Gå til innhold

Kjenner du noen som blir skikkelig gærne i fylla?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva gjør de, evt hva har de gjort? Jeg fant ut at jeg måtte slutte å drikke etter en stygg episode i påsken. Og generelt de siste månedene. Jeg har vært helt sanseløs dritings, ikke visst hvor jeg har vært. Og jeg har gått bort til tilfeldige menn og spurt om de vil stikke meg ned, siden jeg bare er søppel og ikke burde leve.. altså, hvor sykt er ikke det? Jeg kunne jo kommet utfor en virkelig gal person. Dette skremte meg såpass at jeg holder meg nå til Farris framover. 

Noen som kjenner andre folk som blir utagerende i fylla? Trenger å føle meg litt bedre...

Anonymkode: 8a3bf...d88

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Yup!
Meg selv. Drikker derfor så og si aldri, og blir aldri beruset.
Og slik har det vært i snart 10 år, heldigvis!

Jeg ble rett og slett slem. Ikke voldelig, men slem.

Endret av FactsOverFeelings
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gærn i fylla før. Men på det tidspunktet hadde jeg det ikke bra i livet heller, og det kom vel ganske godt frem i fylla. 

Anonymkode: 0ce78...c91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjente en før som ble voldelig mot andre mannfolk om han drakk vodka. Jesus...et feil ord og han ble helt vill og det endte med basketak uten grunn. Dama stod alltid og skrek om at han måtte slutte. 

Jeg var drama queen. Skrek. Grein. Løp min vei. Jeg ville ha det gøy og hata alle som ødela. 

En annen jeg vet om ble overgrepsmann. Jeg ble utsatt for voldtekt pga han var full. Sterk. Drittsekk jævelen. Turte aldri anmelde. Tipper han har vært dritt mot mange. 

Ei annei jeg pleide henge med for en god del år siden gikk seg alltid bort og ble hjem til folk , hvem som helst og lå med de. 

Kjæresten min kunne bli sykt sjalu hver gang han drakk.

Alkohol er skummelt.  Burde være forbudt. Holder meg heller til andre ting en sjeldent gang. 

Anonymkode: 0b8eb...5c5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde en sånn venninne det "alltid" skjedde noe med. Hun måtte slutte tilslutt, og hun hadde egentlig flaks som kom fra all utageringen sin uten større konsekvenser. Det var mange ganger det kunne endt riktig ille, på mange forskjellige måter. Men hun drikker som sagt ikke lenger og har ikke gjort det på 2-3 år.

Anonymkode: d2e1b...49e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er tidenes nevrotiker som edru, men helt steine sprø på fylla. Det er nesten ikke gøy en gang når hun har fått i seg for mye, for hele gjengen har for vane å redde henne fra alle situasjonene hun setter seg i. Hver gang hun får i seg for mye handler hele kvelden til alle andre om å holde henne i live.

Hun får åpenbart alltid fylleangst dagen etter, men siden hun alltid blir fotfulgt av oss skjer det aldri noe som er såpass ille at hun innser at hun burde roe ned. 

Anonymkode: 05002...f5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En periode nå som jeg har slitt litt og tatt helt av ute, så nå må jeg bare stoppe helt.

Anonymkode: 2d630...716

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg...

Har endel innestengt frustrasjon og sinne i meg, som kommer til syne når jeg drikker. Liker ikke meg selv i drita form. Ikke engang på en god dag.

Anonymkode: d4389...185

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må selv avstå fra alkohol. Drikker mest i dårlige perioder i livet, og har hatt det dritt de tre siste årene av livet mitt. Men nok er nok. I helga tabbet jeg meg ut, ble litt for full og ble kastet ut av utestedet. Jeg var ikke slem mot noen da, eller utagerende men snublet kanskje litt og sånn. Skammer meg så fælt.

