AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #101 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Raggy skrev: Kjedelig i dag? Det er bare trist at uføre nå slutter å delta i frivillig arbeid, det vil sette de fleste lengre bort i fra det å kunne komme i noen form for ordinært arbeid. Enkelte av dere AB i denne tråden har fryktelig tungt for å skjønne fakta i denne saken... Enten er det for å kødde eller så må tankesettet være fryktelig tregt... Det er ikke frivillig arbeid. Staten betaler for dette. Hvor vanskelig er det å forstå? Om halvparten av landets 350000 uføre jobber 20 timer med frivillig arbeid hver mnd, der de hadde i ordinær jobb hadde hatt en lønn på f.eks 165 kr timen sponser staten de frivillige organisasjonene med tett oppunder 7 milliarder i året! 7 milliarder tilsvarer 42 millioner arbeidstimer som kunne vært brukt til å skape egne verdier og egen inntekt. Dette er galskap. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #102 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke frivillig arbeid. Staten betaler for dette. Hvor vanskelig er det å forstå? Om halvparten av landets 350000 uføre jobber 20 timer med frivillig arbeid hver mnd, der de hadde i ordinær jobb hadde hatt en lønn på f.eks 165 kr timen sponser staten de frivillige organisasjonene med tett oppunder 7 milliarder i året! 7 milliarder tilsvarer 42 millioner arbeidstimer som kunne vært brukt til å skape egne verdier og egen inntekt. Dette er galskap. Anonymkode: 84e13...df8 Om du ser at dette er så innlysende enkelt så kom med løsingen på hvordan hver og en skal klare å nyttegjøre seg sin restarbeidsevne. Du kommer med enkle påstander som viser at du ikke forstå hvordan samfunnet fungerer... Les Juks sine innlegg, de forklarer dette godt, skjønner du det fortsatt ikke så må du bare ha den oppfatningen du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #103 Del Skrevet 6. mai 2019 7 minutter siden, Raggy skrev: Nei du får lese skrivet selv, du klarer det Det står ingenting i høringssvarene om at folk skal måtte inn til nye medisinske vurderinger. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #104 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, Raggy skrev: Om du ser at dette er så innlysende enkelt så kom med løsingen på hvordan hver og en skal klare å nyttegjøre seg sin restarbeidsevne. Du kommer med enkle påstander som viser at du ikke forstå hvordan samfunnet fungerer... Les Juks sine innlegg, de forklarer dette godt, skjønner du det fortsatt ikke så må du bare ha den oppfatningen du har Det hjelper ikke hvor mye du måtte like at staten betaler for frivillig arbeid. Det er ikke riktig og bør opphøre. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #105 Del Skrevet 6. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ingenting i høringssvarene om at folk skal måtte inn til nye medisinske vurderinger. Anonymkode: 84e13...df8 Nei klarer du ikke å lese det så får det bare være.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #106 Del Skrevet 6. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke hvor mye du måtte like at staten betaler for frivillig arbeid. Det er ikke riktig og bør opphøre. Anonymkode: 84e13...df8 Ja, men som sagt så er det er på vei til å opphøre så den saken er jo grei utifra hvordan du ser det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #107 Del Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, Raggy skrev: Nei klarer du ikke å lese det så får det bare være.... Det er alltid flott med folk som påstår noe og så kan de ikke bevise det. Anonymkode: 84e13...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #108 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er alltid flott med folk som påstår noe og så kan de ikke bevise det. Anonymkode: 84e13...df8 Det ligger i teksten jeg har linket til deg. Orker du ikke lese?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #109 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, Raggy skrev: Det ligger i teksten jeg har linket til deg. Orker du ikke lese?? Det står ingenting om det du påstår der. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #110 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg sa ingenting om at en må heve utbytte istedenfor lønn. Uansett vil nok et EPF være bedre for uføre enn AS. Iallefall før en evn får skikkelig fart på sakene. Og det er virkelig ikke vanskelig å drive for seg selv med et EPF Anonymkode: 84e13...df8 Det vil jo lønne seg Da kan man leve særdeles godt på uføretrygd. Og du sponser! Bruk hue litt da.. Anonymkode: 3d7af...