AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #101 Skrevet 27. april 2019 100 kroner er da vel ikke for mye? Selvfølgelig kunne dere ha delt en pakke nudler til 10 kroner, eller hva den nå koster. En liten nudel til hver..... Anonymkode: c9a3f...ca6 16
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #102 Skrevet 27. april 2019 Herre fred, TS. Jeg vet mange studenter lager taco bestående av lefse, klype med ost, billigste sort kjøttdeig med krydder, og er happy med det. vil tro verten har dratt på med hjemmelaget salsa, hjemmelaget guacomole, noe bedre enn kjøttdeig (blæh) osv. Det er bursdag! urter koster, modne avocado her koster 19 kr stk (i Oslo!), lime koster, chili koster. Hadde jeg vært vert hadde jeg kjøpt minst 20modne avocado for guacamolen (flere om små). Alt under 200 krpå spleisemat er innafor, og 200kr pr for gave synes jeg derimot er i overkant. Anonymkode: 69a99...9b7 16
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #103 Skrevet 27. april 2019 5 minutter siden, SupaWoman skrev: Når jeg lager taco for tre stykk koster det ca: 12 kr for FP tacokit 16 kr for rømme 16 kr isbergsalat (bruker ikke hele) 5 kr FP mais 20 kr ost (skjærer en bit fra en ost og rasper selv) 10 kr paprika (bruker ikke hele) 5 kr agurk 5 kr tomat 37 kr FP kjøttdeig. 20 kr jalapenos (denne varer jo til flere ganger da) Kommer på ca 50 kr pr pers. Fpr min del mangler det sopp og guacamole (løk, hvitløk og tomater til)og mais og nachos chips, og lomper. Og jeg hadde trengt mye mere grønsaker og ost som du skisserer her, Anonymkode: a8b62...009 19
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #104 Skrevet 27. april 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: wow, har du virkelig brukt tid på å finne ut de forskjelle i prisene på ting for unngå at du skal bli lurt? Seriøst, gnigihet er ikke særlig sjarmerende. Anonymkode: a8b62...009 Jeg har dårlig råd og handler derfor i ulike butikker pga prisene. Men på lavprisbutikker går det ca opp i opp. Anonymkode: c0653...d6b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #105 Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dårlig råd og handler derfor i ulike butikker pga prisene. Men på lavprisbutikker går det ca opp i opp. Anonymkode: c0653...d6b Kanskje du skulle ha gitt bursdagsbarnet en detaljert bruksanvisning med pris på varer og hvor de er å finne... Anonymkode: e6f0a...762 17
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #106 Skrevet 27. april 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi for ordens skyld skal bryte dette ned: 1pk karbonadedeig: 70kr (x4=280) 1pk tacolefse m/ 8 stk 15kr (maks, finnes billigere) (x5 - 75kr) 1 kg gulost - 60-70kr 4 beger rømme (17kr) = ca 70 salsa 5kr = 5 glass 25 kr 4 pk tacokrydder - 20kr 1 avocado 7kr x6 = 42kr (man går å handler billig når man serverer folk med dårlig råd, da kjøper man ikke en avocado for 30kr/stk) div grønnsaker: 150kr 2 poser nacho = 40kr eksempelvis Anonymkode: c0653...d6b Husk at når man er vert vil man gjerne at alle skal være fornøyd og få det de ønsker. Så man kjøper inn litt ekstra. F. eks dressing, minst to ulike sauser, en god ost-som Norwegia og et godt utvalg med grønnsaker. 150 vil du ikke komme så langt med til grønnsaker for 9 personer. Du trenger salater, minst 2 bokser mais, løk, rødløk, tomater, agurk og paprika. Regner med hun handler på en vanlig butikk- ikke på butikker hvor vanlig pris for en avokado er 7kr? Anonymkode: 8225a...08e 13
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #107 Skrevet 27. april 2019 Hvis økonomien hos deltakerne er så dårlig at man skal måtte springe fra butikk til butikk for å sammenlikne priser, og så handle en ting her og en ting der, handle så lite som mulig av alt, passe på å ta det absolutt billigste av alt osv... Da er det kanskje bedre at alle tar med matpakke? Er det SÅ dårlig stilt måtte det ha vært kommunisert mye tydeligere, og man burde foreslått noe langt rimeligere enn taco. Grandiosa for eksempel. Jeg ville aldri forventet at noen handlet på flere ulike butikker og lette med lupe etter billigste alternativ i en sånn sammenheng. Da sier man heller at man ikke har råd til å være med på noe spleiselag denne gangen, eller sier hva man maks kan bruke. Synes synd på bursdagsbarnet jeg, som sikkert bare har prøvd å lage en fin bursdagsmiddag. Hun kunne vel ikke vite at det var SÅ dårlig stilt at en 50-lapp veltet budsjettet, siden folk har råd til både snacks og alkohol. Anonymkode: 70eeb...a80 42
