Gå til innhold

Edderkopper på terrassen! Råd?


Astoria

Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for å sitte ute😅

Men med sene sommerkvelder kommer disse monstrene frem og de blir jo bare større. Så for oss søm sliter med araknofobia så trengs det råd for å holde de borte. Hva er det som hjelper??

Trenger virkelig noen tips her da jeg ikke klarer edderkopper.

Endret av Astoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotYou

Spray ordentlig med permetrin :) Kjøpes på f.eks Jernia. 

Edderkopper dør tvert, og skyr unna i flere uker. Vi sprayer litt hver 2-3 uke, og her kommer det ikke lengre en eneste edderkopp. Holder også unna andre innsekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker og har gjerne stoffer de ikke liker i vaskemiddelet. Som lavendelolje og peppermynte. Det er lurt å plante peppermynte på terrassen :) 

Anonymkode: 0ce8c...065

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at permetrin funker. Har vært plaget veldig mye med edderkopper, også inne. Med permertrin holder de seg unna. Må spraye på nytt etter regnvær. Europris selger også, billigere enn Jarnia tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tiltrekkes av insekter, som igjen tiltrekkes av lys. Jeg bruker ikke utelys om sommeren på grunn av edderkopper. Har edderkoppskrekk men kunne aldri falle meg inn å bruke gift på dem..

Anonymkode: f4db3...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne tid når vi holder på å utslette oss selv, ikke bruk gift. Færre insekter gjør noe med bestanden fugl og andre i næringskjeden. Og om vi ikke har insekter lenger er det ingen som pollinerer plantene som blir maten vår. 

Bruk heller kjerringråd som peppermynte enn gift.

Anonymkode: b53a1...353

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Astoria skrev:

Nå er tiden inne for å sitte ute😅

Mwn med sene sommerkvelder kommer disse monstrene frem og de blir jo bare større. Så for oss søm sliter med araknofobia så trengs det råd for p holde de borte. Hva er det som hjelper??

Trenger virkelig noen tips her da jeg ikke klarer edderkopper.

Jeg laget en slangetråd i går. Når det gjelder edderkopper, er mitt tips å klippe et ben av hver fullmåne. Da merker de det ikke. Etter åtte fullmåner har de ingen igjen og er bare en kopp. Ikke lenger en edderkopp.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/25/2019 at 1:48 PM, NotYou said:

Spray ordentlig med permetrin :) Kjøpes på f.eks Jernia. 

Edderkopper dør tvert, og skyr unna i flere uker. Vi sprayer litt hver 2-3 uke, og her kommer det ikke lengre en eneste edderkopp. Holder også unna andre innsekter. 

 

14 hours ago, male32 said:

Skriver under på at permetrin funker. Har vært plaget veldig mye med edderkopper, også inne. Med permertrin holder de seg unna. Må spraye på nytt etter regnvær. Europris selger også, billigere enn Jarnia tror jeg.

Takk for tips. Men er det gift? Ødelegger det husveggen?

Ser noen skriver at det må være mørkt, men hos meg kommer de frem i skumringen. I fjor var det en stor som kom frem, og fobien ble ikke mindre.

Sprayet med eddik og sitron i går, men det kom jo en frem likevel.. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
1 minutt siden, Astoria skrev:

 

Takk for tips. Men er det gift? Ødelegger det husveggen?

Ser noen skriver at det må være mørkt, men hos meg kommer de frem i skumringen. I fjor var det en stor som kom frem, og fobien ble ikke mindre.

Sprayet med eddik og sitron i går, men det kom jo en frem likevel.. 

Skal ikke si hva det inneholder. Mulig du finner det dersom du googler 🙈 Men, jeg har brukt permetrin i mange år, og aldri har det ødelagt noe. Jeg sprayer innsiden av garasjen, lufter ut i noen timer ettepå. Sprayer også hele verandaen, og rundt alle vinduer på soverom. :) Fungerer kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permetrin er i aller høyeste grad nervegift. Gift for alt i nærheten også. Hvis du må bruke dette gjør det når sola har gått ned så ikke en stakkars humle suser rett inn i tåka.

Anonymkode: 0ce8c...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ille at vi skal bruke ale mulige slags fiendlige midler for å kvitte oss med dyrene vi deler denne kloden med. Og ikke minst, som gjør at vi faktisk selv kan overleve her .

Her er noen råd som vil kunne hjelpe, være mer vennligsinnete og også kunne gi deg glede https://dnbeiendom.no/altombolig/hage/insekter .

