Gå til innhold

Spleiselag - verten har handlet dyrt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Hæ?

Da tror jeg du må lese oppat

Jeg har lest, og derfor spurte jeg, det var umulig å vite hva du snakker om, måten du skriver på, fokrotelse du går utifra at folk vet på en butikk, mva ol.

Anonymkode: a8b62...009

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er det beste, behøver ikke å gjøre det så komplisert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på meny sin hjemmeside og la inn hva jeg selv ville kjøpt til taco for 9 personer. Da er det ikke veldig avansert altså, men med guacalome og ostedip. Dette kom på over 1000 kr. Ville lett kommet på mer om jeg hadde tatt med det lille ekstra - noe man gjerne vil når man skal ha fest. 

Ville blitt noen kroner billigere ved å handle på rema vil jeg tro. 

Foreslår TS går inn på Meny selv, så vil det svart på hvitt komme opp at det ikke akkurat er snakk om svindel i dette tilfellet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå er ts gninen, alså det er snakk en hundre lapp.

ellers så jeg enig men som sag det er en 100 lapp, taco kan fint være så "dyrt".

Hvis det er jeg som handler inn til noe, og spleising er avtalt, så tar jeg vare på kvitteringen uansett pris. Er sjelden jeg opplever at noen spør etter dem, men jeg liker at ting gjøres skikkelig. Tilbyr alltid. Hva som er små eller store summer, får være opp til hver enkelt å avgjøre. 

Er forøvrig enig med flere om at det er spesielt å invitere til bursdagsfest og kreve penger for mat og drikke og i tillegg kreve gave. 

Selv som student, så inviterte jeg gjerne på fest, men krevde aldri gjestene for penger for maten. Alkohol er vanlig å ta med selv i Norge, men mat og brus? Det er spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ts? Uansett din taco er uvanlig og helt ærlig høres ikke særlig godt eller mettende ut.

Er den ikke mettende fordi jeg ikke har guacamole?  Neivel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var billig.

Når jeg lager Taco er det karbonadedeig, guacemole laget fra bunnen, koriander, Jalapenos, perletomater, grillede maiskolber, ostedipp.... 

Så dette burde dere jo vært enige om før innkjøp ble gjort. 

Anonymkode: ce7e2...6c0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke inkludert forrett, drikke og dessert da?

Anonymkode: cd039...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, altflyter skrev:

Hvis det er jeg som handler inn til noe, og spleising er avtalt, så tar jeg vare på kvitteringen uansett pris. Er sjelden jeg opplever at noen spør etter dem, men jeg liker at ting gjøres skikkelig. Tilbyr alltid. Hva som er små eller store summer, får være opp til hver enkelt å avgjøre. 

Er forøvrig enig med flere om at det er spesielt å invitere til bursdagsfest og kreve penger for mat og drikke og i tillegg kreve gave. 

Selv som student, så inviterte jeg gjerne på fest, men krevde aldri gjestene for penger for maten. Alkohol er vanlig å ta med selv i Norge, men mat og brus? Det er spesielt. 

100 kr!!!!!!!! hundre kroner!!!!!!!!!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SupaWoman skrev:

Er den ikke mettende fordi jeg ikke har guacamole?  Neivel

Nei, ikke bare derfor.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest, og derfor spurte jeg, det var umulig å vite hva du snakker om, måten du skriver på, fokrotelse du går utifra at folk vet på en butikk, mva ol.

Vet du ikke hva mva er?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Vet du ikke hva mva er?

Er det ikke greit folk hva i helvete du snakker om?

Selfølgelig vet jeg det, men herregud, ikke sånn at jeg kan regne ut hva en agurk til 8 kr pluss mva blir? Haloo!?!?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selfølgelig vet jeg det, men herregud, ikke sånn at jeg kan regne ut hva en agurk til 8 kr pluss mva blir? Haloo!?!?

vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil anta at de fleste vet hva matmomsen er og dermed klarer med barneskole matematikk å regne det ut

Er du av typen som må frem med kalkulator når ting er på salg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet

Hvorfor svarer du deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da denne tråden ble lagt ut i går, trodde jeg i mitt enfold at gjestene måtte ut med store summer. Det viste seg å være 100 kroner. Ble utrolig skuffet over at den handler om taco, og at noen griner over 100 kroner, og i tillegg så hang TS på KG når hun var i selskap. 