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #108 Skrevet 27. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herre fred, TS. Jeg vet mange studenter lager taco bestående av lefse, klype med ost, billigste sort kjøttdeig med krydder, og er happy med det. vil tro verten har dratt på med hjemmelaget salsa, hjemmelaget guacomole, noe bedre enn kjøttdeig (blæh) osv. Det er bursdag! urter koster, modne avocado her koster 19 kr stk (i Oslo!), lime koster, chili koster. Hadde jeg vært vert hadde jeg kjøpt minst 20modne avocado for guacamolen (flere om små). Alt under 200 krpå spleisemat er innafor, og 200kr pr for gave synes jeg derimot er i overkant. Anonymkode: 69a99...9b7 Nei, det hadde verten ikke. I tillegg var det igjen nok mat etter måltidet til dobbelt så mange som vi var, så sånn var nå det. I tillegg var det bare handlet inn merkevarer av ulike slag. Var forsåvidt 1 beger rømme, to med salsa, en stor bolle kjøtt, en stor bolle billig ost (det så i allefall slik ut, og en haug grønnsaker. Så prisen er nok kombinert av 1) kjøpt aaalt for mye mat og 2) dyre valg. Anonymkode: c0653...d6b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #109 Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det hadde verten ikke. I tillegg var det igjen nok mat etter måltidet til dobbelt så mange som vi var, så sånn var nå det. I tillegg var det bare handlet inn merkevarer av ulike slag. Var forsåvidt 1 beger rømme, to med salsa, en stor bolle kjøtt, en stor bolle billig ost (det så i allefall slik ut, og en haug grønnsaker. Så prisen er nok kombinert av 1) kjøpt aaalt for mye mat og 2) dyre valg. Anonymkode: c0653...d6b Det var kjapt måltid Anonymkode: a8b62...009 18
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #110 Skrevet 27. april 2019 Var alle de andre også sure fordi maten kostet 100kr per stk og ikke 50kr? Trist, håper bursdagsvenninna ikke får vite at du tror hun sniker til seg penger. Smålig oppførsel. Anonymkode: e8ecb...eee 13
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #111 Skrevet 27. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man har allerede kjøpt inn drikke til seg selv. Hva folk har brukt på det vet jeg ikke, jeg hadde heldigvis stående fra før. Alle har spleiset på gave - 200kr per pers. i tillegg har folk kjøpt snacks for ca 50kr per pers. syntes dette var dyrt allerede Anonymkode: c0653...d6b Har du sittet i selskapet med hodet i mobilen og skrevet på KG ? 😅 Årets gjest! 😆 Anonymkode: a8b62...009 27
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #112 Skrevet 27. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det hadde verten ikke. I tillegg var det igjen nok mat etter måltidet til dobbelt så mange som vi var, så sånn var nå det. I tillegg var det bare handlet inn merkevarer av ulike slag. Var forsåvidt 1 beger rømme, to med salsa, en stor bolle kjøtt, en stor bolle billig ost (det så i allefall slik ut, og en haug grønnsaker. Så prisen er nok kombinert av 1) kjøpt aaalt for mye mat og 2) dyre valg. Anonymkode: c0653...d6b Du har vært jevnt aktiv i denne tråden siden du laget den for ca to timer siden. Da du opprettet tråden var dette før selskapet og nå er plutselig middagen over. Så da er spørsmålet, troller du med oss i dag, eller har du sittet på mobilen gjennom hele middagen og diskutert hvor kjip du synes bursdagsbarnet er? I dette narrativet er det hvert fall ikke bursdagsbarnet som det er noe galt med. Anonymkode: 70eeb...a80 31
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #113 Skrevet 27. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det hadde verten ikke. I tillegg var det igjen nok mat etter måltidet til dobbelt så mange som vi var, så sånn var nå det. I tillegg var det bare handlet inn merkevarer av ulike slag. Var forsåvidt 1 beger rømme, to med salsa, en stor bolle kjøtt, en stor bolle billig ost (det så i allefall slik ut, og en haug grønnsaker. Så prisen er nok kombinert av 1) kjøpt aaalt for mye mat og 2) dyre valg. Anonymkode: c0653...d6b Ts, du får be om doggy bag 😂 Anonymkode: a8b62...009 14