 

Anonymkode: a5db6...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insektene våre holder på å dø ut, også bruker folk nervegift mot dem? Permetrin dreper alle insekter. Jeg har også edderkoppfobi men dreper de aldri, hvis de kommer inn slipper jeg de ut med glass.

Støtter heller forslagene om å vaske med lavendel og peppermynteolje, og plante mye peppermynte på terrassen.

Anonymkode: 0dac1...bbd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/26/2019 at 7:48 AM, AnonymBruker said:

I denne tid når vi holder på å utslette oss selv, ikke bruk gift. Færre insekter gjør noe med bestanden fugl og andre i næringskjeden. Og om vi ikke har insekter lenger er det ingen som pollinerer plantene som blir maten vår. 

Bruk heller kjerringråd som peppermynte enn gift.

Anonymkode: b53a1...353

 

On 4/26/2019 at 3:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er ille at vi skal bruke ale mulige slags fiendlige midler for å kvitte oss med dyrene vi deler denne kloden med. Og ikke minst, som gjør at vi faktisk selv kan overleve her .

Her er noen råd som vil kunne hjelpe, være mer vennligsinnete og også kunne gi deg glede https://dnbeiendom.no/altombolig/hage/insekter .

 

Anonymkode: a5db6...547

 

On 4/26/2019 at 7:40 PM, AnonymBruker said:

Insektene våre holder på å dø ut, også bruker folk nervegift mot dem? Permetrin dreper alle insekter. Jeg har også edderkoppfobi men dreper de aldri, hvis de kommer inn slipper jeg de ut med glass.

Støtter heller forslagene om å vaske med lavendel og peppermynteolje, og plante mye peppermynte på terrassen.

Anonymkode: 0dac1...bbd

Helt enig! Jeg blir litt oppgitt over alle permetrin-rådene her inne når noen har et insektproblem. Altså, er det så vanskelig å forstå. Jeg skjønner at de fleste driter i insekter, men driter de i seg selv og sine etterkommere også?

permetrin = insektgift

insektgift = insekter dør

insektene dør = vi dør

Køp økologisk også i samme slengen (når du får tak i det og har råd)

Anonymkode: f4db3...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde visst hva de spiser både utenfor huset og inni huset ditt hvis de er der, så hadde du ikke valgt å fjerne dem.

Anonymkode: ee1e8...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2019 at 7:40 PM, AnonymBruker said:

Insektene våre holder på å dø ut, også bruker folk nervegift mot dem? Permetrin dreper alle insekter. Jeg har også edderkoppfobi men dreper de aldri, hvis de kommer inn slipper jeg de ut med glass.

Støtter heller forslagene om å vaske med lavendel og peppermynteolje, og plante mye peppermynte på terrassen.

Anonymkode: 0dac1...bbd

Herre fred altså, man trenger ikke drepe dem med permetrin men sprayer det enkelte plasser for at de skal holde seg unna.

Anonymkode: ad373...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.4.2019 den 7.48, AnonymBruker skrev:

I denne tid når vi holder på å utslette oss selv, ikke bruk gift. Færre insekter gjør noe med bestanden fugl og andre i næringskjeden. Og om vi ikke har insekter lenger er det ingen som pollinerer plantene som blir maten vår. 

Bruk heller kjerringråd som peppermynte enn gift.

Anonymkode: b53a1...353

👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽

Anonymkode: f155a...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Insektene våre holder på å dø ut, også bruker folk nervegift mot dem? Permetrin dreper alle insekter. Jeg har også edderkoppfobi men dreper de aldri, hvis de kommer inn slipper jeg de ut med glass.

Støtter heller forslagene om å vaske med lavendel og peppermynteolje, og plante mye peppermynte på terrassen.

Anonymkode: 0dac1...bbd

👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽

Anonymkode: f155a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre fred altså, man trenger ikke drepe dem med permetrin men sprayer det enkelte plasser for at de skal holde seg unna.

Anonymkode: ad373...daa

Så lenge et insekt setter en fot der det er sprayet kan de bli påvirket i nervesystemet, de blir paralysert og dør fordi de ikke kan håndtere stoffet. Det handler ikke om at de ikke liker lukten og flytter et annet sted.

Anonymkode: 0ce8c...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å bruke gift. Har tenkt på eddik og lavendel. Så får man se om det fungerer.

Vet jo edderkopper gjør mye bra, men for meg er det ingen fryd å ha disse hengene eller gående rundt meg😫😂

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...