Gå til innhold

Hermer folk etter dialekten din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplever du at folk prøver å snakke som deg? Om du ikke bor på hjemstedet ditt selvfølgelig ☺️

Anonymkode: d4779...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det hender, jeg er dritlei og føler det nesten som mobbing. Men jeg setter opp et stivt smil så folk ikke skal tro jeg er selvhøytidelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa:)) og folk spør hvorfor jeg har lagt om dialekten min.....

Anonymkode: dcdf3...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en som peker seg ut og vedkommende gjør det som hersketeknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Ja det hender, jeg er dritlei og føler det nesten som mobbing. Men jeg setter opp et stivt smil så folk ikke skal tro jeg er selvhøytidelig.

Jeg føler det også som mobbing! De gangene jeg har sagt i fra har jeg bare blitt ledd av🙃

Anonymkode: d4779...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Ja det hender, jeg er dritlei og føler det nesten som mobbing. Men jeg setter opp et stivt smil så folk ikke skal tro jeg er selvhøytidelig.

Samme her. Jeg er så lei av å klistre på meg det kunstige smilet og late som jeg synes det er morsomt. Til og med i profesjonell sammenheng har jeg opplevd det. En innkjøper fra et firma skulle kjøpe noe min arbeidsplass solgte. Vedkommende syntes tydeligvis det var helt innafor å rakke ned på dialekten min. Han fikk verken velvilje eller rabatt, for å si det slik :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Samme her. Jeg er så lei av å klistre på meg det kunstige smilet og late som jeg synes det er morsomt. Til og med i profesjonell sammenheng har jeg opplevd det. En innkjøper fra et firma skulle kjøpe noe min arbeidsplass solgte. Vedkommende syntes tydeligvis det var helt innafor å rakke ned på dialekten min. Han fikk verken velvilje eller rabatt, for å si det slik :fnise: 

Hvilken landsdel er dere fra?

Anonymkode: d4779...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er fra Ålesund, og bor på Østlandet. Synes det er helt greit, bryr ikke meg så mye :)

Anonymkode: ceb94...b2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet mitt er at jeg syns det er slitsomt, annethvert ord jeg sier skal liksom etterlignes og jeg blir klein og vet ikke hvordan jeg skal reagere. Er fra en bygd i Nord-Norge.

Anonymkode: dcdf3...f8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maestro said:

Mange hermer etter Rogalandsdialekt.

Er selv fra Haugesund, alle har prøvd, ingen får det til! Pleier bare le av de å si de driter seg ut. 😂 Kristian Valen har gangen da, dyktig og morsom :D

Anonymkode: ddd80...948

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplever du at folk prøver å snakke som deg? Om du ikke bor på hjemstedet ditt selvfølgelig ☺️

Anonymkode: d4779...738

Nei, jeg har ikke dialekt, jeg snakker korrekt norsk. Bergensere hermer jeg etter. Gjerne nordlendinger og.

Anonymkode: 9c9cf...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at jeg syns det er slitsomt, annethvert ord jeg sier skal liksom etterlignes og jeg blir klein og vet ikke hvordan jeg skal reagere. Er fra en bygd i Nord-Norge.

Anonymkode: dcdf3...f8f

Jeg er også fra Nord-Norge, har bare opplevd at sånn to-tre personer har etterlignet dialekten min, men det har vært personer som jeg har vært tett på, og da har det blitt veldig intenst. Aner ikke hvordan jeg skal reagere

Anonymkode: d4779...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke dialekt, jeg snakker korrekt norsk. Bergensere hermer jeg etter. Gjerne nordlendinger og.

Anonymkode: 9c9cf...37e

Hvorfor det?

Anonymkode: d4779...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken landsdel er dere fra?

Anonymkode: d4779...738

Indre deler av Østlandet for min del. Det høres at jeg ikke kommer fra Oslo Vest, men dialekten i jobbsammenheng er veldig avslepen. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Anonymkode: d4779...738

Så de skal forstå at de ikke er velkomne her. Akkurat som svensker. Liker ikke å høre på folk som snakker stygge språk.

Anonymkode: 9c9cf...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...