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #114 Skrevet 27. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi bor i Oslo, en avocado koster 7kr. Anonymkode: c0653...d6b Jeg bor også i Oslo. Lurer veldig på hvor du finner avokado til 7 kr stk! Jeg handler alt av grønnsaker enten på Kiwi eller innvandrerbutikker og har aldri kjøpt avokado for under 17 kr/stk siste 2 årene. hvis dere er 8 stk som skal ha taco 4 stk kjøttdeig = 160 kroner 2 stk ost= 140 ( First price) 2 rømme= 44 ( Q-meieriet som er billigst) mais løk paprika tacoshell krydderblanding salsa Syns du fortsatt det er dyrt, så be om kvittering også fordeler dere det som ble til overs når dere møtes. Anonymkode: 26cba...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #115 Skrevet 27. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var kjapt måltid Anonymkode: a8b62...009 Ja, vi sitter fortsatt ved bordet og prater Anonymkode: c0653...d6b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #116 Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bor også i Oslo. Lurer veldig på hvor du finner avokado til 7 kr stk! Jeg handler alt av grønnsaker enten på Kiwi eller innvandrerbutikker og har aldri kjøpt avokado for under 17 kr/stk siste 2 årene. hvis dere er 8 stk som skal ha taco 4 stk kjøttdeig = 160 kroner 2 stk ost= 140 ( First price) 2 rømme= 44 ( Q-meieriet som er billigst) mais løk paprika tacoshell krydderblanding salsa Syns du fortsatt det er dyrt, så be om kvittering også fordeler dere det som ble til overs når dere møtes. Anonymkode: 26cba...5b1 Feks ved å gå ned på Grønland frukt og grønt i grønlandspassasjen der. Eventuelt får du også i den på Brugata (9kr), evt på sagene. Kan handle litt over alt. Som oftest under 10kr Anonymkode: c0653...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #117 Skrevet 27. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vært jevnt aktiv i denne tråden siden du laget den for ca to timer siden. Da du opprettet tråden var dette før selskapet og nå er plutselig middagen over. Så da er spørsmålet, troller du med oss i dag, eller har du sittet på mobilen gjennom hele middagen og diskutert hvor kjip du synes bursdagsbarnet er? I dette narrativet er det hvert fall ikke bursdagsbarnet som det er noe galt med. Anonymkode: 70eeb...a80 Da jeg fikk vipps-requesten var kl 16. Jeg skulle være her 18. Nå har vi spist Anonymkode: c0653...d6b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #118 Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor også i Oslo. Lurer veldig på hvor du finner avokado til 7 kr stk! Jeg handler alt av grønnsaker enten på Kiwi eller innvandrerbutikker og har aldri kjøpt avokado for under 17 kr/stk siste 2 årene. hvis dere er 8 stk som skal ha taco 4 stk kjøttdeig = 160 kroner 2 stk ost= 140 ( First price) 2 rømme= 44 ( Q-meieriet som er billigst) mais løk paprika tacoshell krydderblanding salsa Syns du fortsatt det er dyrt, så be om kvittering også fordeler dere det som ble til overs når dere møtes. Anonymkode: 26cba...5b1 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor også i Oslo. Lurer veldig på hvor du finner avokado til 7 kr stk! Jeg handler alt av grønnsaker enten på Kiwi eller innvandrerbutikker og har aldri kjøpt avokado for under 17 kr/stk siste 2 årene. hvis dere er 8 stk som skal ha taco 4 stk kjøttdeig = 160 kroner 2 stk ost= 140 ( First price) 2 rømme= 44 ( Q-meieriet som er billigst) mais løk paprika tacoshell krydderblanding salsa Syns du fortsatt det er dyrt, så be om kvittering også fordeler dere det som ble til overs når dere møtes. Anonymkode: 26cba...5b1 mangler lomper og guacamole, sopp,m kanskje annass Anonymkode: a8b62...009 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #119 Skrevet 27. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det hadde verten ikke. I tillegg var det igjen nok mat etter måltidet til dobbelt så mange som vi var, så sånn var nå det. I tillegg var det bare handlet inn merkevarer av ulike slag. Var forsåvidt 1 beger rømme, to med salsa, en stor bolle kjøtt, en stor bolle billig ost (det så i allefall slik ut, og en haug grønnsaker. Så prisen er nok kombinert av 1) kjøpt aaalt for mye mat og 2) dyre valg. Anonymkode: c0653...d6b Seriøst ts. Har du skrevet inn her samtidig som dere har spist, eller hva skjer?? Uansett, du virker gjerrig og smålig. 100 kr per person er helt innafor. Kutt ut snacks eller alkohol om du er blakk. Anonymkode: de3f9...511 20
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #120 Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi sitter fortsatt ved bordet og prater Anonymkode: c0653...d6b wow årets gjest 😜 Anonymkode: a8b62...009 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå