Gå til innhold

Spleiselag - verten har handlet dyrt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

100 kr? Hvor er du handler hen?

Serøst virker som dere ikke har formening hva ting koster...

Anonymkode: a8b62...009

Hvis vi for ordens skyld skal bryte dette ned:

1pk karbonadedeig: 70kr (x4=280)

1pk tacolefse m/ 8 stk 15kr (maks, finnes billigere) (x5 - 75kr)

1 kg gulost - 60-70kr

4 beger rømme (17kr) = ca 70

salsa 5kr = 5 glass 25 kr

4 pk tacokrydder - 20kr

1 avocado 7kr x6 = 42kr (man går å handler billig når man serverer folk med dårlig råd, da kjøper man ikke en avocado for 30kr/stk)

div grønnsaker: 150kr

2 poser nacho = 40kr

 

eksempelvis

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har så dårlig råd er det jo rart at dere prioriterer å kjøpe inn alkohol da. Hvor mye har hver av dere kjøpt inn av dette? Vanskelig å få en vinflaske for under 100 kr. 

Når 100 kr er en drøy sum for dere burde dere ha sagt hva som er maksimal sum å bruke i forkant. Det blir for dumt å komme med det etter at vertskapet har kjøpt inn maten. 

Anonymkode: e6f0a...762

Man har allerede kjøpt inn drikke til seg selv. Hva folk har brukt på det vet jeg ikke, jeg hadde heldigvis stående fra før. 

Alle har spleiset på gave - 200kr per pers.

i tillegg har folk kjøpt snacks for ca 50kr per pers.

syntes dette var dyrt allerede

Anonymkode: c0653...d6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun mener at 7 kr er en vanlig sum å bruke på avokado hvis man bor i Oslo. 

Anonymkode: e6f0a...762

Ikke sant, det koster ikke så lite for en avokado selv på innvandrer shapper, skal hun reise til butikk til butikk eller?

Anonymkode: a8b62...009

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi for ordens skyld skal bryte dette ned:

1pk karbonadedeig: 70kr (x4=280)

1pk tacolefse m/ 8 stk 15kr (maks, finnes billigere) (x5 - 75kr)

1 kg gulost - 60-70kr

4 beger rømme (17kr) = ca 70

salsa 5kr = 5 glass 25 kr

4 pk tacokrydder - 20kr

1 avocado 7kr x6 = 42kr (man går å handler billig når man serverer folk med dårlig råd, da kjøper man ikke en avocado for 30kr/stk)

div grønnsaker: 150kr

2 poser nacho = 40kr

 

eksempelvis

Anonymkode: c0653...d6b

Det er jo det som er vanlig pris for en avokado. Når man klager på at noen har kjøpt en avokado til vanlig butikkpris, da vet man at man er gnien. 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi for ordens skyld skal bryte dette ned:

1pk karbonadedeig: 70kr (x4=280)

1pk tacolefse m/ 8 stk 15kr (maks, finnes billigere) (x5 - 75kr)

1 kg gulost - 60-70kr

4 beger rømme (17kr) = ca 70

salsa 5kr = 5 glass 25 kr

4 pk tacokrydder - 20kr

1 avocado 7kr x6 = 42kr (man går å handler billig når man serverer folk med dårlig råd, da kjøper man ikke en avocado for 30kr/stk)

div grønnsaker: 150kr

2 poser nacho = 40kr

 

eksempelvis

Anonymkode: c0653...d6b

Kjøttdeig kan man fint få til 38 kr, first price på Kiwi for eksempel. De aller fleste steder kan man få kjøttdeig til under 50-lappen. 

 

Anonymkode: 468a6...0c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, det koster ikke så lite for en avokado selv på innvandrer shapper, skal hun reise til butikk til butikk eller?

Anonymkode: a8b62...009

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi for ordens skyld skal bryte dette ned:

1pk karbonadedeig: 70kr (x4=280)

1pk tacolefse m/ 8 stk 15kr (maks, finnes billigere) (x5 - 75kr)

1 kg gulost - 60-70kr

4 beger rømme (17kr) = ca 70

salsa 5kr = 5 glass 25 kr

4 pk tacokrydder - 20kr

1 avocado 7kr x6 = 42kr (man går å handler billig når man serverer folk med dårlig råd, da kjøper man ikke en avocado for 30kr/stk)

div grønnsaker: 150kr

2 poser nacho = 40kr

 

eksempelvis

Anonymkode: c0653...d6b

wow, har du virkelig brukt tid på å finne ut de forskjelle i prisene på ting for unngå at du skal bli lurt?

