AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Hvor langt på vei må man være før man kan søke om permisjon? tenker litt på at jobben må finne noen til å sette inn for meg og de trenger jo LITT tid på forhånd.. Anonymkode: 4c606...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Hos NAV kan du søke tidligst i uke 26 tror jeg. På arbeidplassen din har de nok egne regler for når du må søke. Hos oss var det 6 uker før permisjonsstart. Men jeg ga beskjed til min nærmeste leder ganske tidlig slik at vi fikk en lang overgangsfase med den som skulle ta over mine prosjekter. Men selve søknaden (eller varsel om avvikling av permisjon som vi kaller det hos oss) sendte jeg da altså 6 uker før. Anonymkode: 3aff4...0ab
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Fra og med uke 22 kan du søke foreldrepenger på NAV Anonymkode: cafe7...1c0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hos NAV kan du søke tidligst i uke 26 tror jeg. På arbeidplassen din har de nok egne regler for når du må søke. Hos oss var det 6 uker før permisjonsstart. Men jeg ga beskjed til min nærmeste leder ganske tidlig slik at vi fikk en lang overgangsfase med den som skulle ta over mine prosjekter. Men selve søknaden (eller varsel om avvikling av permisjon som vi kaller det hos oss) sendte jeg da altså 6 uker før. Anonymkode: 3aff4...0ab Ja for både jeg og arbeidsplass vet jo sånn ca når jeg vil forsvinne i perm, men kan jo ikke love noen jobb til den som går inn for meg jobb, før jeg har søkt om permisjon. Kun derfor jeg lurer.. Anonymkode: 4c606...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra og med uke 22 kan du søke foreldrepenger på NAV Anonymkode: cafe7...1c0 Okei, tenker bare slik at sjefen kan sette inn vikar, og at denne vikaren blir «lovet» jobben. De kan ikke gjøre det før jeg har søkt, selvom jeg vet at jeg går ut ca 3 uker før termin 😊 Anonymkode: 4c606...6a6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 Er nye regler. Så du kan tidligst søke nav 6 uker før du går ut i permisjon. Det blir vel ca uke 31? Anonymkode: caeff...6c3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Okei, tenker bare slik at sjefen kan sette inn vikar, og at denne vikaren blir «lovet» jobben. De kan ikke gjøre det før jeg har søkt, selvom jeg vet at jeg går ut ca 3 uker før termin 😊 Anonymkode: 4c606...6a6 Hvorfor må de vente til du søker nav? Jeg hadde vikar lenge før jeg søkte nav. Anonymkode: caeff...6c3 1
Gjest Albbas Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Er nye regler. Så du kan tidligst søke nav 6 uker før du går ut i permisjon. Det blir vel ca uke 31? Anonymkode: caeff...6c3 Nei, disse "reglene" gjaldt bare en veldig kort stund grunnet misforståelse fra Nav sin side. Kan søke fra uke 23. Men søknad blir ikke behandlet før tidligst 4 uker før permisjonsstart, når arbeidsgiver kan sende inn papirene.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må de vente til du søker nav? Jeg hadde vikar lenge før jeg søkte nav. Anonymkode: caeff...6c3 Fordi hun kan jo ikke sette inn vikaren før jeg forsvinner? Det blir veldig dyrt. Derfor må hun altså ha en «på vent» frem til permisjonen min er avklart. Anonymkode: 4c606...6a6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Ring til NAV og spør. Anonymkode: f56ca...d9a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 3 hours ago, Albbas said: Nei, disse "reglene" gjaldt bare en veldig kort stund grunnet misforståelse fra Nav sin side. Kan søke fra uke 23. Men søknad blir ikke behandlet før tidligst 4 uker før permisjonsstart, når arbeidsgiver kan sende inn papirene. Ok. Har ikke fått med meg det. Anonymkode: caeff...6c3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 Permisjonen din er jo avklart så snart du har fått termindato. Rundt uke 18 på oul. Da vet du jo at du skal ut i permisjon tre uker før. Det er ikke noe du må avklare Anonymkode: ebea3...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #13 Skrevet 30. april 2019 Jeg skjønner ikke helt.. må arbeidsgiveren din ha kopi av søknaden til NAV før hun kan søke etter vikar? Du har en termindato (etter OUL forholder du deg til den du får der).. permisjon starter 3 uker før denne. Dette er noe som ikke vil endre seg da du ikke får noen ny termindato etter OUL. Så uavhengig av om du har søkt NAV vet du jo nøyaktig når du blir borte? Så lenge du har funnet ut hvor mange uker du vil ha av fellesperioden og om du skal ta ferie i permisjonen vet du jo hvor lenge du blir borte også. Det eneste du gjør når du søker NAV er å informere om akkurat dette (termin, antall uker av fellesperioden og evt opphold pga jobb/ferie). NAV har også en slik "permisjonsplanlegger" der du kan legge inn slikt for å se hvordan det blir. Da får du dato for start og slutt av permisjon og det er vel alt arbeidsgiver trenger foreløpig? Så kommer de formelle papirene når det åpnes for å søke. Anonymkode: 3aff4...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #14 Skrevet 30. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Fordi hun kan jo ikke sette inn vikaren før jeg forsvinner? Det blir veldig dyrt. Derfor må hun altså ha en «på vent» frem til permisjonen min er avklart. Anonymkode: 4c606...6a6 Du vet jo når du forsvinner så fort du har vært på oul? Det er jo ikke nav som avgjlr det? Jobben din må jo også bekrefte at du har avtalt med dem før det blir vedtatt. Så du må jo avklare med arbeidsgiver. Jeg fikk ikke vedtak før 2 mnd etter fødsel. Og alle som føder før termin får jo nytt vedtak. Anonymkode: caeff...6c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå