Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør dere det hvis han ikke har opplyst det i profilen sin? 

Jeg gjør nemlig ikke det, men har et par ganger nå blitt veldig skuffet over høyden til mannen når jeg har møtt dem, at jeg liksom ikke gir dem en sjanse engang. Jeg føler meg veldig overfladisk, men når jeg på mine 169 cm og noen og 50 kg føler meg som den store, så ja da er det et lite turn off dessverre. 

Så nå har jeg lyst til å begynne å spørre om det, men hvordan gjør man det på en "smart" måte? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehhe.. Jeg gjorde det, med en jeg hadde chattet ganske mye med og vi hadde da planer om å treffes. Spurte rett ut.. hvor høy er du forresten? Altså var ikke den første setningen jeg startet med en morgen, men når vi hadde en chat dialog. Han lo og trodde jeg visste det. Vi fant ut vi var en god match høyemessig vertfall.🙃

Anonymkode: 78d11...9de

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehhe.. Jeg gjorde det, med en jeg hadde chattet ganske mye med og vi hadde da planer om å treffes. Spurte rett ut.. hvor høy er du forresten? Altså var ikke den første setningen jeg startet med en morgen, men når vi hadde en chat dialog. Han lo og trodde jeg visste det. Vi fant ut vi var en god match høyemessig vertfall.🙃

Da var du tøff! 

Jeg syns det der er så vanskelig, for jeg vil egentlig ikke være så overfladisk at jeg avviser noen på grunn av høyden.

Heldigvis har det vært andre ting som gjør at vi ikke matcher, men det er liksom høyden som er den største dealbreakeren. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en uting at menn ikke opplyser om høyde. Jeg oppfatter det som om de har noe å skjule, eller er useriøse. Litt som ikke å ha profilbilde. Jeg hopper glatt over til neste.

Anonymkode: b56e0...a12

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en uting at menn ikke opplyser om høyde. Jeg oppfatter det som om de har noe å skjule, eller er useriøse. Litt som ikke å ha profilbilde. Jeg hopper glatt over til neste.

Useriøse? Skjønner godt at enkelte dropper å nevne høyde om de tidligere har erfart at damene dropper dem uten å gi dem en sjanse. 

• Liker 17
Skrevet

Jeg bare spør jeg, eller sier min egen høyde i en samtale der det kommer naturlig frem. Det er ikke overfladisk, alle har preferanser. Jeg bryr meg ikke så mye om høyde, så jeg spør mest for å få et inntrykk av hvordan personen er i virkeligheten og hva jeg kan forvente meg å se 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om høyde, så jeg ville aldri spurt om det.

Synes helt ærlig det er litt ufint å spørre om.  Er det også innafor å spørre om vekt, størrelse på tissen og om man har hår på ryggen? Og andre ting som ikke synes åpenbart på bilder? 

Anonymkode: 3db65...29b

• Liker 13
Skrevet

Jeg er ikke så nøye på høyde. Var det før, men det er jo med høyde som med størrelse på penis: noe man ikke kan bestemme selv.

Selv er jeg 168 og har møtt mange menn på min egen høyde - og ikke noe galt med dem. Så utrolig mange sjarmerende og morsomme menn på min høyde, ingen grunn til å avvise dem pga de er like høye som meg. De få gangene jeg spør om det så prøver jeg å vinkle det litt morsomt, som f.eks ja, så hvis jeg vil kysse deg, må jeg stå på tå eller kan jeg bare lage trutmunn og så funker det? ;)   -da ler de fleste og svarer på det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke hva som er problemet med å spørre om høyde. 

Hadde man møtt personene face to face på en eller annen sosial gathering, hadde man allerede der kunnet se om de høydemessig oppleves som en match. Å spørre personer man treffer på nett synes jeg ikke skal være tabu eller vanskelig, fordi det er en naturlig måte å selektere en partner på. Over nett må man jo spørre for å få svare på det. 

Og som mange sier, de blir skuffet over høyden når de møter personen. Er det bedre? 

