Gå til innhold

Spleiselag - verten har handlet dyrt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke der hun har handlet. De har vanlige butikker selv i Oslo. 

Hvorfor kunne ikke du ha insistert på å være vertsskapet hvis du er så gnien? 

Anonymkode: e6f0a...762

Det er litt vanskelig å insistere på å være bursdagsbarnet :) 

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til 8-9 studenter?

4 pk karbonadedeig - 280kr

5 pk lefser - 75

4 glass salsa - 40

2 med rømme - 40kr

grønnsaker - 150kr

1kg ost - 70

= 655kr.

og da har jeg tatt i på priser.

Anonymkode: c0653...d6b

+ skjell, pitabrød, et ekstra rømmebeger I ekstra lett, kanskje vedkommende tenker at det må 5 pakker kjøtt til, og kjøper revet ost for å spare litt tid siden vedkommende skal hakke og preppe mat i en god stund allerede. Vips, 1000.

Og jeg kan fint kjøpte tomat og agurk og kinakål for 70 kroner til en middag, at en person bruker mer enn 150 for grønt til middag til 9 personer er svært trolig. 

Uansett, det er snakk om at verten trolig kunne tatt noen billigere valg og laget mindre utvalg og mengder for at TS skulle spart seg tjue kroner. 

Og det er ikke verdt irritasjonen engang. Tilby deg å hjelpe å rydde og ta med tomflasker, TS. Da tjener du inn de tjue kronene du tapte glatt. 

Anonymkode: 91226...874

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes veldig dyrt ut. Jeg har selv laget taco til mange, har både kjøtt, laks, mangosalsa, guacemole, salsa, grønnsaker, revet ost, rømme, lefser, lefse båter og taco skjell. Og det blir ikke dyrt pr. person.

Hadde nok bedt om å få se kvittering.

Anonymkode: a4851...e79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Det er ikke bare bare å lage taco til 8-9 stykker heller.

For alle har jo sin preferanse, og som en god "vert" (altså den som har tatt ansvaret for dette innkjøpet) ønsker man jo at alle skal bli fornøyd. Noen vil ha lefser, noen skjell. Noen guacamole, noen rømme, noen salsa, noen en annen type salsa. Noen alt sammen. Ost er jo dyrt. Man har et hav av ulike grønnsaker å velge mellom. Kanskje er det noen vegetarianere med, som ikke spiser kjøttdeig, så man må lage bønner ved siden av. Og hva med allergikere som ikke kan spise det ene eller det andre? Og man vil i hvert fall ikke at det skal bli for lite mat!

Det hadde vel blitt dårlig stemning om verten hadde handlet inn til "minimumstaco" også. Hun ville vel gjøre det skikkelig, siden det tross alt er en bursdag. Synes ikke summen er gale jeg, med tanke på at 8-9 skal bli mette OG være fornøyd med utvalget.

Anonymkode: 70eeb...a80

Hun har spurt i en fellessamtale hva folk ville ha, og det er for det meste standard tacoting. En er vegetarianer, og bruker kidneybønner som hun skal ha med selv.

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt vanskelig å insistere på å være bursdagsbarnet :) 

Anonymkode: c0653...d6b

Det er ingen regel som sier at bursdagssbarnet skal være vertsskapet. :)

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Rikelig med mat for 100kr?

Ja, kjøper du en pakke 400g kjøttdeig, tacopulver, salsaus, lomper, litt grønnt så kommer du under 100kr! Altså; rikelig med taco for 1 person.

Anonymkode: 725f1...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen regel som sier at bursdagssbarnet skal være vertsskapet. :)

Anonymkode: e6f0a...762

Her er bursdagsbarnet vertsskapet. Jeg har ikke tilbudt meg å arrangere bursdagen jeg er invitert i.

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kjøper du en pakke 400g kjøttdeig, tacopulver, salsaus, lomper, litt grønnt så kommer du under 100kr! Altså; rikelig med taco for 1 person.

Anonymkode: 725f1...d01

Tacokrydder koster 5kr/pk.

