å ta lederansvar for min leder slik at jeg ikke får alt i fanget i siste liten.

 

Anonymkode: 5af3f...973

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på kontor, men i en kaffebar. En fullstendig inkompetent fyr. 

Jobbet med en som ble ansatt grunnet relasjon mellom sjef og familien hans. Vedkommende blir nok aldri ansatt ellers. Kom til og med for sent til jobbintervjuet med sjefen. 

Dette var i en café og vedkommende var fullstendig malplassert, lat og klarte ikke kommunisere hverken med kunder eller med kolleger. 
Stod noen ganger på jobb og hørte på høy hiphop-musikk, noe som var svært upassende i denne caféen som var ganske streit. Han var heller ikke særlig ''serviceminded'', og passet ikke til å jobbe i en jobb der du må være fleksibel og serviceinnstilt overfor kundene. Husker at en kunde stilte spørsmål om et bakverk hadde noen bestemte allergier. Noe vi kan sjekke på en liste i en perm. Så svarer han: ''Vet ikke. Det må jo du vite! ''. Rett og slett lite servicevennlig. 

Hvis en kunde klaget på at kaffen var kald, nektet han å lage ny. Stod liksom og kverulerte og diskuterte med kunden. Førte til ganske mange pinlige og ubehagelige situasjoner. Kjeftet også på meg en gang jeg laget en ny kaffe til en kunde som ville ha en ny.  Hadde generelt lite selvinnsikt, og kunne ikke ta til seg kritikk overhodet. 

Han kom ofte 15+ minutter for sent, noe jeg kan akseptere da det som regel ikke var noe å gjøre i butikken samt at vi hadde overlapp på 1,5 time. Slik at jeg måtte stå der uansett. Men unnskyldningene hans for at han kom for sent var latterlige. Han kunne si at ''Bussen kjørte fra meg''. Noe som tydeligvis skjedde hver dag. Uflaks den fyren der. 

Han vasket heller ikke ordentlig opp på vaktene sine. Var ofte veldig skittent etter hans vakter. Det lå åpenlyst på disken. Feks at han ikke hadde tørket opp søl fra vakten. Dette var veldig synlig. Han glemte også nøkkelen sin i låsen hele 5 ganger. Kafeen lå på et kjøpesenter, der matbutikkene hadde lengre åpningstid enn de andre butikkene. En villkårlig person kunne dermed enkelt låst opp gitteret ettersom han glemte nøkkelen hele tiden. 

I tillegg stilte han ikke opp på kurs der vi lærte om kundeservice og produkter. Dette var noe alle andre stilte opp på. 

Vi hadde en liten søppelkasse på bakrommet vårt, som omtrent aldri ble brukt. Var en ekstra søppelkasse til personalbruk. Jeg hadde kastet søppelet, men hadde glemt å skifte ny pose. Da jeg kom på jobb sier han at han må ta opp en ting med meg. Jeg hadde ikke husket å skifte pose i søppelkassen. Men siden det var første gang, skulle han ikke ta det videre til sjefen 😂

I tillegg ble han assisterende sjef når sjefen var borte, og fikk sjefens lønn. Han fikk også ansvar for opplæring. Dette var helt krise, spesielt når det kom til å lage kaffe fra baristamaskinen. Han kunne ikke steame melk ordentlig. Slik at melken bare ble tynn og varm. Noe som ikke er verdt å betale 40+ for når du skal ha en kaffe latte. Ofte kom det kunder som ba spesifikt om at jeg eller de andre på jobben skulle lage kaffe, og ikke han. 

Vi var ansatte der som hadde jobbet der i 3-4 år. Kan akseptere at noen uten like mye ansiennitet blir leder, men da mener jeg vedkommende bør være en god leder og ha kunnskap om det vi selger. Samt opptre som et godt forbilde for butikken. Et av ansvarene som sjef var å bestille varer, noe han ikke gjorde. Han bestilte kanskje 2 varer, når vi egentlig hadde behov for minst 20. Resulterte i at jeg og en annen ofte måtte gå over å hasteringe for å få bestilt det vi trengte. Vi fikk derimot vår vanlige lønn. 

Anonymkode: 3394a...267

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne oversosiale som mener alle skal være med på alt hele tiden, sosiale aktiviteter og ikke minst spise kake. Helt fint at man finner på ting, men aksepter at ikke alle ønsker det samme (og ikke liker kake).

Anonymkode: 544f6...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog på jobben min som starter alle setninger med: Jeg tenker at...

Holder på å bli gal! Har lyst til å svar: Nå vet jeg hva du tenker, men hva mener du?

Men gjør ikke det da, for da er det sikkert  jeg som er irriterende.

Anonymkode: 8c96f...723

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kollega som sleiker ræven til sjefen. Æsj! Greit nok at hun er en rævsleiker, men hun prøver alltid å heve seg over oss andre kollegaer ved å kommentere feil vi gjør på jobb. Selv er hun selvfølgelig feilfri og vi har ingen ting på henne. JÆVLIG IRRITERENDE DAME!!!