Synes det burde stå i profilen, og om man ikke opplyser om det, må man forvente å bli spurt. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje man bare tenker at det ikke er en så vikitg faktor, men da lurer jeg jo også på hvor du selv setter grensen? Opplyser f.eks du om vekten din? Mulig noen oppfatter deg som useriøs eller at du har noe å skjule om ikke. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, frubaluba skrev:

Da var du tøff! 

Jeg syns det der er så vanskelig, for jeg vil egentlig ikke være så overfladisk at jeg avviser noen på grunn av høyden.

Heldigvis har det vært andre ting som gjør at vi ikke matcher, men det er liksom høyden som er den største dealbreakeren. 

Jeg som skreiv innlegget du kommenterte her.

Må sies at vi hadde en god tone oss imellom, så det kjentes helt ok ut å spørre om det. Jeg hadde nok synest det hadde vært litt off om han hadde vært veldig lav. Men jeg hadde ikke avvist han pga det. Vi hadde da chattet en stund så jeg var veldig nysgjerrig på han. Hadde det vært helt tidlig i en kontakt med en mann så kan det være jeg hadde mistet interessen pga høyden om han var veldig lav. Men jeg hadde nok ikke vært så ærlig og sagt det var grunnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo overfladisk, så kanskje like greit å være ærlig om det? Like barn leker best og mannen du velger vil sikkert være overfladisk på enkelte områder når det gjelder deg også. 

For eksempel er det mange kvinner som aldri ville tenkt over å spørre om høyde, og mange menn som aldri ville tenkt over at de "burde" skrive høyde i profilen. Begge disse ville da være mindre overfladiske og møte hverandre og gi hverandre en sjans. Mens de overfladiske ville hoppet over profilen fordi høyde manglet. Så da ville to ikke-overfladiske ha høyere sjans til å finne hverandre, samt ikke-overfladiske kan lettere sile ut andre ikke-overfladiske og finne hverandre. 

10 minutter siden, C'est said:

Jeg forstår ikke hva som er problemet med å spørre om høyde. 

Hadde man møtt personene face to face på en eller annen sosial gathering, hadde man allerede der kunnet se om de høydemessig oppleves som en match. Å spørre personer man treffer på nett synes jeg ikke skal være tabu eller vanskelig, fordi det er en naturlig måte å selektere en partner på. Over nett må man jo spørre for å få svare på det. 

Og som mange sier, de blir skuffet over høyden når de møter personen. Er det bedre? 

Synes det burde stå i profilen, og om man ikke opplyser om det, må man forvente å bli spurt. 

Å bli skuffet over høyde handler jo om eget oppheng i noe trivielt, så da er det jo bra at man kan se på partneren om den blir skuffet slik at man kan vurdere det som en del av personligheten. Da vet man at den skuffede har oppheng i høyde og er overfladisk, slik at mannen får en sjanse til å velge bort kvinnen på grunn av den dårlige egenskapen. 

Anonymkode: 01829...4d8

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, Mymlen said:

Jeg bare spør jeg, eller sier min egen høyde i en samtale der det kommer naturlig frem. Det er ikke overfladisk, alle har preferanser. Jeg bryr meg ikke så mye om høyde, så jeg spør mest for å få et inntrykk av hvordan personen er i virkeligheten og hva jeg kan forvente meg å se 

Jeg har skrevet min høyde i profilen min, men jeg tror ikke at det er så viktig for menn at vi er like høye eller at han er lavere enn meg. Og kanskje jeg hade klart å se bort i fra det om han var litt robust, uten å være overvektig, men jeg som er så tynn kan ikke ha en enda tynnere mann... Det er den følelsen jeg får. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er jo overfladisk, så kanskje like greit å være ærlig om det? Like barn leker best og mannen du velger vil sikkert være overfladisk på enkelte områder når det gjelder deg også. 

