Gå til innhold

Spleiselag - verten har handlet dyrt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og derfor blir man alltid på forhånd enig om at kvitteringer taes vare på. Hvis jeg har handlet inn noe, leverer jeg alltid kvitteringer til dem jeg skulle spleise med, så slipper man konflikter og usikkerhet.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal spise taco, er typ 8-9 stk, og verten har bedt om godt over 100kr per pers. 

Anonymkode: c0653...d6b

Over 1.000 kr på hjemmelagde taco til 8 stk er urealistisk mye. Be om kvittering. Og at dere fordeler restene mellom dere!

Anonymkode: 4a20c...56e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SupaWoman skrev:

Når jeg lager taco for tre stykk koster det ca:

12 kr for FP tacokit

16 kr for rømme

16 kr isbergsalat (bruker ikke hele)

5 kr FP mais

20 kr ost (skjærer en bit fra en ost og rasper selv)

10 kr paprika (bruker ikke hele)

5 kr agurk

5 kr tomat

37 kr FP kjøttdeig. 

20 kr jalapenos (denne varer jo til flere ganger da)

Kommer på ca 50 kr pr pers. 

Agurk 5kr er jo billigere enn sc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Dette må være den morsomste tråden jeg har lest på LENGE!! 450kr for snacks til 9 pers er helt innafor, men middag til det dobbelte er drøyt dyrt? Spesielt moro med overslagene hvor prisene er satt ned pga bruker ikke alt av maten. Man kan jo ikke akkurat gå på butikken å kjøpe en halv paprika.. Glad du ikke er min venn, hadde blitt 100kr per pers i mitt middagsselskap også. La det jeg absolutt trengte til taco i handlekurven på meny.no, endte på kr 900 for 9 pers.. 

Ja, man får avocado til 7 kr, men da er det jo gjerne fordi man kjøper et stort nett til kr 70 eller noe. Og de finnes ikke modne.. 

Anonymkode: bbae5...363

Ikke glem at alle skal ha med seg alkohol og. For det har man råd til å kjøpe, selv om man har aldri så dårlig råd 😅

Anonymkode: 70eeb...a80

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende det faktisk har blitt så mye. Om man tenker kjøttdeig til 9-10 personer så må man jo ha 4-5 pakker. Det koster kanskje 200 kroner, om ikke mer. En ost koster rundt hundrelappen. Så er det jo lefser, tacosaus, tacokrydder, nachos og alle grønnsakene.

Anonymkode: ced2f...c4c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂 Dette må være den morsomste tråden jeg har lest på LENGE!! 450kr for snacks til 9 pers er helt innafor, men middag til det dobbelte er drøyt dyrt? Spesielt moro med overslagene hvor prisene er satt ned pga bruker ikke alt av maten. Man kan jo ikke akkurat gå på butikken å kjøpe en halv paprika.. Glad du ikke er min venn, hadde blitt 100kr per pers i mitt middagsselskap også. La det jeg absolutt trengte til taco i handlekurven på meny.no, endte på kr 900 for 9 pers.. 

Ja, man får avocado til 7 kr, men da er det jo gjerne fordi man kjøper et stort nett til kr 70 eller noe. Og de finnes ikke modne.. 

Anonymkode: bbae5...363

😂

Anonymkode: a8b62...009

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, altflyter skrev:

Og derfor blir man alltid på forhånd enig om at kvitteringer taes vare på. Hvis jeg har handlet inn noe, leverer jeg alltid kvitteringer til dem jeg skulle spleise med, så slipper man konflikter og usikkerhet.... 

Akkurat nå er ts gninen, alså det er snakk en hundre lapp.

ellers så jeg enig men som sag det er en 100 lapp, taco kan fint være så "dyrt".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Agurk 5kr er jo billigere enn sc

Hva mener du?

sc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, WonderWomaan skrev:

Ehhhh...what? Hva slags tilbud er dette? En god avocado koster 30kr pr stk, er man heldig kan man få kjøpt en for 15-20 kr stk

Blitt sagt flere ganger fra folk som bor i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Over 1.000 kr på hjemmelagde taco til 8 stk er urealistisk mye. Be om kvittering. Og at dere fordeler restene mellom dere!

Anonymkode: 4a20c...56e

Herregud, du hadde ikke blitt invitert igjen for å si det sånn.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i Oslo, en avocado koster 7kr.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til 8-9 studenter?

4 pk karbonadedeig - 280kr

5 pk lefser - 75

4 glass salsa - 40

2 med rømme - 40kr

grønnsaker - 150kr

1kg ost - 70

= 655kr.

og da har jeg tatt i på priser.

Her forutsetter du jo at alt blir kjøpt inn first price virker det som. Jeg hadde beregnet fem, kanskje seks om det er flere menn, pakker kjøtt, fire/fem rømme, mer salsa og jeg bor også i oslo og selv ikke på de rimeligste innvandrerbutikkene koster en avocado 7 kr. De aller minste first price ligger på kr 11 og jeg måtte hvertfall hatt en 12 stk av disse for å lage guacamole til så mange. Lefser og chips som ikke er fra first price koste også mer enn beregningene dine. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Jeg synes ikke 100kr høres utenkelig ut. 

Og apropos gjerrighet synes jeg helt ærlig det er hakket mer gjerrig å invitere til bursdagsselskap der man krever spleiselag av middag, at gjestene skal ha med snack og attpåtil ha med gave. Rimelig spesielt. 

Hvis jeg har forstått det rett, har bursdagsbarnet endret planer fra å gå ut og spise sammen, til hjemmemiddag fordi noen har sagt ifra at det blir for dyrt å gå ut. Og i såfall har jo jubilanten føyd seg etter gjestenes ønske.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn et eksempel på Meny.no

2 isbergsalat=37,80

4 løk=7,56

4 paprika=22,56

2 agurk=39,80

6 avokado=107,70

4 kjøttdeig=159,60

2 lettrømme=30,80

2 nacho chips=19,80

3 pk lefser=19,20

3 taco kit=17,70

3 mais=15

2 600 gr revet ost 93,60

Totalt=571,12

Som er litt over 70 kroner pr stk om de er 8 stk. 

Da har jeg tatt billige ting, så jeg tror ikke bursdagsbarnet prøver å svindle dere altså 😉 

Hvorfor ta på vei for 30 kroner ekstra? 

Anonymkode: 39374...885

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Guppy88 skrev:

Hvis jeg har forstått det rett, har bursdagsbarnet endret planer fra å gå ut og spise sammen, til hjemmemiddag fordi noen har sagt ifra at det blir for dyrt å gå ut. Og i såfall har jo jubilanten føyd seg etter gjestenes ønske.

Koslig bursdag på Los Tacos og burher king, selv da hadde man ikke råd til en meny 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Guppy88 skrev:

ikke sant :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

sc?

Stor Cash 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Stor Cash 

Så du får en agurk under 5 kr der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du får en agurk under 5 kr der?

Nei sa jo at 5kr var billigere enn hos de

Sist jeg var der lå agurk på 8+mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Nei sa jo at 5kr var billigere enn hos de

Sist jeg var der lå agurk på 8+mva

Du får forklare deg ordenlig, helt umulig å vite hva du snakker om med de innleggene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får forklare deg ordenlig, helt umulig å vite hva du snakker om med de innleggene.

Hæ?

Da tror jeg du må lese oppat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...