AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Whitney Houston sa selv at hun aldri skjønte at noen kunne ønske å spille hit-sangen hennes "I will always love you" i brylluper. Hvorfor vil noen spille en sang om et brudd og et par som går fra hverandre, under sitt eget bryllup? undret hun. Det er jo ikke akkurat brudd man ønsker å ha som tema den dagen. Men overalt i verden spilles sangen som kjærlighetssang på brylluper og overfor kjærester. Egentlig litt uforståelig, men alle hører jo bare setningen I will always love you. Ikke resten av teksten, der det synges at alt jeg tar med meg når jeg går fra deg, er minnene. Hvilken sang tenker du mange mennesker misforstår teksten på eller ikke lytter til teksten i det hele tatt når de liker den? If I should stay, I would only be in your waySo I'll go, but I knowI'll think of you every step of the way And I will always love youI will always love youYou, my darling you, hm Bittersweet memoriesThat is all I'm taking with meSo, goodbyePlease, don't cryWe both know I'm not what you, you need And I will always love youI will always love you I hope life treats you kindAnd I hope you have all you've dreamed ofAnd I wish to you joy and happinessBut above all this, I wish you love And I will always love youI will always love youI will always love youI will always love youI will always love you I, I will always love you You, darling, I love youOh, I'll always, I'll always love you Anonymkode: 73697...091 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Dette er Dolly Parton sin sang. Whitney Houston har bare sunget den. Dolly Parton synger den forøvrig mye bedre selv. Anonymkode: bbd19...e90 14
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Leonard Cohen sin "Dance me to the end of love" - også en som missforståes som en kjærlighetssang, spilles mye i bryllup, folk danser brylluppsvals til. Sangen handler egentlig om å hedre jødiske musikere som i konsentrasjonsleir under andre verdenskrig ble satt til å spille musikk for de som var på vei til gassovnene, og om å beholde ro, verdighet og kjenne på kjærligheten til hverandre i sine siste øyeblikk før massemord. Første vers: Dance me to your beauty with a burning violinDance me through the panic till I'm gathered safely inLift me like an olive branch and be my homeward doveDance me to the end of loveDance me to the end of love Siste vers: Dance me to your beauty with a burning violinDance me through the panic till I'm gathered safely inTouch me with your naked hand or touch me with your gloveDance me to the end of loveDance me to the end of loveDance me to the end of love Anonymkode: 5ddff...7b1 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 Every breath you take med The Police. Mest creepy sangen som finnes. Anonymkode: 30324...064 21
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 Et bryllup med Every Breath You Take hadde vært skumle saker. Eller hva med alle disse Trump-tilhengerne som sikkert elsker Springsteens Born in the USA, uten å skjønne at det er snakk om kritikk av USA, og ikke en slags alternativ nasjonalsang? Anonymkode: 3abf4...3fd 17
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et bryllup med Every Breath You Take hadde vært skumle saker. Eller hva med alle disse Trump-tilhengerne som sikkert elsker Springsteens Born in the USA, uten å skjønne at det er snakk om kritikk av USA, og ikke en slags alternativ nasjonalsang? Anonymkode: 3abf4...3fd Amerikanere 😒 Som når evangeliske kristne tok Hozier sangen "Take Me to Church" (som er religionkritisk) som en lovsang. Anonymkode: 201ff...cac 10
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et bryllup med Every Breath You Take hadde vært skumle saker. Eller hva med alle disse Trump-tilhengerne som sikkert elsker Springsteens Born in the USA, uten å skjønne at det er snakk om kritikk av USA, og ikke en slags alternativ nasjonalsang? Anonymkode: 3abf4...3fd De hører bare «boooooorn in the USA I was - boooooorn in the USA» så det er liksom sånn hell yeah, stolt av å være født i USA! Flaut 😬 Anonymkode: 9621e...bf0 4
Hedersbrukeren Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 Always av Bon Jovi, mange tror det er en kjærlighetssang, men handler altså om en gal stalker som er gal etter en dame og gir henne en masse uønsket oppmerksomhet 5