Anonymkode: f9a35...06a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk i klasse med ei som virkelig ikke tålte alkohol i det hele tatt. Trivelig jente ellers, ikke at jeg kjente henne kjempegodt. Men når hun drakk... kjære gud! Hun stjal fra venner og ukjente; alkohol eller kontanter til alkohol, kunne bli med hvermannsen hjem eller liksågodt pule dem på dassen på uteplassen, snublet, spydde, klarte ikke kle på seg etter å ha vært på do og kom påkledd på halvtolv så man så både det ene og det andre, hadde gjerne tisset på seg også(glemt å ta av strømpebuksa f.eks.) De nærmeste vennene hennes løp etter henne konstant for å passe på henne, men hun var så stygg mot dem at herrejemini at de orket å holde på så lenge som de gjorde. Hun kunne finne på å bade i elva midt på vinteren, sloss med politiet, gjøre hærverk... ja. Sprute sprø. Sykt mye drama. Og det verste var at hun ble sånn av en øl. EN! Og hver gang sa hun at hun aldri skulle drikke igjen. Ble jo ikke noe av det så lenge vi gikk på skole sammen i alle fall, og jeg vet ikke hvordan det går med henne i dag. Håper for hennes skyld at hun har sluttet å drikke:\

Anonymkode: 05d7c...61a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og denne tråden her er hvorfor jeg setter cannabis over alkohol. 

Heller god mat å drikke og en film på tven en betonggulv og dør som kun kan åpnes fra en side. 

Anonymkode: 9de33...3d7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og denne tråden her er hvorfor jeg setter cannabis over alkohol. 

Heller god mat å drikke og en film på tven en betonggulv og dør som kun kan åpnes fra en side. 

Jada , enig det. Men heller danse litt crazy på byen og si noe teit , enn å ende opp med ruspsykose og schizoparanoia lidelse med tida (som veldig mange som røyker hasj gjør, bare de røyker mange nok år) 

Anonymkode: dd0bf...448

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada , enig det. Men heller danse litt crazy på byen og si noe teit , enn å ende opp med ruspsykose og schizoparanoia lidelse med tida (som veldig mange som røyker hasj gjør, bare de røyker mange nok år) 

Du vet vel det at hasj er så mye bedre og mindre farlig enn alkohol, eller?

Anonymkode: 51b54...0e3

• Liker 5
Skrevet

Kjenner mange som har det som deg jente, unngå sterkt brennvin, kun øl og vin så skal du se det går bedre. Jeg hadde det med å vise hvor langt jeg pessa. Skulle sikkert imponere damene, men det er jo mindre alvorlig enn det du gjør. Sikker på at det ikke er noe som plager deg psykisk? trenger ikke å være så stort, men det forsterkes og kan få utbrudd når man er skikkelig full.. Hvis noe av det jeg skrev nå stemmer med deg? ta det som et råd. Håper du blir bedre en vakker dag...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor du nå ser en legaliserings bølge over hele verden. 

Jeg har røyket i over 10 år. Hvor mange år snakker man om før ruspsykose? Og du er klar over at alkohol rusen er en sterkere form for psykose? Forelskelse er også en psykose. 

Farligste med cannabis er det som blir blandet inn noe for å skape mer volum. Og at det plutselig har gått 15 år. 

De som havner i hva du snakker om tåler heller ikke alkohol. :)  Av f eks 100 jeg vet om som har røyket mye har det skjedd 2-3 av de. :) tror du skal finne litt mer kunnskap da norge fremdeles mangler forsking på temaet. :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cannabis: hasj, marihuana og olje

Det finnes hovedsakelig tre ulike cannabis-produkter. Felles for disse tre er en karakteristisk, søtlig lukt, som blir særlig fremtredende når de røykes.

• Hasj (brunt) er plantens kvae som presses sammen med plantedeler. Hasj kan både spises og røykes. Ved spising kommer effekten senere og varer lengre. Hasj distribueres vanligvis i form av tykke, brune/sorte plater, som igjen deles opp i mindre klumper/brukerdoser. Disse klumpene smuldres igjen opp, og blandes vanligvis med tobakk før røyking. THC-innhold i hasj ligger gjerne på ca 10%, men beslag i senere tid har vist at enkelte partier kan ha så mye som 30%.
  • Marihuana (grønt, weed, gress) er tørkede (hovedsakelig grønne) blader, stilker, frø og toppskudd fra hunnplanten som vanligvis males og røykes. Marihuana røykes noen ganger rent, men ofte også utblandet med tobakk. THC-innholdet i marihuana ligger som regel mellom 11-25% avhengig av hvilken del av planten som er brukt.
  • Cannabisolje er planteolje ekstrahert ved hjelp av løsemiddel. Den er flytende og vil normalt påføres tobakk/hasj/marihuana for deretter å røykes.