Seriøst, gnigihet er ikke særlig sjarmerende.

Anonymkode: a8b62...009

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeig kan man fint få til 38 kr, first price på Kiwi for eksempel. De aller fleste steder kan man få kjøttdeig til under 50-lappen. 

 

Anonymkode: 468a6...0c5

Okay, så du mener at verten skal handle i ørten butikker for å få det billigst mulig?

Anonymkode: a8b62...009

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man har allerede kjøpt inn drikke til seg selv. Hva folk har brukt på det vet jeg ikke, jeg hadde heldigvis stående fra før

Alle har spleiset på gave - 200kr per pers.

i tillegg har folk kjøpt snacks for ca 50kr per pers.

syntes dette var dyrt allerede

Anonymkode: c0653...d6b

Og det har kommet gratis? 

Når det gjelder gave er det jo DERE som har bestemt dere for hva som er akseptabel pris å bruke. Dere kan jo ikke laste henne for det. 

Ingen grunn til at man ikke kan kjøpe billig snacks heller. Hvorfor har du gått for så dyre alternativer når du ikke unner vertsskapet å kjøpe nok med mat? Hvorfor har dere i det hele tatt blitt enige om å kjøpe snacks for 50 kr per pers om dere er fattige som rotter? 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

wow, har du virkelig brukt tid på å finne ut de forskjelle i prisene på ting for unngå at du skal bli lurt?

Seriøst, gnigihet er ikke særlig sjarmerende.

Anonymkode: a8b62...009

TS er jo ikke gjerrig, for det har TS sagt at hun ikke er. Men hun vil ikke at verten skal få en skyhøy timelønn rett i lomma på ca kroner 23 pr time jobb for handling og hakking og steking. 

Og det kan vi alle forstå er rett og rimelig og ikke det minste smålig. 

Anonymkode: 91226...874

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS er jo ikke gjerrig, for det har TS sagt at hun ikke er. Men hun vil ikke at verten skal få en skyhøy timelønn rett i lomma på ca kroner 23 pr time jobb for handling og hakking og steking. 

Og det kan vi alle forstå er rett og rimelig og ikke det minste smålig. 

Anonymkode: 91226...874

TS er gjerrig, 100 kr for taco er ingenting. Man kan ikke forvente at verten skal bruke timevis på å finne ut hvor det er billigst for det og skal gå til butikk til butikk.

Anonymkode: a8b62...009

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten så prøver hun å stikke til seg penger, eller så handler hun dyrt etter egne preferanser og ber om å få tilbake penger for det, selv når flere har sagt de har skikkelig dårlig råd for tiden.

til tross for dette har vi gått sammen og både spleiset på gave, og at vi tar med snacks (+egen alkohol).

Hvis hun bare har handlet på måfå så syntes jeg det er fryktelig dårlig gjort når hun vet at flesteparten har dårlig råd. Det er igrunn ikke pengene det står om, jeg bare syntes det er veldig tankesløst. Folk her i tråden som snakker om at de lett kunne handlet for summen: det kunne jeg også! Men skal jeg feks spleise med en venninne som har dårlig råd, så går jeg ikke å kjøper eksklusiv biff, dyrt smør og økologiske luksusgrønnsaker, og sender henne vippsforespørsel på halve summen. Gir det mening?

Anonymkode: c0653...d6b

Nei for meg gir det ikke mening, fordi jeg synes ikke "godt over 100 kroner per pers" er dyrt for en bursdagsmiddag. Det kan ikke sammenliknes med å kjøpe eksklusiv biff og såkalte luksusgrønnsaker (hva nå enn det er?). Jeg kunne lett gjort samme tabbe som din venninne, og regnet med at en 150 kroner per pers var innafor, selv om folk har dårlig råd. Når man enes om å feire bursdag og spleise, så kommer det til å koste noe. Ellers fikk man samles å spise nudler da?

