Gå til innhold

Spleiselag - verten har handlet dyrt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor mye er godt over 100 kr?

Taco for 9 stk, 100 kr pr person synes jeg er helt innafor, taco kan bli dyrt, og hva så om verten tjener noen småpenger.

Anonymkode: a8b62...009

Enig. Man kjøper gjerne inn mye kjøttdeig for det er bedre å ha for mye enn for lite når man har gjester. Skal man ha dessert i tillegg så drar det også opp prisen. 

Anonymkode: 13688...e82

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da betaler du de 110 kronene også passer dere på å ikke gjøre samme feil igjen.  Det er vel ikke riktig at din venninne skal betale for maten din bare fordi du synes prisen ble for dyr? Om dere er studenter så er det i hvert fall ikke noe lettere for henne å betale 550 kroner enn for dere å betale 110 kroner hver. 

Hos oss blir fort regningen 100 kroner per pers når vi skal lage taco. Ikke akkurat billig eller verdt det man betaler. Men da får jeg heller si nei takk til tacoen i stedet for å la vennene betale maten min fordi jeg synes den ble for dyr. 

Nei, jeg skal selvsagt betale. Men jeg syntes det virker veldig iffy.

Anonymkode: c0653...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Man kjøper gjerne inn mye kjøttdeig for det er bedre å ha for mye enn for lite når man har gjester. Skal man ha dessert i tillegg så drar det også opp prisen. 

Det er ingen dessert, drikke, potetgull e.l. Jeg føler når man handler inn til mange (spleiselag), så må man prøve å holde prisen litt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Emblja skrev:

Kanskje hun tar timesbetalt for å lage den og. Kokker gjør det 😛

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg skal selvsagt betale. Men jeg syntes det virker veldig iffy.

En hundrings på hver, er det dyrt? Jeg synes ikke det høres dyrt ut, men da tenker jeg nok at det er litt mer enn enkleste taco og kanskje drikke eller dessert eller noe også.

Anonymkode: adbae...229

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er litt enig, vanlig taco burde ikke koste mer enn 50-75 kr pr person, nærmere 50 lappen hver.

Det tenker jeg også.

spesielt når jeg skulle handle for mange (som jeg vet har litt dårlig råd) så hadde jeg handlet litt rimelige varer.

ikke at de 100 kronene gjør noe, blir bare irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo veldig ann på hva som er inkludert? Verten har vel gjerne også handlet inn drikke? Brus, vin, og dessert? Is og snack? Faktisk ikke umulig at det koster godt over 1000 lappen. 

Husker jeg fikk litt sjokk en gang jeg og samboer ba noen vennepar på spillkveld med taco og snacks. Det ble dyrt d!

Anonymkode: 8225a...08e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva skjer med denne problemstillingen flere ganger her? 

Når en skal spleise som når en handler for noen, så legg ved kvittering! Hallo! 

enig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En hundrings på hver, er det dyrt? Jeg synes ikke det høres dyrt ut, men da tenker jeg nok at det er litt mer enn enkleste taco og kanskje drikke eller dessert eller noe også.

Anonymkode: adbae...229

Jeg lager «ikke den rimeligste tacoen» for to pers for rundt 100-lappen ofte. Det er ikke brus eller dessert. I tillegg så blir det mindre jo flere man handler for.

100-kroner GJØR silke noe, men som student er det kjipt å bruke over et dagsbudsjett av mat på et måltid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er litt enig, vanlig taco burde ikke koste mer enn 50-75 kr pr person, nærmere 50 lappen hver.

Det kommer helt Ann på hva man velger å putte i tacoen. Jeg kan lett lage dyr taco. 

Anonymkode: 97490...e95

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo veldig ann på hva som er inkludert? Verten har vel gjerne også handlet inn drikke? Brus, vin, og dessert? Is og snack? Faktisk ikke umulig at det koster godt over 1000 lappen. 

Husker jeg fikk litt sjokk en gang jeg og samboer ba noen vennepar på spillkveld med taco og snacks. Det ble dyrt d!

Nei, bare taco. Ikke vin, brus, dessert eller snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt Ann på hva man velger å putte i tacoen. Jeg kan lett lage dyr taco. 

Men når du handler til folk som har dårlig råd kjøper du vel ikke de dyreste varene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig

Ja takk! Fatter ikke at det ikke er en ren selvfølge! Bare oppgitt. Dette MÅ være typisk norsk fenomen! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men når du handler til folk som har dårlig råd kjøper du vel ikke de dyreste varene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Jeg kan være sympatisk til sitausjonen som har skrevet tidligere, likevel synes jeg denne oppførselen du viser her er også er slitsom-. Gjerrighet er ikke særlig sjarmerende.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvor gammel er du?

Jeg kan være sympatisk til sitausjonen som har skrevet tidligere, likevel synes jeg denne oppførselen du viser her er også er slitsom-. Gjerrighet er ikke særlig sjarmerende.

"jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke så utrolig sum? Kanskje masse forskjellig grønt til forskjellige vaner, avakado, og godt med ost, forskjellige sauser for valgmuligheter osv.. Tviler på at verten tjener mye her. 

Anonymkode: 91226...874

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, bare en pk kjøttdeig/karbonadedeig med 400 g koster jo over 50 kr. Hvis dere f.eks skal ha brus til drikke, blir det fort dyrt. Jeg synes ikke det høres urealistisk ut at en må betale over 100 kr da. 

Anonymkode: 70e5a...f2e

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er du?

Det handler ikke om at jeg er gjerrig. Jeg har allerede kjøpt gave til verten, og skal ha med snacks. Jeg har ikke sagt noe til verten om situasjonen enda, og skal selvfølgelig betale. Føler bare plutselig denne bursdagen begynner å bli dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...