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #111 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vil jo lønne seg Da kan man leve særdeles godt på uføretrygd. Og du sponser! Bruk hue litt da.. Anonymkode: 3d7af...ca0 Det vil urettmessig lønne seg, derfor tar det nå slutt. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #112 Del Skrevet 6. mai 2019 Frivillig arbeid har ikke samme produktivitet- og effektivitetskrav et yrke har. Disse kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 3d7af...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #113 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vil urettmessig lønne seg, derfor tar det nå slutt. Anonymkode: 84e13...df8 Det gjør ikke det. Det vil derimot bli slutt på å kunne gå på trygd og ta ut utbytte istedenfor lønn i eget firma. Anonymkode: 3d7af...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #114 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Frivillig arbeid har ikke samme produktivitet- og effektivitetskrav et yrke har. Disse kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 3d7af...ca0 Å drive for seg selv i tillegg til trygden, har heller ikke de samme kravene. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #115 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjør ikke det. Det vil derimot bli slutt på å kunne gå på trygd og ta ut utbytte istedenfor lønn i eget firma. Anonymkode: 3d7af...ca0 Det er derfor jeg sier at det urettmessig lønner seg og vil nå ta slutt. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #116 Del Skrevet 6. mai 2019 Staten sponser ikke ufrivillig arbeid. Uføretrygd er inntektssikring for dem som er for SYKE til å være i ordinært arbeid. Ingen arbeidsgivere ønsker syke og ustabile arbeidstakere. Det beste hadde vært å pålegge bedrifter å ta inn mennesker med utfordringer. Om det er så viktig å utnytte hver minste restarbeidsevne. Å starte for seg selv er få forunt. Og særlig ikke uføre. Man kan faktisk ikke leve av å strikke gensere. Deg tror jeg også du forstår om du klarer legge fordommene og misunnelsen til side. Anonymkode: 3d7af...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #117 Del Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er derfor jeg sier at det urettmessig lønner seg og vil nå ta slutt. Anonymkode: 84e13...df8 Altså skal vi ende all frivillighet i landet? Fordi det urettmessig lønner seg? Hvem skal betale for arbeidet de frivillige legger ned? Både dem i jobb og på trygd? Anonymkode: 3d7af...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #118 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Staten sponser ikke ufrivillig arbeid. Uføretrygd er inntektssikring for dem som er for SYKE til å være i ordinært arbeid. Ingen arbeidsgivere ønsker syke og ustabile arbeidstakere. Det beste hadde vært å pålegge bedrifter å ta inn mennesker med utfordringer. Om det er så viktig å utnytte hver minste restarbeidsevne. Å starte for seg selv er få forunt. Og særlig ikke uføre. Man kan faktisk ikke leve av å strikke gensere. Deg tror jeg også du forstår om du klarer legge fordommene og misunnelsen til side. Anonymkode: 3d7af...ca0 Jeg tror helt sikkert du forstod at jeg ikke mente at man skulle leve av å strikke gensere. Om man gjør noe for seg selv i egen regi vil man kunne tjene opp mot 40000 ekstra i året. Dette bør en da gjøre, istedenfor å la staten betale for tid som kunne gått til dette. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #119 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså skal vi ende all frivillighet i landet? Fordi det urettmessig lønner seg? Hvem skal betale for arbeidet de frivillige legger ned? Både dem i jobb og på trygd? Anonymkode: 3d7af...ca0 Det er ubegripelig hvordan du kom frem til at jeg har ment dette? Er all frivillighet i landet basert på folk på uføretrygd? Anonymkode: 84e13...df8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #120 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg er ufør. Har et familiemedlem som er døv. Av og til er det umulig å få tak i tolk. Da tolker jeg. Jeg har alltid tenkt at da hjelper jeg henne- og staten. Jeg sparer staten fra å utbetale lønn til tolk. Jeg gjør nytte for meg. Så leser jeg her at noen mener jeg snyter staten for penger ved å gjøre denne (frivillige) jobben? Og nei, jeg kan ikke si fra uføretrygd og jobbe som tegnspråk tolk som et levebrød. Det er en 3-årig bachelor utdanning samt at jeg sliter med betennelser i armene, det hadde ført meg rett ut i sykemelding igjen og så er vi i gang igjen... Anonymkode: ecae6...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå