AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #121 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da jeg fikk vipps-requesten var kl 16. Jeg skulle være her 18. Nå har vi spist Anonymkode: c0653...d6b 😜 Anonymkode: a8b62...009 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #122 Del Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feks ved å gå ned på Grønland frukt og grønt i grønlandspassasjen der. Eventuelt får du også i den på Brugata (9kr), evt på sagene. Kan handle litt over alt. Som oftest under 10kr Anonymkode: c0653...d6b Nei, det er ikke sant. Jeg fortalte om tråden til min veganer kjæresten min, han lo godt og ba meg å skrive at du skulle hoppe i tidsmaskin fordi de prisene er ikke reele Anonymkode: a8b62...009 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #123 Del Skrevet 27. april 2019 Du får i hvertfall premien for å være verdens dårligste venninne, hvis det er sant. Sitte på et forum gjennom hele bursdagsmiddagen og snakke dritt om bursdagsbarnet fordi middagen ble noen kroner dyrere enn du hadde trodd? Det er noe av det drøyeste... Jeg har ombestemt meg - jeg håper bursdagsbarnet finner denne tråden. Anonymkode: 70eeb...a80 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 27. april 2019 #124 Del Skrevet 27. april 2019 Sist jeg var på spleiselag for taco ble det 90 kr per person. Da hadde folk i tillegg med egne varer til tacoen, og det var enkel taco. Jeg unner meg langt mer på en fredagstaco hjemme, for å si det sånn. Lista di mangler blant annet skikkelig salsa (ikke en til 5 kr), koriander (40 kr), avokado (nei, folk flest handler ikke avokado til 7 kr), masse tomat, løk og chili til hjemmelaget salsa, muligens en fersk ananas eller et par mangoer, lefser (ikke bare chips...), skjell... Greit nok at DU liker enkel, billig taco, men du kan ikke automatisk forvente at andre tar samme valg som deg, og derfor bare velger chips og billigsalsa. For meg er tilbehøret til taco helt avgjørende for et godt måltid, og det du ønsket deg hørtes litt trasig ut. Taco er sånn sett veldig farlig spleisemat, for folk har så ulike forventinger, noen går for First Price og lite tilbehør, andre lager masse hjemmelagede greier. Jeg fikk taco i et bryllup en gang, laget av en kokk og hadde gledet meg sååå mye til skikkelig taco - og møtte DEN nedturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l86 Skrevet 27. april 2019 #125 Del Skrevet 27. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi sitter fortsatt ved bordet og prater Anonymkode: c0653...d6b Å sitte under en bursdagsmiddag du er invitert i og skrive nedsettende om bursdagsbarnet på kvinneguiden må være noe av det drøyeste jeg har hørt om. Stakkars venninnen din som har en slik «venninne» som deg.. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #126 Del Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, Albbas skrev: Sist jeg var på spleiselag for taco ble det 90 kr per person. Da hadde folk i tillegg med egne varer til tacoen, og det var enkel taco. Jeg unner meg langt mer på en fredagstaco hjemme, for å si det sånn. Lista di mangler blant annet skikkelig salsa (ikke en til 5 kr), koriander (40 kr), avokado (nei, folk flest handler ikke avokado til 7 kr), masse tomat, løk og chili til hjemmelaget salsa, muligens en fersk ananas eller et par mangoer, lefser (ikke bare chips...), skjell... Greit nok at DU liker enkel, billig taco, men du kan ikke automatisk forvente at andre tar samme valg som deg, og derfor bare velger chips og billigsalsa. For meg er tilbehøret til taco helt avgjørende for et godt måltid, og det du ønsket deg hørtes litt trasig ut. Taco er sånn sett veldig farlig spleisemat, for folk har så ulike forventinger, noen går for First Price og lite tilbehør, andre lager masse hjemmelagede greier. Jeg fikk taco i et bryllup en gang, laget av en kokk og hadde gledet meg sååå mye til skikkelig taco - og møtte DEN nedturen. Enig, jeg synes bursdagsbarnet har gjort en bra jobb med måltidet, bedre og ha for mye en for lite. Anonymkode: a8b62...009 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 27. april 2019 #127 Del Skrevet 27. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Enig, jeg synes bursdagsbarnet har gjort en bra jobb med måltidet, bedre og ha for mye en for lite. Anonymkode: a8b62...009 Og så er det kjempegodt med tacorester utover kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #128 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, Albbas skrev: Og så er det kjempegodt med tacorester utover kvelden. Ikke sant Slike selskap varer jo noen timer, så godt med et måltid 2 utover kvelden Anonymkode: a8b62...009 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 27. april 2019 #129 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fpr min del mangler det sopp og guacamole (løk, hvitløk og tomater til)og mais og nachos chips, og lomper. Og jeg hadde trengt mye mere grønsaker og ost som du skisserer her, Anonymkode: a8b62...009 Bruker ikke løk, men purre. Og lager ikke ørten skåler med en grønnsak i hver men en salat. Sopp og lomper til taco har jeg aldri hørt om, guacamole MÅ man heller ikke ha, men en bønnestuing er godt og billig. . Lages enkelt med skylte bønner som jeg koker med vann, litt eddik, salt og sukker. Endret 27. april 2019 av SupaWoman 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #130 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Bruker ikke løk, men purre. Og lager ikek ørte skler med en grønnsak i hver men en salat. Sopp og lomper til taco har jeg aldri hørt om, guacamole MÅ man heller ikke ha, men en bønnestuing er godt og billig. . Lages enkelt med skylte bønner som jeg koker med vann, litt eddik, salt og sukker. Er du ts? Uansett din taco er uvanlig og helt ærlig høres ikke særlig godt eller mettende ut. Anonymkode: a8b62...009 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #131 Del Skrevet 27. april 2019 16 minutter siden, Albbas said: Lista di mangler blant annet skikkelig salsa (ikke en til 5 kr), coop salsaen er faktisk veldig god om man ikke ønsker lage en selv (5kr) Anonymkode: a8962...