Gå til innhold

Etnisitet. Alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp slik føler jeg det. Bare de aller aller fleste norske holder seg til den jeg er. Men de utenlandske skuffer gang på gang. Og INGEN generalisering. Finnes så mange flotte folk uansett opphav. :)

Anonymkode: c12aa...030

Hva med tenke at du kanskje har annen livsbagasje som har gjort at du har fått andre erfaringer enn dem. Hvordan skuffer de? Eksempler? Kansjje har vi opplevd det samme. 

Anonymkode: 572d6...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry skrivefeil har tatt noen chill pills. Litt vanskelig å konsentrere seg. 

Anonymkode: 572d6...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så kom du med rasisme og om vi kalte bla blabla det er ikke tema! 

Anonymkode: c12aa...030

Å der ble rasismekortet brukt ja. Skulle ikke mer til. 

Anonymkode: cd0a4...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å der ble rasismekortet brukt ja. Skulle ikke mer til. 

Anonymkode: cd0a4...db9

Du er også blind ja! Jeg mente at han dro inn rasisme ordet. Jeg mente ikke han var rasist eller er rasist!

Anonymkode: c12aa...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry skrivefeil har tatt noen chill pills. Litt vanskelig å konsentrere seg. 

Anonymkode: 572d6...5ac

Går bra :) Gjelder alt fra klesstil, til hvordan jeg er som person, hvordan jeg konfronterer og tar opp ting. Istedet for å pakke det ned og skjule det osv. 

Anonymkode: c12aa...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går bra :) Gjelder alt fra klesstil, til hvordan jeg er som person, hvordan jeg konfronterer og tar opp ting. Istedet for å pakke det ned og skjule det osv. 

Anonymkode: c12aa...030

Virker ikke som det er du som bør endre deg her. Men de.

5ac ga deg et godt råd tidligere i tråden:

Du  bare være deg selv og være med folk som får deg til å føle deg ok 

Anonymkode: 83578...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er også blind ja! Jeg mente at han dro inn rasisme ordet. Jeg mente ikke han var rasist eller er rasist!

Anonymkode: c12aa...030

Jeg er kvinne.

Anonymkode: 49c4d...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen ved å tilhøre to land/kulturer er at du tilslutt ender opp med å ikke tilhøre noen av dem. 

Jeg er en utlending i landet jeg ble født i da jeg er blitt for norsk for dem og jeg er fortsatt en utlending i landet jeg har bodd i hele livet, fordi jeg ikke er norsk nok.

For uvitende nordmenn så er jeg en som snylter på navsystemet og tar alle godene dems (selvom jeg faktisk har betalt skatt og jobbet siden jeg sluttet på skolen) og for utlendingene så er jeg blitt for norsk og bare drikker og fester med junkier 😪 (er avholds og aldri rørt rus)

heldigvis så finnes det mange nok som er midt i mellom uten fordommer. Både etniske og ikke etniske, så lenge du holder deg til dem og trives med det så slipper du å gi slipp på noen av de positive sidene ved å ha to forskjellige kulturer å forholde deg til :) 

Så dessverre så må du bare bite renna sammen og innse at det vil være sånn i lang tid fremover da det alltid finnes tullinger i verden.

Anonymkode: 1e46c...761

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitt mot å være seg selv. Noen vil kritisere uanset hva du gjør. Du gjlr det riktige! Tørr å si det som det er👍🏽 Dropp møkkamennesker. De finner du overalt. 

Anonymkode: 572d6...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig måtte det komme noen fornærma nordmenn å leke besserwissere som ikke aner noe om problemstillingen. Det var alt jeg ville si. Takk for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever sitt mot å være seg selv mente jeg å skrive. Lykke til! 

Anonymkode: 572d6...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulempen ved å tilhøre to land/kulturer er at du tilslutt ender opp med å ikke tilhøre noen av dem. 

Jeg er en utlending i landet jeg ble født i da jeg er blitt for norsk for dem og jeg er fortsatt en utlending i landet jeg har bodd i hele livet, fordi jeg ikke er norsk nok.

For uvitende nordmenn så er jeg en som snylter på navsystemet og tar alle godene dems (selvom jeg faktisk har betalt skatt og jobbet siden jeg sluttet på skolen) og for utlendingene så er jeg blitt for norsk og bare drikker og fester med junkier 😪 (er avholds og aldri rørt rus)

heldigvis så finnes det mange nok som er midt i mellom uten fordommer. Både etniske og ikke etniske, så lenge du holder deg til dem og trives med det så slipper du å gi slipp på noen av de positive sidene ved å ha to forskjellige kulturer å forholde deg til :) 

Så dessverre så må du bare bite renna sammen og innse at det vil være sånn i lang tid fremover da det alltid finnes tullinger i verden.

Anonymkode: 1e46c...761

Den satt ❤️ 

Anonymkode: c12aa...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så dømmende svar? 

Dytte en mer til begge sidene liksom. 

Anonymkode: c12aa...030

Var det dømmende? Var bare slik jeg forsto det første innlegget ditt?

Er det motsetning mellom å tilhøre din kultur og å være norsk? I så fall dumt da. Når skal det slutte? Om 100 år? 300 år? «Ja du skjønner tipp-tipp-tipp-tipp (osv) oldeforeldrene mine var fra Canada, så jeg er ikke norsk, gud forby! 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som føler seg slik?

Noen utenlandske gutter og jenter her som føler seg så norsk at de blir utestengt av sine egne? 

Hva gjør dere med det? Hvordan takler dere det? 

Og hva slags metoder bruker de for å vise deg at du er ikke en av dem!?

Anonymkode: c12aa...030

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...