Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest jeg har litt for mye porer i ansiktet, hovedsakelig på nesen. Noen som kan anbefale produkt for å redusere det? 45 år.

Anonymkode: aa977...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paula's choice BHA. 

• Liker 1
Gjest LaptopPute
Skrevet
18 minutter siden, Professor Orm said:

Paula's choice BHA. 

Den er veldig god. Jeg kjøper fra Skincity.no. Der kan du også ta hudtester og få produktanbefalinger tilpassa deg, og du kan chatte med hudterapeuter hvis du har spm. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, LaptopPute skrev:

Den er veldig god. Jeg kjøper fra Skincity.no. Der kan du også ta hudtester og få produktanbefalinger tilpassa deg, og du kan chatte med hudterapeuter hvis du har spm. 

Er det den mørke flaska? Med 2%?

Anonymkode: 13438...994

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det den mørke flaska? Med 2%?

Ja den er god. Du bør ha 2% i alle fall 😁 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har forresten den hvite flasken nå, skin perfecting 2% bha lotion fra paulas choice. Den er også god. Merker ikke så mye forskjell på den og overnevnte egentlig 😊

• Liker 1
Skrevet

Syrer funker, men det er helt feil årstid å starte på det.  Bruker du syrer mens du soler deg får du garantert pigmentflekker. Du bør vent 4-5 uker etter du har avsluttet syrer før du soler deg. 

Skrevet

2% er lite. Jeg har brukt 8% i serum på natt og maske med 20%.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SupaWoman skrev:

Men det brukte du vel ikke daglig? Såvidt jeg vet er det 2% for daglig bruk og sensitiv hud , og høyere % for de som bare peeler en gang i uka eller annenhver uke. 

Anonymkode: 4409a...464

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det brukte du vel ikke daglig? Såvidt jeg vet er det 2% for daglig bruk og sensitiv hud , og høyere % for de som bare peeler en gang i uka eller annenhver uke. 

Anonymkode: 4409a...464

Brukte masken 2-4 g i mnd og serumet annenhver kveld i noen dager for så og ha pause i kanskje et par uker. 

Skrevet

2% bha daglig er ikke lite. Så lenge man bruker solkrem og ikke soler ansiktet går det fint vil jeg si 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SupaWoman skrev:

Har du et merke du anbefaler?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg blessed med veldig fin ut fra naturens side, ingen porer etc, men jeg tror også at man faktisk skal være litt forsiktig med sånne syre produker som mange her foreslår. Blir ikke huden tynnere av det? Man kan miste det naturlige ytterste laget/beskyttelseslaget man har? Dere som foreslår syrer, hvilken hud har dere? Hvis dere har dårlig hud, burde dere iallefall ikke foreslå det. Legg ut et lite diskret bilde av huden deres, så ts vet hvem som gir disse rådene...

Tror endel plukker for mye på huden sin.

Anonymkode: 0ba9c...be9

• Liker 1
Skrevet

Skal absolutt være forsiktig med syrer, men vi må huske at det er forskjell på dem. En bha i lav konsentrasjon er ikke skummelt. Jeg har tilnærmet perfekt hud i de periodene jeg ikke spiser for mye usunn mat 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg blessed med veldig fin ut fra naturens side, ingen porer etc, men jeg tror også at man faktisk skal være litt forsiktig med sånne syre produker som mange her foreslår. Blir ikke huden tynnere av det? Man kan miste det naturlige ytterste laget/beskyttelseslaget man har? Dere som foreslår syrer, hvilken hud har dere? Hvis dere har dårlig hud, burde dere iallefall ikke foreslå det. Legg ut et lite diskret bilde av huden deres, så ts vet hvem som gir disse rådene...

Tror endel plukker for mye på huden sin.

Det er absolutt lurt å passe på når man bruker syrer. Men nei, huden blir ikke tynnere, det er jo ikke batterisyre man kliner i ansiktet. En ting som er viktig ved bruk av syrer er å bruke solkrem og ikke være så mye i solen. Vil forresten anbefale å få hjelp av hudpleier eller sykepleier med videreutdanning i hud, da får du det som er rett for din hud. Har du så mye kunnskap om syrer da? Syrer kan være så uskyldig som fruktsyrer. 

Anonymkode: 4213b...dcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere sjekker produktene dere har på badet hjemme så vil dere oppdage at endel av det nok inneholder syre allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt lurt å passe på når man bruker syrer. Men nei, huden blir ikke tynnere, det er jo ikke batterisyre man kliner i ansiktet. En ting som er viktig ved bruk av syrer er å bruke solkrem og ikke være så mye i solen. Vil forresten anbefale å få hjelp av hudpleier eller sykepleier med videreutdanning i hud, da får du det som er rett for din hud. Har du så mye kunnskap om syrer da? Syrer kan være så uskyldig som fruktsyrer. 

Tror uansett at mange plukker for mye på huden sin , så det blir vondt verre. Jeg var hos en hudlege en gang ( hadde et lite merke som jeg lurte på hva var, men som gikk bort av seg selv ). Og vet du hva hudlegen sa: "la huden dn være mest mulig i fred, du har fantastisk hud!"  Dette sa han altså til meg. Han viste meg også til hun som satt i skranken ( som tydeligvis brukte masse produkter, hun hadde ikke spesielt fin hud ), og sa til henne at hun skulle se på meg å se hvor fin hud jeg hadde, og at jeg bruker veldig få produkter på huden min.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror uansett at mange plukker for mye på huden sin , så det blir vondt verre. Jeg var hos en hudlege en gang ( hadde et lite merke som jeg lurte på hva var, men som gikk bort av seg selv ). Og vet du hva hudlegen sa: "la huden dn være mest mulig i fred, du har fantastisk hud!"  Dette sa han altså til meg. Han viste meg også til hun som satt i skranken ( som tydeligvis brukte masse produkter, hun hadde ikke spesielt fin hud ), og sa til henne at hun skulle se på meg å se hvor fin hud jeg hadde, og at jeg bruker veldig få produkter på huden min.

Men du har fin hud så  lett å si for deg;) De som har akne, fine linjer. rynker, saggy skin, store porer osv får ikke plutselig fin hud av å gjøre nada. Blir som om en med dvask kropp skal la være å trene fordi en annen som ikke trener har naturlig stram kropp. 

• Liker 3
Skrevet

Det er helt klart mange som gjør for mye med huden sin, har vært der selv.. Jeg er selv en plukker. Hvis man vil holde huden ung må man bruke solkrem. Men da må man bruke rens. Og det igjen gjør at man må tilføre fukt.. Men selvfølgelig, alt med måte. Jeg finner at det fungerer best med noen få, nøye utvalgte produkter. 

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har fin hud så  lett å si for deg;) De som har akne, fine linjer. rynker, saggy skin, store porer osv får ikke plutselig fin hud av å gjøre nada. Blir som om en med dvask kropp skal la være å trene fordi en annen som ikke trener har naturlig stram kropp. 

Det enkle kan ofte være det beste, som f.eks : bra  og variert kosthold, regelmessig bevegelse, nok søvn osv. Ikke bare hva man smører på huden. Tror det har like mye å si. Da kan man komme langt med bare litt god olje, ikke sterke syrer som også kan forstyrre og i noen tilfeller gjøre vondt verre.

De som anbefaler syrer burde ikke skrive som om det er noe man bare må gjøre. Og hvordan hud har dere selv, dere som anbefaler dette? Det bør de som leser tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...