......................................

Mye tryggere enn alkohol som er skadelig og ellers burde være forbudt pga det er avhengighets skapende og rett og slett gift for kroppen. Cannabis i ren form er trygt. Men det som er skummelt er om en tulling driver og mikser inn noe i hasjen for at volumet skal bli større. Man vet ikke hva stoffer som blandes oppi. Planter man eventuelt selv ville det vært helt trygt.

Anonymkode: 0b8eb...5c5

• Liker 5
Skrevet
På 30.4.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Gikk i klasse med ei som virkelig ikke tålte alkohol i det hele tatt. Trivelig jente ellers, ikke at jeg kjente henne kjempegodt. Men når hun drakk... kjære gud! Hun stjal fra venner og ukjente; alkohol eller kontanter til alkohol, kunne bli med hvermannsen hjem eller liksågodt pule dem på dassen på uteplassen, snublet, spydde, klarte ikke kle på seg etter å ha vært på do og kom påkledd på halvtolv så man så både det ene og det andre, hadde gjerne tisset på seg også(glemt å ta av strømpebuksa f.eks.) De nærmeste vennene hennes løp etter henne konstant for å passe på henne, men hun var så stygg mot dem at herrejemini at de orket å holde på så lenge som de gjorde. Hun kunne finne på å bade i elva midt på vinteren, sloss med politiet, gjøre hærverk... ja. Sprute sprø. Sykt mye drama. Og det verste var at hun ble sånn av en øl. EN! Og hver gang sa hun at hun aldri skulle drikke igjen. Ble jo ikke noe av det så lenge vi gikk på skole sammen i alle fall, og jeg vet ikke hvordan det går med henne i dag. Håper for hennes skyld at hun har sluttet å drikke:\

Anonymkode: 05d7c...61a

Folk som driver med slikt etter en øl bedriver rent skuespill.  Hjelp, så flaut!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor du nå ser en legaliserings bølge over hele verden. 

Jeg har røyket i over 10 år. Hvor mange år snakker man om før ruspsykose? Og du er klar over at alkohol rusen er en sterkere form for psykose? Forelskelse er også en psykose. 

Farligste med cannabis er det som blir blandet inn noe for å skape mer volum. Og at det plutselig har gått 15 år. 

De som havner i hva du snakker om tåler heller ikke alkohol. :)  Av f eks 100 jeg vet om som har røyket mye har det skjedd 2-3 av de. :) tror du skal finne litt mer kunnskap da norge fremdeles mangler forsking på temaet. :) 

Det er overhodet ikke en legaliseringsbølge over hele verden - det er å ta veldig hardt i. Et moderat alkoholforbruk er å foretrekke framfor daglig cannabisrøyking. 

Av alle jeg kjenner som har røykt mye hasj som ung og gjerne fortsatt i årene etter, har samtlige psykiske problemer. 

Så derfor; ja til forsiktig alkoholbruk, nei til cannabis (hvis denne tråden skulle handle om ruspolitikk) 

Anonymkode: e1210...1fb

Skrevet

Jeg er en av dem hvis jeg drikker tequila. Det tåler jeg virkelig ikke. Har blitt sint, lagt meg for å sove midt i gatene, blir alvorlig deprimert... Jeg har nå funnet ut hva jeg kan drikke uten de voldsomme reaksjonene da! Heldigvis! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.4.2019 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Jeg...

Har endel innestengt frustrasjon og sinne i meg, som kommer til syne når jeg drikker. Liker ikke meg selv i drita form. Ikke engang på en god dag.

Anonymkode: d4389...185

Da bør du kanskje slutte å drikke?

Anonymkode: f08ef...5c8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...