Gå til innhold

Fryse horn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage noen fylte horn, men vil gjerne fryse ned en del til senere. Vil de smake best om jeg fryser dem før de stekes ?

Anonymkode: 26a28...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg steker dem ferdig og så et par minutter i ovnen etter at de har vært fryst. Ikke overstek, bare til de er knapt nok ferdige. Blir veldig gode andre gangen 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av min mor lærte jeg å tine boller og rundstykker i ovnen. Man setter det inn i kald ovn rett fra fryseren, og setter ovnen på 175 grader. Når ovnen er oppvarmet er de tint og nesten som nystekte. Hvis de får tine først mister de mer saftighet.

Moderne ovner blir varme mye raskere, men ca 15 minutter etter at bollene ble satt inn i kald ovn er vanligvis passe. Det varierer litt fra ovn til ovn, så man må prøve seg fram til man kjenner ovnen sin.

Tint bakverk blir fortere tørt enn ferskt bakverk, så ikke tin mer enn du trenger.

Fylte horn kan få noen ekstra minutt i ovnen, så osten smelter igjen. Jeg synes ihvertfall det er best når hornene er så varme at osten inni er smeltet. Hvis det er planen må du passe på at de ikke blir for brune oppå når du steker dem første gang, for de blir litt ekstra stekt når du steker dem mer etter tining.

Hvis planen er å bruke hornene som matpakke er det best å pakke dem frosne. De vil da tine før de skal spises, og de rekker ikke å bli tørre. Det gjør det også veldig enkelt om morgenen.

Når man skal fryse ned er det viktig at bakverket er helt avkjølt, men det bør ikke ligge lengre enn nødvendig. Det pakkes i poser som lukkes godt med så lite luft som mulig. 

Anonymkode: f2be5...aac

AnonymBruker
Skrevet

Ts: Tusen takk for tips :) 

jeg får prøve det neste gang, da barna og mannen spiste mye mer enn det de pleier og resten skulle brukes som niste imorgen 😂

Men jeg trodde at bakevarer smaker bedre om de blir fryst ustekt, men det stemmer vist ikke ?

Anonymkode: 26a28...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...