Anonymkode: 66d82...f93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd kollegaer med psykiske problemer som begge på et tidspunkt sluttet å svare når de ble stilt et spørsmål. Det var litt irriterende da det sto på, spesielt siden ingen på det tidspunktet var gjort oppmerksom på vedkommendes utfordringer. Begge sluttet dog etter kort tid. 

Ellers har jeg nå en kollega som er helt umulig å samarbeide med, deler ikke informasjon og svarer passivt aggressivt når jeg sender henne e-post med spørsmål eller annet. 

Da jeg jobbet i barnehage som ung hadde jeg en kollega som var ei skikkelig sladrekjærring. Hun var mer opptatt av å stå og sladre med foreldrene enn å se etter barna. Alltid kjente hun noen som kjente naboen til noen eller bla bla bla, hun la seg oppi alt og hadde «fine» teorier om hvorfor barna oppførte seg som de gjorde (alltid foreldrenes feil, gjerne fordi de fulgte moderne oppdragelsesteorier basert på COS kurs, positiv forsterkning osv, men i hennes hode var kun hennes metode best: Nemlig å være streng og sint) Når barna ikke ville leveres hos henne om morgenen var det, av en eller annen grunn, foreldrenes skyld, ikke hennes fordi barna ikke knyttet seg til henne slik som de gjorde med de andre pga. væremåten hennes. Dama var ung også, selv om hun høres mest ut som ei streng gammel dame...

Anonymkode: 0197b...abf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu som satt å lakka neila, mens en kid opplagt dreiv å dæua i fanget på mor, på venterommet på legevakta, -de som prata dritt over hue på folk de trudde var i koma, og mye mer opptatt av att blonde-BH¨n skulle synes PERFEKT, før legevisitten, hu som hevdet jeg løy da jeg sa kunden var våken, under operasjon, -de som ikke BRYR Seg, -er SØPPEL for meg.

a.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den "hjelpsomme" kollegaen, og ja det skrives faktisk "hjelpsomme" med parents på denne måten:

Når det skulle skrives for eksempel time-lister, ting og tang som skulle kjøpes inn, eller noen skjema av ett eller annet slag. Det er ikke alle kollegaer som er inne på kontoret akkurat når forskjellige skjema skal fylles ut eller sendes inn. Så kanskje noen sender tekstmeldinger på telefon, på e-post til den ansvarlige som skal fylle ut papir-arbeidet. Eller de skriver opplysningene sine på papir, post it-lapper eller noe, og legger det igjen hos dem som skal fylle ut selve skjemaene eller hva det nå var. 

Så var det en kollega som bestemte seg for å "hjelpe til" med å gjøre ferdig en del av alt dette papir-arbeidet.  Men en god del av dette ble skrevet feil. For eksempel at man egentlig skulle ha skrevet inn 64 322 men så skrev hun inn 74 322. Så var det stappfullt av slike feil. Så alt arbeidet hennes var mer eller mindre verdiløst. Bare å kaste alt sammen hun hadde gjortog begynne helt på nytt igjen. Men ettersom hun mener at hun hadde gjort "ferdig" alt dette arbeidet, så hadde hun slettet samtlige tekstmeldinger og e-poster som folk hadde sendt med sine opplysninger. I tillegg til å kaste papirene som andre kollegaer hadde levert inn tidligere. 

Så vi var nødt til å forsøke å gjenopprette den elektroniske korrespondansen hun hadde slettet. Samt kontakte alle sammen, og be dem sende inn all dokumentasjon / opplysninger på nytt, ettersom en del hadde levert aine ting på papir. Summa summarum: Vanvittig mye stress og mas for alle sammen, som var nødt til å gjøre om igjen noe hun hadde feilet voldsomt med å gjøre.Men dette stoppet ikke denne kjerringa fra å skryte  uhemmet av selv, og hvor "ufattelig flink" og "hjelpsom" som hun selv mener at hun var. I tillegg var hun overhodet ikke interessert i å hjelpe til med å forsøke å fikse problemene hun hadde skapt. Hun hadde jo allerede sittet i ett par timer for å "hjelpe til" med å fylle ut forskjellige skjema, og hva det nå var - og det var alt hun gadd å gjøre... 

Anonymkode: 74183...227

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på kontor, men i en kaffebar. En fullstendig inkompetent fyr. 

Jobbet med en som ble ansatt grunnet relasjon mellom sjef og familien hans. Vedkommende blir nok aldri ansatt ellers. Kom til og med for sent til jobbintervjuet med sjefen. 