" jeg er den gjerrige gjesten som liker å henge på kg når jeg er i selskap" burde tråden hete....

Anonymkode: c9a3f...ca6

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes heller ikke det høres ut som vertinnen har vært grådig og forsøker å tjene penger på gjestene sine, alt alt man trenger til taco til 8-9 personer kan komme på bortimot en 1000-lapp synes jeg høres helt normalt ut. Særlig med tanke på at når man skal ha gjester legger man gjerne litt mer i det enn om det er et vanlig "hverdagsmåltid" til en selv, men det er vel nettopp det TS reagerer på. At vertinnen kanskje har kjøpt inn litt ekstra, ikke bare det helt nødvendigste i minimal mengde.

Min handleliste til taco/tex-mex middag til 8-9 pers ville bestått av:

-4 pakker karbonadedeig (synes kjøttdeig er for fett og billigvarianter er gjerne fulle av vann)
-4 pakker krydder
-Ingredienser til hjemmelaget salsa (tomater, rødløk, chili, lime, koriander)
-Ingredienser til hjemmelaget guacamole (avocado, chili, lime, hvitløk, koriander)
-Cheddarost (600 g)
-2 pakker Tine Revet ost
-2 beger lettrømme
-1 beger ekstra lett rømme
-3 pakker medium tortillas
-2 pakker tacoskjell
-1 pose nachos
-1 stk agurk
-2 stk rød paprika
-2 bokser småtomater
-2 stk isbergsalat
-1 stk 3pk maisbokser

Totalt: 1.095 kr (på Meny.no).

Anonymkode: d6839...5fb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes heller ikke det høres ut som vertinnen har vært grådig og forsøker å tjene penger på gjestene sine, alt alt man trenger til taco til 8-9 personer kan komme på bortimot en 1000-lapp synes jeg høres helt normalt ut. Særlig med tanke på at når man skal ha gjester legger man gjerne litt mer i det enn om det er et vanlig "hverdagsmåltid" til en selv, men det er vel nettopp det TS reagerer på. At vertinnen kanskje har kjøpt inn litt ekstra, ikke bare det helt nødvendigste i minimal mengde.

Min handleliste til taco/tex-mex middag til 8-9 pers ville bestått av:

-4 pakker karbonadedeig (synes kjøttdeig er for fett og billigvarianter er gjerne fulle av vann)
-4 pakker krydder
-Ingredienser til hjemmelaget salsa (tomater, rødløk, chili, lime, koriander)
-Ingredienser til hjemmelaget guacamole (avocado, chili, lime, hvitløk, koriander)
-Cheddarost (600 g)
-2 pakker Tine Revet ost
-2 beger lettrømme
-1 beger ekstra lett rømme
-3 pakker medium tortillas
-2 pakker tacoskjell
-1 pose nachos
-1 stk agurk
-2 stk rød paprika
-2 bokser småtomater
-2 stk isbergsalat
-1 stk 3pk maisbokser

Totalt: 1.095 kr (på Meny.no).

Anonymkode: d6839...5fb

Med de mengdene kan du fore dobbelt så mange.  Vi bruker 400 gr kjøttdeig til 3 personer. Og spiser opp ca 1/2 boks rømme. Og hva skal du med over en kilo ost??   

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en diskusjon! Til å le av.

(holder med 150g karbodeig pr pers)

(1ts rømme pr tacoporsjon)

Anonymkode: 725f1...d01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SupaWoman skrev:

Med de mengdene kan du fore dobbelt så mange.  Vi bruker 400 gr kjøttdeig til 3 personer. Og spiser opp ca 1/2 boks rømme. Og hva skal du med over en kilo ost??   

Det er vel ikke alle som er like småspist som deg vel?

Jeg har sett det du har skrevet, og det var nok 1.5 mennesker, ikke 4.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...