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er bursdagsbarnet vertsskapet. Jeg har ikke tilbudt meg å arrangere bursdagen jeg er invitert i.

Anonymkode: c0653...d6b

Ikke? Du har jo så ekstreme innvendinger til hvordan det blir arrangert. 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

+ skjell, pitabrød, et ekstra rømmebeger I ekstra lett, kanskje vedkommende tenker at det må 5 pakker kjøtt til, og kjøper revet ost for å spare litt tid siden vedkommende skal hakke og preppe mat i en god stund allerede. Vips, 1000.

Og jeg kan fint kjøpte tomat og agurk og kinakål for 70 kroner til en middag, at en person bruker mer enn 150 for grønt til middag til 9 personer er svært trolig. 

Uansett, det er snakk om at verten trolig kunne tatt noen billigere valg og laget mindre utvalg og mengder for at TS skulle spart seg tjue kroner. 

Og det er ikke verdt irritasjonen engang. Tilby deg å hjelpe å rydde og ta med tomflasker, TS. Da tjener du inn de tjue kronene du tapte glatt. 

Anonymkode: 91226...874

Pitabrød bruker man ikke til taco. En til med rømme koster også i underkant av 20kr.

Jeg har selvfølgelig tenkt å betale, jeg bare syntes det er syke summer å bruke på taco til så mange, når vi allerede har stadfestet at folk har dårlig råd.

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tacokrydder koster 5kr/pk.

Anonymkode: c0653...d6b

og en potetgullpose koster 20 kr.

Anonymkode: a8b62...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke? Du har jo så ekstreme innvendinger til hvordan det blir arrangert. 

Anonymkode: e6f0a...762

Ja, jeg er sjokkert over prisen på taco til så få folk. Bursdagen er i dag, prisen kom i dag. Jeg har tilbudt meg å hjelpe til og bidra med andre ting i forkant, som en god venn.

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tacokrydder koster 5kr/pk.

Anonymkode: c0653...d6b

Stemmer det, på rema.

Uansett, du skal jo delta? Så ville ikke brukt noe mer tid på dette om jeg var deg. Godta det eller gi faen.

Anonymkode: 725f1...d01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

og en potetgullpose koster 20 kr.

Anonymkode: a8b62...009

Vi skal ha med snacks fra før. Jeg har kjøpt inn potetgull, rømme og dipkrydder. Andre skal ha med annen snacks.

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har spurt i en fellessamtale hva folk ville ha, og det er for det meste standard tacoting. En er vegetarianer, og bruker kidneybønner som hun skal ha med selv.

Anonymkode: c0653...d6b

Ok. Men tror du dette bursdagsbarnet prøver å lure dere for penger (altså at det egentlig kostet mindre enn hun sier) eller at hun brukte mye penger for å være slem? For hvis svaret på begge deler er nei, så synes jeg virkelig at dere skal la det gå. Jeg forstår at dere har lite å rutte med, men likevel. Det kan ikke være så langt unna det dere hadde regnet med å bruke...

(Håper ikke bursdagsbarnet er på KG. Må da være begrenset med mennesker som denne helgen (?) har bursdagsmiddag der man først diskuterte å spise ute, så bestemte seg for taco, der man har spurt i chat hva folk vil ha og en vegetarianer skal ha med egne kidneybønner. Hadde blitt en trist bursdag om jeg hadde sett at venninnene mine hadde vært fornærmet fordi det kostet en femtilapp mer enn man hadde trodd på forhånd).

Anonymkode: 70eeb...a80

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er sjokkert over prisen på taco til så få folk. Bursdagen er i dag, prisen kom i dag. Jeg har tilbudt meg å hjelpe til og bidra med andre ting i forkant, som en god venn.

Anonymkode: c0653...d6b

Ja, du virker jo som en kjempegod venn... 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Men tror du dette bursdagsbarnet prøver å lure dere for penger (altså at det egentlig kostet mindre enn hun sier) eller at hun brukte mye penger for å være slem? For hvis svaret på begge deler er nei, så synes jeg virkelig at dere skal la det gå. Jeg forstår at dere har lite å rutte med, men likevel. Det kan ikke være så langt unna det dere hadde regnet med å bruke...