Dette var i en café og vedkommende var fullstendig malplassert, lat og klarte ikke kommunisere hverken med kunder eller med kolleger. 
Stod noen ganger på jobb og hørte på høy hiphop-musikk, noe som var svært upassende i denne caféen som var ganske streit. Han var heller ikke særlig ''serviceminded'', og passet ikke til å jobbe i en jobb der du må være fleksibel og serviceinnstilt overfor kundene. Husker at en kunde stilte spørsmål om et bakverk hadde noen bestemte allergier. Noe vi kan sjekke på en liste i en perm. Så svarer han: ''Vet ikke. Det må jo du vite! ''. Rett og slett lite servicevennlig. 

Hvis en kunde klaget på at kaffen var kald, nektet han å lage ny. Stod liksom og kverulerte og diskuterte med kunden. Førte til ganske mange pinlige og ubehagelige situasjoner. Kjeftet også på meg en gang jeg laget en ny kaffe til en kunde som ville ha en ny.  Hadde generelt lite selvinnsikt, og kunne ikke ta til seg kritikk overhodet. 

Han kom ofte 15+ minutter for sent, noe jeg kan akseptere da det som regel ikke var noe å gjøre i butikken samt at vi hadde overlapp på 1,5 time. Slik at jeg måtte stå der uansett. Men unnskyldningene hans for at han kom for sent var latterlige. Han kunne si at ''Bussen kjørte fra meg''. Noe som tydeligvis skjedde hver dag. Uflaks den fyren der. 

Han vasket heller ikke ordentlig opp på vaktene sine. Var ofte veldig skittent etter hans vakter. Det lå åpenlyst på disken. Feks at han ikke hadde tørket opp søl fra vakten. Dette var veldig synlig. Han glemte også nøkkelen sin i låsen hele 5 ganger. Kafeen lå på et kjøpesenter, der matbutikkene hadde lengre åpningstid enn de andre butikkene. En villkårlig person kunne dermed enkelt låst opp gitteret ettersom han glemte nøkkelen hele tiden. 

I tillegg stilte han ikke opp på kurs der vi lærte om kundeservice og produkter. Dette var noe alle andre stilte opp på. 

Vi hadde en liten søppelkasse på bakrommet vårt, som omtrent aldri ble brukt. Var en ekstra søppelkasse til personalbruk. Jeg hadde kastet søppelet, men hadde glemt å skifte ny pose. Da jeg kom på jobb sier han at han må ta opp en ting med meg. Jeg hadde ikke husket å skifte pose i søppelkassen. Men siden det var første gang, skulle han ikke ta det videre til sjefen 😂

I tillegg ble han assisterende sjef når sjefen var borte, og fikk sjefens lønn. Han fikk også ansvar for opplæring. Dette var helt krise, spesielt når det kom til å lage kaffe fra baristamaskinen. Han kunne ikke steame melk ordentlig. Slik at melken bare ble tynn og varm. Noe som ikke er verdt å betale 40+ for når du skal ha en kaffe latte. Ofte kom det kunder som ba spesifikt om at jeg eller de andre på jobben skulle lage kaffe, og ikke han. 

Vi var ansatte der som hadde jobbet der i 3-4 år. Kan akseptere at noen uten like mye ansiennitet blir leder, men da mener jeg vedkommende bør være en god leder og ha kunnskap om det vi selger. Samt opptre som et godt forbilde for butikken. Et av ansvarene som sjef var å bestille varer, noe han ikke gjorde. Han bestilte kanskje 2 varer, når vi egentlig hadde behov for minst 20. Resulterte i at jeg og en annen ofte måtte gå over å hasteringe for å få bestilt det vi trengte. Vi fikk derimot vår vanlige lønn. 

Anonymkode: 3394a...267

Det synes jo ikke hvor udugelig personen er når dere dekker opp for ham... hvis han bestiller 2 av 20 ting, ja så får dere stryke det på menyen dere ikke kan tilby, så kanskje både han og sjefen lærer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hind
1 hour ago, AnonymBruker said:

En kollega som sleiker ræven til sjefen. Æsj! Greit nok at hun er en rævsleiker, men hun prøver alltid å heve seg over oss andre kollegaer ved å kommentere feil vi gjør på jobb. Selv er hun selvfølgelig feilfri og vi har ingen ting på henne. JÆVLIG IRRITERENDE DAME!!!

Anonymkode: 66d82...f93

Jeg føler med deg. Feilfri folk er ofte enda mer irriterende enn de som har plenty av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av sjefene mine. Han er en sånn person som går rundt og klasser på folk, men kun på de han synes synd på. Så om han kommer bort og stryker deg på ryggen vet du at det er fordi du virker stakkarslig. 

Før skulle han alltid klemme, kose, stryke, rope hei og bruke navnet mitt hele tiden, nå ignorerer han meg stort sett. Det er et kompliment! Jeg veit at jeg klarer meg greit når han holder seg unna. 

Må legge til at han er veldig kristen.

Anonymkode: 734ab...6f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...