Jeg syntes heller ikke at det hadde vært dyrt da jeg var fattig student Men da kjøpte jeg jo selvsagt ikke alkohol da! Det rimer liksom ikke i mitt hode å klage over å ha "skikkelig dårlig råd for tiden", men prioritere å kjøpe alkohol...

Men nå har du jo lært da, TS. Neste gang må dere bli enige om makssum på forhånd.

Anonymkode: 70eeb...a80

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei for meg gir det ikke mening, fordi jeg synes ikke "godt over 100 kroner per pers" er dyrt for en bursdagsmiddag. Det kan ikke sammenliknes med å kjøpe eksklusiv biff og såkalte luksusgrønnsaker (hva nå enn det er?). Jeg kunne lett gjort samme tabbe som din venninne, og regnet med at en 150 kroner per pers var innafor, selv om folk har dårlig råd. Når man enes om å feire bursdag og spleise, så kommer det til å koste noe. Ellers fikk man samles å spise nudler da?

Jeg syntes heller ikke at det hadde vært dyrt da jeg var fattig student Men da kjøpte jeg jo selvsagt ikke alkohol da! Det rimer liksom ikke i mitt hode å klage over å ha "skikkelig dårlig råd for tiden", men prioritere å kjøpe alkohol...

Men nå har du jo lært da, TS. Neste gang må dere bli enige om makssum på forhånd.

Anonymkode: 70eeb...a80

Avokado til 30 kr. :laugh:

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Avokado til 30 kr. :laugh:

Anonymkode: e6f0a...762

Jeg for min del bor på bygda. Det er jo det det koster for en avkado her. Viste ikke at å kjøpe avokado var en luksusvane jeg hadde. Hehe.

Anonymkode: 70eeb...a80

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del bor på bygda. Det er jo det det koster for en avkado her. Viste ikke at å kjøpe avokado var en luksusvane jeg hadde. Hehe.

Anonymkode: 70eeb...a80

Det var vel egentlig en spøk fordi TS mener vanlig avokadopris i Oslo er 7 kr (noe det ikke er). 

Anonymkode: e6f0a...762

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også veldig sannsynlig at det er beregnet litt ekstra enn akkurat, eller litt for lite. Kanskje verten også sikrer dette med lefse/skjell/nachos og alle variantene som er. Det er jo 18 porsjoner viss det er beregnet 2 taco til hver. 

Synes taco er en rett som det er veldig lett for eskalerer i pris. Men kanskje du skal se innholdet an før pris evt taes opp. Er det rikt utvalg så står det jo i samsvar med pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meny har halv pris på taco nå. Men billigste kjøttdeig koster 40 kr og tenker 4 kjøttdeiger til 9 stk så blir det 160 kr, 4 rømme blir vel rund 100 kr, så om dere bruker 150 kr på div grønnsaker og i tilegg lager guacamole og i tillegg handler inn taco til halv pris og bruker 150 - 200 kr på det pluss 60 kr til en stor pakke med revet ost så bør ikke dette komme på mer enn rund 600 kr til 9 personer.. Så godt under hundringsen pr stk! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke 100kr høres utenkelig ut. 

Og apropos gjerrighet synes jeg helt ærlig det er hakket mer gjerrig å invitere til bursdagsselskap der man krever spleiselag av middag, at gjestene skal ha med snack og attpåtil ha med gave. Rimelig spesielt. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det de som har bestemt seg å kjøpe gave og bestemt seg for å bruke den summen på gaven. Ikke bursdagsbarnet.

Anonymkode: a8b62...009

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager taco for tre stykk koster det ca:

12 kr for FP tacokit

16 kr for rømme

16 kr isbergsalat (bruker ikke hele)

5 kr FP mais

20 kr ost (skjærer en bit fra en ost og rasper selv)

10 kr paprika (bruker ikke hele)

5 kr agurk

5 kr tomat

37 kr FP kjøttdeig. 

20 kr jalapenos (denne varer jo til flere ganger da)

Kommer på ca 50 kr pr pers. 

Endret av SupaWoman
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...