(Håper ikke bursdagsbarnet er på KG. Må da være begrenset med mennesker som denne helgen (?) har bursdagsmiddag der man først diskuterte å spise ute, så bestemte seg for taco, der man har spurt i chat hva folk vil ha og en vegetarianer skal ha med egne kidneybønner. Hadde blitt en trist bursdag om jeg hadde sett at venninnene mine hadde vært fornærmet fordi det kostet en femtilapp mer enn man hadde trodd på forhånd).

Anonymkode: 70eeb...a80

Enten så prøver hun å stikke til seg penger, eller så handler hun dyrt etter egne preferanser og ber om å få tilbake penger for det, selv når flere har sagt de har skikkelig dårlig råd for tiden.

til tross for dette har vi gått sammen og både spleiset på gave, og at vi tar med snacks (+egen alkohol).

Hvis hun bare har handlet på måfå så syntes jeg det er fryktelig dårlig gjort når hun vet at flesteparten har dårlig råd. Det er igrunn ikke pengene det står om, jeg bare syntes det er veldig tankesløst. Folk her i tråden som snakker om at de lett kunne handlet for summen: det kunne jeg også! Men skal jeg feks spleise med en venninne som har dårlig råd, så går jeg ikke å kjøper eksklusiv biff, dyrt smør og økologiske luksusgrønnsaker, og sender henne vippsforespørsel på halve summen. Gir det mening?

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten så prøver hun å stikke til seg penger, eller så handler hun dyrt etter egne preferanser og ber om å få tilbake penger for det, selv når flere har sagt de har skikkelig dårlig råd for tiden.

til tross for dette har vi gått sammen og både spleiset på gave, og at vi tar med snacks (+egen alkohol).

Hvis hun bare har handlet på måfå så syntes jeg det er fryktelig dårlig gjort når hun vet at flesteparten har dårlig råd. Det er igrunn ikke pengene det står om, jeg bare syntes det er veldig tankesløst. Folk her i tråden som snakker om at de lett kunne handlet for summen: det kunne jeg også! Men skal jeg feks spleise med en venninne som har dårlig råd, så går jeg ikke å kjøper eksklusiv biff, dyrt smør og økologiske luksusgrønnsaker, og sender henne vippsforespørsel på halve summen. Gir det mening?

Anonymkode: c0653...d6b

100 kr? Hvor er du handler hen?

Serøst virker som dere ikke har formening hva ting koster...

Anonymkode: a8b62...009

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten så prøver hun å stikke til seg penger, eller så handler hun dyrt etter egne preferanser og ber om å få tilbake penger for det, selv når flere har sagt de har skikkelig dårlig råd for tiden.

til tross for dette har vi gått sammen og både spleiset på gave, og at vi tar med snacks (+egen alkohol).

Hvis hun bare har handlet på måfå så syntes jeg det er fryktelig dårlig gjort når hun vet at flesteparten har dårlig råd. Det er igrunn ikke pengene det står om, jeg bare syntes det er veldig tankesløst. Folk her i tråden som snakker om at de lett kunne handlet for summen: det kunne jeg også! Men skal jeg feks spleise med en venninne som har dårlig råd, så går jeg ikke å kjøper eksklusiv biff, dyrt smør og økologiske luksusgrønnsaker, og sender henne vippsforespørsel på halve summen. Gir det mening?

Anonymkode: c0653...d6b

Hvis dere har så dårlig råd er det jo rart at dere prioriterer å kjøpe inn alkohol da. Hvor mye har hver av dere kjøpt inn av dette? Vanskelig å få en vinflaske for under 100 kr. 

Når 100 kr er en drøy sum for dere burde dere ha sagt hva som er maksimal sum å bruke i forkant. Det blir for dumt å komme med det etter at vertskapet har kjøpt inn maten. 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 kr? Hvor er du handler hen?

Serøst virker som dere ikke har formening hva ting koster...

Anonymkode: a8b62...009

Ja, hun mener at 7 kr er en vanlig sum å bruke på avokado hvis man bor i Oslo. 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...