Gå til innhold

Å bo på Bjørndal..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi er fortiden ute etter et nytt hus, vil flytte fra leilighet til hus. Ser at det er mange fine hus på Bjørndal. Noen som vet litt om det stedet? Hvordan det er å bo der? Vet ikke hvorfor, men det er ett eller annet som sier meg at vi helst bør finne noe et annet sted. Noen som kan hjelpe meg litt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg bor ikke på Bjørndal selv, men i samme bydel og har flere bekjente på Bjørndal. Synes det er greit å bo i området så lenge vi ikke har barn, men ville aldri bodd der med barn. Ganske belastet område, med en veldig høy andel ikke-etniske nordmenn. Har hørt av de jeg kjenner som bor der at de har en del problemer med ungdomsgjenger og sånt. Men jeg vet også om mange som stortrives på Bjørndal. Ta deg en rusletur i området da vel, så får du sikkert raskt et eget inntrykk av stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Kjenner noen som flyttet fra Bjørndal for en stund siden. De hadde en gutt på barneskolen. Grunnen til at de flyttet var at det hadde blitt en veldig stor andel med minoritetsbakgrunn som hadde flyttet dit. I klassen til gutten var 90 prosent med denne bakgrunnen. Det ble en del problemer på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er veldig lenge siden jeg har vært på Bjørndal, men jeg synes det er litt langt utenfor byen.. Om man først skal bo i oslo, da. Ville heller flyttet nordover mot Skedsmo e.l, tror jeg. Det er sant som andre her sier at det er en stor andel innvandrere også, selv om jeg vet om flere som jobberhar jobbet som lærere på skoler i området og trivdes kjempegodt med klasse og miljø, så det er er jo ikke ubetinget negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er trådstarter. Takk for svar. Var akkurat dette jeg hadde på følelsen, så det er greit å få det bekreftet liksom. Hadde også i utgangspunktet tenkt til å flytte nordover mot strømmen og den veien, men ser at det er så mange hus til salgs bortover mot Bjørndal- derfor lurte jeg litt på området. Kanskje jeg skal ta meg en kikk og se hvordan det er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er trådstarter. Takk for svar. Var akkurat dette jeg hadde på følelsen, så det er greit å få det bekreftet liksom. Hadde også i utgangspunktet tenkt til å flytte nordover mot strømmen og den veien, men ser at det er så mange hus til salgs bortover mot Bjørndal- derfor lurte jeg litt på området. Kanskje jeg skal ta meg en kikk og se hvordan det er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner folk som bor der. Jeg synes selv det er litt lagt unna sentrum dersom man skal inn dit for å jobbe og må kjøre/ta budd i ruchtiden. Men det er eldig mange småbarnsforeldre som bor der. Kjempegreit for disse.

Jeg tror at de problemene som er nent ovenfor vil avta om noen få år, nettopp på grunn av den store tilflyttingen av "etniske nordmenn" pga de lave boligprisene og boligstørrelsene (rekkehus og eneboliger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NEI, NEI, NEI!

Jeg bodde på Bjørndal da det var et helt nytt byggefelt (1997) og gikk der fra 2.-5. klasse. Allerede da begynte det å strømme til med mennesker med uærlige hensikter.

Aldri i verden om jeg hadde flyttet tilbake dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjesta

Jeg har også bodd på Bjørndal og trivdes godt der. Men det er mange år siden nå. Jeg ville ikke hatt det som mitt førstevalg nå nei.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ås beboer
Jeg er trådstarter. Takk for svar. Var akkurat dette jeg hadde på følelsen, så det er greit å få det bekreftet liksom.  Hadde også i utgangspunktet tenkt til å flytte nordover mot strømmen og den veien, men ser at det er så mange hus til salgs bortover mot Bjørndal- derfor lurte jeg litt på området. Kanskje jeg skal ta meg en kikk og se hvordan det er der..

Er det mange hus til salgs, er det fordi mange vil selge. Det er igjen fordi mange vil flytte. Hvorfor vil så mange flytte derfra??

MEN, da blir det ofte litt billigere å kjøpe.

Nå er det ofte slik at når mishag forårsakes av en liten gruppe lar vi skylden gjerne generaliseres.

Derav: om 2 av 10 barn med minoritetsbakgrunn i en klasse bråker har litt lett å gi skylden på alle som er litt fremmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet en del med en som har minoritetsbakgrunn og som bor på Bjørndalen med familien sin, han anbefalte meg til å ikke flytte ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...