For eksempel er det mange kvinner som aldri ville tenkt over å spørre om høyde, og mange menn som aldri ville tenkt over at de "burde" skrive høyde i profilen. Begge disse ville da være mindre overfladiske og møte hverandre og gi hverandre en sjans. Mens de overfladiske ville hoppet over profilen fordi høyde manglet. Så da ville to ikke-overfladiske ha høyere sjans til å finne hverandre, samt ikke-overfladiske kan lettere sile ut andre ikke-overfladiske og finne hverandre. 

Å bli skuffet over høyde handler jo om eget oppheng i noe trivielt, så da er det jo bra at man kan se på partneren om den blir skuffet slik at man kan vurdere det som en del av personligheten. Da vet man at den skuffede har oppheng i høyde og er overfladisk, slik at mannen får en sjanse til å velge bort kvinnen på grunn av den dårlige egenskapen. 

Jeg er egentlig ikke så overfladisk, så det er derfor jeg syns det er litt vanskelig. Vi har alle våre preferanser, folk avviser sikkert meg av helt andre grunner, som at jeg feks er for tynn, og det er helt ok, jeg ser ikke på dem som dårlig mennesker ut fra det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, frubaluba said:

Jeg er egentlig ikke så overfladisk, så det er derfor jeg syns det er litt vanskelig. Vi har alle våre preferanser, folk avviser sikkert meg av helt andre grunner, som at jeg feks er for tynn, og det er helt ok, jeg ser ikke på dem som dårlig mennesker ut fra det. 

Jo, du er jo det når du ikke ønsker noen som er lav. Men du syntes det er ubehagelig å innrømme at du er overfladisk, så du driver med mental gym for å rettferdiggjøre at du er nettopp overfladisk. Å være overfladisk er en ting, men å være overfladisk og mangle selvinnsikt er ikke en spesielt god kombinasjon i en kjæreste

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, frubaluba said:

Du mangler visst selvinnsikt også

😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Finnmark og er 1,75, så litt uti samtalen på Tinder spør jeg alltid om høyde - her er der vanlig at menn er 1,60😅 Hvis de er lave får vi alltid en god samtale ut av det, og en av de ble en bestevenn😊 

Anonymkode: e03f2...fa6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, frubaluba skrev:

Da var du tøff! 

37 minutter siden, frubaluba skrev:

2 timer siden, frubaluba skrev:

Gjør dere det hvis han ikke har opplyst det i profilen sin? 

Jeg gjør nemlig ikke det, men har et par ganger nå blitt veldig skuffet over høyden til mannen når jeg har møtt dem, at jeg liksom ikke gir dem en sjanse engang. Jeg føler meg veldig overfladisk, men når jeg på mine 169 cm og noen og 50 kg føler meg som den store, så ja da er det et lite turn off dessverre. 

Så nå har jeg lyst til å begynne å spørre om det, men hvordan gjør man det på en "smart" måte? 

OK

Anonymkode: d6ec7...0b2

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Mann1979 said:

Du mangler visst selvinnsikt også

😂

Jeg har ikke sagt noe om meg selv, så jeg har verken demonstrert manglende eller tilstedet selvinnsikt. Men uansett om jeg har selvinnsikt eller ikke, så betyr ikke det at jeg tar feil. Man kan se at andre mangler selvinnsikt, selv om man ikke skulle ha det selv heller. Akkurat som en tyv kan se at en annen tv stjeler. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som skreiv innlegget du kommenterte her.

Må sies at vi hadde en god tone oss imellom, så det kjentes helt ok ut å spørre om det. Jeg hadde nok synest det hadde vært litt off om han hadde vært veldig lav. Men jeg hadde ikke avvist han pga det. Vi hadde da chattet en stund så jeg var veldig nysgjerrig på han. Hadde det vært helt tidlig i en kontakt med en mann så kan det være jeg hadde mistet interessen pga høyden om han var veldig lav. Men jeg hadde nok ikke vært så ærlig og sagt det var grunnen.

Da skjønner jeg jo at enkelte menn ønsker å bli kjent først. Om dama allerede liker dem, kan de ha en sjanse selv om hun foretrekker høye menn. Om de opplyser om det med en gang, risikerer de å ikke få noen sjanse. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...