Gå til innhold

Hermer folk etter dialekten din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så de skal forstå at de ikke er velkomne her. Akkurat som svensker. Liker ikke å høre på folk som snakker stygge språk.

Anonymkode: 9c9cf...37e

Mens andre kan snakke så normert de bare vil, og så er det bare stygt likevel. Det spiller ingen rolle hvilken dialekt de snakker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke opplevd. Eneste er at de har prøvd å få til skarre-r om de ikke har det, alltid artig å høre 😄

Anonymkode: 3a181...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de skal forstå at de ikke er velkomne her. Akkurat som svensker. Liker ikke å høre på folk som snakker stygge språk.

Anonymkode: 9c9cf...37e

Wow. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke kjenner deg

Anonymkode: d4779...738

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke kjenner deg

Anonymkode: d4779...738

Det kan du jo teknisk sett ikke vite, genius.

Anonymkode: 9c9cf...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du jo teknisk sett ikke vite, genius.

Anonymkode: 9c9cf...37e

Jo. Kjenner svært få eller ingen så fordomsfulle mennesker som deg. Bare den lille kommentaren du la igjen her, sier veldig mye om deg som person.

Anonymkode: d4779...738

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er fra Trondheim. «Trønder sjø HahaHahAhaHaHahA». Like festlig hver gang. Men bryr meg ikke så mye. Tar igjen med samme mynt, svigers er sunnmøringer😛

Anonymkode: d86ab...129

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en del som legger om til østlandsk hvis jeg ikke hører eller skjønner hva de sier med en gang. Noen ganger oppleves det som ganske nedlatende. Andre ganger er det helt ok. 

Anonymkode: f1b21...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo. Kjenner svært få eller ingen så fordomsfulle mennesker som deg. Bare den lille kommentaren du la igjen her, sier veldig mye om deg som person.

Anonymkode: d4779...738

Lille vennen da, du vet vel at det er en voldsom forskjell på adferd offline og online?

Anonymkode: 9c9cf...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de skal forstå at de ikke er velkomne her. Akkurat som svensker. Liker ikke å høre på folk som snakker stygge språk.

Anonymkode: 9c9cf...37e

En stygg og dum liten sjel, som nok ikke mange liker.👹

Anonymkode: e75ce...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lille vennen da, du vet vel at det er en voldsom forskjell på adferd offline og online?

Anonymkode: 9c9cf...37e

Du har igrunnen bevist det godt nok nå! 

Anonymkode: 291e6...3c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Nordlending, folk som er fra sør for Trøndelag prøver alltid å herme etter dialekta min. Også lurer dem på om jeg kjenner den eller den 🙄

Anonymkode: 92a40...98c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og jeg synes det er gøy. Det er stort sett "i" de hermer etter, siden jeg kjenner mange utenfor Romsdal som ikke vet om mange med den dialekten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får kommentarer ca hver dag og herming veldig ofte. Bor ca 130 mil hjemmefra

Anonymkode: 8354d...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er like "festlig" og oppfinnsomt hver gang. Skjønner ikke folk at underholdningsverdien er ikke-eksisterende for den som blir hermet etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Nordlending, folk som er fra sør for Trøndelag prøver alltid å herme etter dialekta min. Også lurer dem på om jeg kjenner den eller den 🙄

Anonymkode: 92a40...98c

Haha herregud! Jeg skjønner ikke hva folk egentlig tenker når de spør om slike ting? Skjønner ikke folk at det bor over en halv million mennesker i Nord-Norge? Greit at befolkningen er noe større på øst og vestlandet, men still

Anonymkode: d4779...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En stygg og dum liten sjel, som nok ikke mange liker.👹

Anonymkode: e75ce...99e

Samme tenkte jeg....har nok ikke så mange venner den der.  Uff, synes synd på slike. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har faktisk INGEN bekjente som holder på med slikt tull. 

Høres egemtlig ut som noe som bare små drittunger kan finne på å drive med, bare for å gjøre seg "morsomme" på andre menneskers bekostning...         

Anonymkode: b684b...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nordnorge, men bor sørpå. Omtrent samtlige prøver seg alltid med 'ka farsken' eller 'ka sku vi gjort uten have, skulle vi bært båtan'. Selv om det er noe jeg aldri sier 🙄

Anonymkode: eb8d3...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2019 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Er selv fra Haugesund, alle har prøvd, ingen får det til! Pleier bare le av de å si de driter seg ut. 😂 Kristian Valen har gangen da, dyktig og morsom 😄

Anonymkode: ddd80...948

De får det til. Det er bare du som skal heve deg over dem og si at de ikke får det til, slik at du kan le av dem istedet.

Anonymkode: e8dca...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...