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #132 Del Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemstilling: Vi er studenter, tidlig/midten av 20-åra alle sammen. Invitert i bursdag, og det skulle være spleiselag på maten. Det var oppe til debatt å gå ut å spise, men vi valgte bort dette pga pris. Verten skulle handle inn mat, og vi skulle vippse. Verten sendte nå forespørsel om en viss sum, som er banal ift maten vi skal spise. kunne like godt gått ut å spist. Hva tenker dere? Anonymkode: c0653...d6b Du bruker ordet banal helt feil her. Anonymkode: 5bad5...9fb 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #133 Del Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes du det er «vanlig» å handle for over 100kr per pers? jeg spiser god taco ofte, og bruker betydelig mindre. Syntes det er en uting når vi ikke skal spise ute pga pris, og hun handler inn for nesten samme pris som å spise ute. Anonymkode: c0653...d6b Når vi spiser taco hjemme kommer bare kjøttet på rundt 100 kr til sammen for to voksne og to barn . Så kommer alt det andre utenom . Så jeg syntes ikke rundt 100 kr hørtes mye ut. Anonymkode: 6b229...d99 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buddhahode Skrevet 27. april 2019 #134 Del Skrevet 27. april 2019 Gjerrige mennesker er de minst sjarmerende. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #135 Del Skrevet 27. april 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feks ved å gå ned på Grønland frukt og grønt i grønlandspassasjen der. Eventuelt får du også i den på Brugata (9kr), evt på sagene. Kan handle litt over alt. Som oftest under 10kr Anonymkode: c0653...d6b Javel? Vi vet ikke hvor verten bor. F.eks.: Jeg bor på Majorstuen. For meg å dra på langtur til helt andre siden av byen kun for å kjøpe noen avokado, er helt vanvidd. Enten må jeg gå i minst 30 minutter hver vei. Eller ta trikk eller bane (og det koster mye mer enn det jeg evt. sparer på å kjøpe "billige" avokado.) Jeg hadde en bestemor som alltid dro over hele byen for å kjøpe mat der det var billigst. Vi prøvde lenge å forklare henne at hun sparte absolutt ingenting på å spare en krone her og en krone der, så lenge det kostet MYE mer i bussbillett eller bensin/parkering. Anonymkode: 182c3...baf 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #136 Del Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får i hvertfall premien for å være verdens dårligste venninne, hvis det er sant. Sitte på et forum gjennom hele bursdagsmiddagen og snakke dritt om bursdagsbarnet fordi middagen ble noen kroner dyrere enn du hadde trodd? Det er noe av det drøyeste... Jeg har ombestemt meg - jeg håper bursdagsbarnet finner denne tråden. Anonymkode: 70eeb...a80 Jeg også. Bursdagsbarnet burde funnet seg noen nye venner 😯😣 Anonymkode: de3f9...511 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #137 Del Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pitabrød bruker man ikke til taco. En til med rømme koster også i underkant av 20kr. Jeg har selvfølgelig tenkt å betale, jeg bare syntes det er syke summer å bruke på taco til så mange, når vi allerede har stadfestet at folk har dårlig råd. Anonymkode: c0653...d6b syke summer? Du burde i grunnen bare takket nei med en gang det var snakk om å bruke noen penger. Du virker svært gniten . En 100 lapp er ikke dyrt for en spleisemiddag. Hvis det går utover budsjettet ditt, så burde du kuttet ut alkoholen om du skal ha det med. Glad du ikke er i min vennegjeng! Anonymkode: 6b229...d99 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 27. april 2019 #138 Del Skrevet 27. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Oslo, en avocado koster 7kr. Anonymkode: c0653...d6b Ehhhh...what? Hva slags tilbud er dette? En god avocado koster 30kr pr stk, er man heldig kan man få kjøpt en for 15-20 kr stk 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #139 Del Skrevet 28. april 2019 Syns det var billig. Å kjøpe taco for en familie på fire kommer på: 20 kr rømme. 35 lomper. 45 x 2 kjøttdeig. 20 tomater 15 agurk 30 salat. 10 mais. 15 Salsa. 35 Advokado 25 Hvitløk 13 Sitron 35 Chili Lager vår egen guacamole (billigere å kjøpe ferdig: 35 ca.) 20 Tacokrydder. 78 ost (hvis vi er tomme må vi kjøpe ny). Det er billig versjonen for fire mennesker. Når verten ber om over 100 kr for 8 til 9 mennesker så er det helt innafor. Du er smålig TS. Anonymkode: 44584...8df 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #140 Del Skrevet 28. april 2019 😂 Dette må være den morsomste tråden jeg har lest på LENGE!! 450kr for snacks til 9 pers er helt innafor, men middag til det dobbelte er drøyt dyrt? Spesielt moro med overslagene hvor prisene er satt ned pga bruker ikke alt av maten. Man kan jo ikke akkurat gå på butikken å kjøpe en halv paprika.. Glad du ikke er min venn, hadde blitt 100kr per pers i mitt middagsselskap også. La det jeg absolutt trengte til taco i handlekurven på meny.no, endte på kr 900 for 9 pers.. Ja, man får avocado til 7 kr, men da er det jo gjerne fordi man kjøper et stort nett til kr 70 eller noe. Og de finnes ikke modne.. Anonymkode: bbae5...363 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå