Gå til innhold

Etnisitet. Alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som føler seg slik?

Noen utenlandske gutter og jenter her som føler seg så norsk at de blir utestengt av sine egne? 

Hva gjør dere med det? Hvordan takler dere det? 

Og hva slags metoder bruker de for å vise deg at du er ikke en av dem!?

Anonymkode: c12aa...030

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva slags metoder bruker de for å vise deg at du er ikke en av dem!?

Kan vi ta dette som et bevis på at dere ikke ønsker å bli en av oss?

Anonymkode: 49c4d...f77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan vi ta dette som et bevis på at dere ikke ønsker å bli en av oss?

Anonymkode: 49c4d...f77

Hva mener du? :) Bevis for deg? Det er ikke temaet her, og det er ikke det det er snakk om her. Noen som har opplevd det samme.
For å presisere: Den kulturen jeg snakker om er overhodet ikke fra midtøsten eller Afrika, Asia osv. 

 

Anonymkode: c12aa...030

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? :) Bevis for deg? Det er ikke temaet her, og det er ikke det det er snakk om her. Noen som har opplevd det samme.
For å presisere: Den kulturen jeg snakker om er overhodet ikke fra midtøsten eller Afrika, Asia osv. 

 

Anonymkode: c12aa...030

Nei, jeg skjønner at det ikke er temaet her. Likevel fremstår det som underlig at du vil bo i et land, men ikke vil assosieres med de innfødte. 

Anonymkode: 49c4d...f77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstår :)  Her er man så norsk blitt at en ikke blir akseptert av sine egne :)

Anonymkode: c12aa...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår :)  Her er man så norsk blitt at en ikke blir akseptert av sine egne :)

Anonymkode: c12aa...030

Ja? Og du vil ha råd for å vise at du ikke er norsk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår :)  Her er man så norsk blitt at en ikke blir akseptert av sine egne :)

Anonymkode: c12aa...030

Ja, da misforstod jeg. Jeg tolket det først som at du ikke ønsket å bli en av oss. Da beklager jeg den.

Likevel, er det galt å være norsk? Det virker som du må prøve å bevise for andre utlendinger at du er "utlending nok"?

Anonymkode: 49c4d...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, da misforstod jeg. Jeg tolket det først som at du ikke ønsket å bli en av oss. Da beklager jeg den.

Likevel, er det galt å være norsk? Det virker som du må prøve å bevise for andre utlendinger at du er "utlending nok"?

Anonymkode: 49c4d...f77

Nei, men hvordan takle det! :)

Anonymkode: c12aa...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår :)  Her er man så norsk blitt at en ikke blir akseptert av sine egne :)

Anonymkode: c12aa...030

Dine egne?

Du skiller altså utifra rase. Hadde en av mine, altså vi nordmenn gjort det samme, hadde vi blitt anklaget for rasisme. 

Anonymkode: cd0a4...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Joppeline skrev:

Ja? Og du vil ha råd for å vise at du ikke er norsk?

Hvorfor så dømmende svar? 

Dytte en mer til begge sidene liksom. 

Anonymkode: c12aa...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Enten svarer dere saklig eller la vær. Trenger ikke å dytte folk fra den ene til den andre. 

Les hva jeg skrev før dere kommer med dømmende dritt!

Anonymkode: c12aa...030

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hvordan takle det! :)

Anonymkode: c12aa...030

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her. Enten svarer dere saklig eller la vær. Trenger ikke å dytte folk fra den ene til den andre. 

Les hva jeg skrev før dere kommer med dømmende dritt!

Anonymkode: c12aa...030

Det var du som begynte med "oss og dem". Dette er jo da et bevis for at det er et "oss og dem" og at det vil det alltid være. For utlendingene er det galt å bli for norsk. For oss vil dere aldri bli norske (nok). Dermed vil "oss og dem" aldri bli borte.

Hvordan du skal takle det? Aner ikke. Du må kanskje finne ut av hvilken inn-gruppe som er din gruppe og forholde deg til denne gruppen som ditt "oss".

Anonymkode: 49c4d...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Det var du som begynte med "oss og dem". Dette er jo da et bevis for at det er et "oss og dem" og at det vil det alltid være. For utlendingene er det galt å bli for norsk. For oss vil dere aldri bli norske (nok). Dermed vil "oss og dem" aldri bli borte.

Hvordan du skal takle det? Aner ikke. Du må kanskje finne ut av hvilken inn-gruppe som er din gruppe og forholde deg til denne gruppen som ditt "oss".

Anonymkode: 49c4d...f77

Så kom du med rasisme og om vi kalte bla blabla det er ikke tema! 

Anonymkode: c12aa...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det blir litt feil når man skal måtte være enten eller.
Man bor i Norge og benytter seg av alle de goder som finnes i landet med trygdeordninger, kontantstøtte, pensjonsutbetalinger, gode ordninger i forhold til sykehusinnleggelser osv så da må det da være positivt å ta til seg norsk kultur og likestilling osv osv. Så er det jo viktig og beholde litt fra den utenlandske siden samtidig.

Man kan ikke bare ta det man kan få hvis man ikke kan respektere den kassen pengene kommer fra og den kulturen som er en del av grunnmuren i det landet. MEN man kan beholde de tingene som ikke kolliderer totalt med norsk lovverk og regler og levesett fra det landet man kommer fra slik at man kan være litt av begge deler og ta det beste fra begge landene.

Jeg synes det er veldig rasistisk når en med utenlands bakgrunn skal bli utestengt av andre med utenlands bakgrunn fordi at de tar til seg landet de bor i og blir en del av det norske samfunnet (uten nødvendigvis å ta del i de mindre bra tingene som også er akseptert da).

Anonymkode: 05d18...a4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så kom du med rasisme og om vi kalte bla blabla det er ikke tema! 

Anonymkode: c12aa...030

Vis meg gjerne eksempler på min rasisme.
For øvrig svarte jeg på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: 49c4d...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er født og oppvost her. En del av identiteten min er norsk og den den andre pakistansk. Det er ikke alltid jeg kommer overens med pakistanere, folk som jeg funker med har felles verdier med tanke på kultur og religion.  Med en gang det blir for mye tenker jeg at det er deilig med pause og holder meg til nordmenn. Noen norsje tar også kaka. «De kule» norske jeg har i livet mitt er fordomsfrie, ser meg som likeverdig og er greie venner. Har møtt transynte nordmenn med de dummeste fordommene og trangsynte pakistanere med samme dumme holdningene. Du må bare være deg selv og være med folk som får deg til å føle deg ok 👍🏽😊

Anonymkode: 572d6...5ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er født og oppvost her. En del av identiteten min er norsk og den den andre pakistansk. Det er ikke alltid jeg kommer overens med pakistanere, folk som jeg funker med har felles verdier med tanke på kultur og religion.  Med en gang det blir for mye tenker jeg at det er deilig med pause og holder meg til nordmenn. Noen norsje tar også kaka. «De kule» norske jeg har i livet mitt er fordomsfrie, ser meg som likeverdig og er greie venner. Har møtt transynte nordmenn med de dummeste fordommene og trangsynte pakistanere med samme dumme holdningene. Du må bare være deg selv og være med folk som får deg til å føle deg ok 👍🏽😊

Anonymkode: 572d6...5ac

Jepp enig der. Det kan bli for intenst enten den eller den veien. Det er viktig med balanse og respekt for hverandres likheter OG ulikheter.
Hilsen norsk kvinne, gift med utenlands mann.

Anonymkode: 05d18...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, viktig å være laidback og trygg. Leker du så blir du avslør. Er du ok person og ekte vil folk respektere deg fra begge sider. Abid Raja leker mens Hadia er ekte. Det er mitt inntrykk 😛

Anonymkode: 572d6...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er født og oppvost her. En del av identiteten min er norsk og den den andre pakistansk. Det er ikke alltid jeg kommer overens med pakistanere, folk som jeg funker med har felles verdier med tanke på kultur og religion.  Med en gang det blir for mye tenker jeg at det er deilig med pause og holder meg til nordmenn. Noen norsje tar også kaka. «De kule» norske jeg har i livet mitt er fordomsfrie, ser meg som likeverdig og er greie venner. Har møtt transynte nordmenn med de dummeste fordommene og trangsynte pakistanere med samme dumme holdningene. Du må bare være deg selv og være med folk som får deg til å føle deg ok 👍🏽😊

Anonymkode: 572d6...5ac

Nettopp slik føler jeg det. Bare de aller aller fleste norske holder seg til den jeg er. Men de utenlandske skuffer gang på gang. Og INGEN generalisering. Finnes så mange flotte folk uansett opphav. :)

Anonymkode: c12aa...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dine egne?

Du skiller altså utifra rase. Hadde en av mine, altså vi nordmenn gjort det samme, hadde vi blitt anklaget for rasisme. 

Anonymkode: cd0a4...db9

Dette kunne da handlet om en fra en bestemt kultur innenfor Norge også. Jenta fra den lille vestlandsbygda med bedehuskultur og stort fokus på synd og moral som har bodd i Oslo lenge blitt som "alle andre", eller samegutten som ikke er så interessert i å leve nomadeliv med reindrift som en av sine, og heller vil leve som drag artist og sminkør i Bergen.

Anonymkode: e228b...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...