Mr. Kilmister Skrevet 23. april 2019 #9 Skrevet 23. april 2019 Highway to Hell med AC/DC. Den handler ikke om helvete for å si det sånn... Living easy, living freeSeason ticket on a one-way rideAsking nothing, leave me beTaking everything in my strideDon't need reason, don't need rhymeAin't nothing I would rather doGoing down, party timeMy friends are gonna be there too I'm on the highway to hellOn the highway to hellHighway to hellI'm on the highway to hell No stop signs, speed limitNobody's gonna slow me downLike a wheel, gonna spin itNobody's gonna mess me aroundHey Satan, paid my duesPlaying in a rocking bandHey mama, look at meI'm on my way to the promised land, whoo! I'm on the highway to hellHighway to hellI'm on the highway to hellHighway to hell Don't stop me I'm on the highway to hellOn the highway to hellI'm on the highway to hellOn the highwayYeah, highway to hellI'm on the highway to hellHighway to hellHighway to hell And I'm going downAll the wayWhoa!I'm on the highway to hell Den handler om å vanvittig varmt det var når de var på turné😁🤘🏻 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #10 Skrevet 23. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Leonard Cohen sin "Dance me to the end of love" - også en som missforståes som en kjærlighetssang, spilles mye i bryllup, folk danser brylluppsvals til. Sangen handler egentlig om å hedre jødiske musikere som i konsentrasjonsleir under andre verdenskrig ble satt til å spille musikk for de som var på vei til gassovnene, og om å beholde ro, verdighet og kjenne på kjærligheten til hverandre i sine siste øyeblikk før massemord. Første vers: Dance me to your beauty with a burning violinDance me through the panic till I'm gathered safely inLift me like an olive branch and be my homeward doveDance me to the end of loveDance me to the end of love Siste vers: Dance me to your beauty with a burning violinDance me through the panic till I'm gathered safely inTouch me with your naked hand or touch me with your gloveDance me to the end of loveDance me to the end of loveDance me to the end of love Anonymkode: 5ddff...7b1 Det var en grov og ensidig forenkling av en kompleks sang. Inspirasjonen gir sangen og hva den "handler" om, er ikke nødvendigvis det samme, og hos Cohen flyter hele tiden liv og død og kjærlighet og religion og selve eksistensen og utslettelsen sammen. Anonymkode: 26dd7...01c 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #11 Skrevet 23. april 2019 gir sangen = for sangen Anonymkode: 26dd7...01c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #12 Skrevet 23. april 2019 Tir na noir er jo en gjenganger i bryllup, av en eller annen grunn. Tapt kjærlighet, død, sorg og savn resten av livet - jadda, dette vil vi tenke på når vi gifter oss! Og så synes jeg flere av sangene til Adele blir bare creepy. "Jeg hørte du hadde truffet noen og giftet deg, så jeg tenkte jeg skulle dukke opp på døra hos dere ut av det blå for å minne deg om at DET ER IKKE OVER FOR MEG, NEIDA, men egentlig ønsker jeg dere alt godt, altså, jeg må bare gjøre alt jeg kan for gni inn at JEG HAR DET VONDT, JEG, STAKKARS MEG, men du får ha det bra, da, IKKE TENK PÅ MEG, jeg treffer sikkert noen som deg en gang, kanskje, eller kanskje jeg blir ENSOM OG ALENE TIL EVIG TID, men jeg håper dere blir skikkelig lykkelige altså ..." Du snakker om passiv-aggressiv psyko stalker eks ... Men det er vakkert å høre på, da, dama kan jo synge. Anonymkode: 547c6...c49 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #13 Skrevet 23. april 2019 The River med Bruce Springsteen, mange som synes det er en sååå fin kjærlighetssang... den handler om knuste drømmer, og en fyr som ender opp arbeidsledig med barn å forsørge og et ekteskap som har surnet, så nå sitter han bare igjen med minnene om kjærligheten. Fryktelig trist og desillusjonert sang. Enig i at Tirna Noir og Born in the USA er veldig ofte misforstått. Anonymkode: c59c7...0fc 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #14 Skrevet 23. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tir na noir er jo en gjenganger i bryllup, av en eller annen grunn. Tapt kjærlighet, død, sorg og savn resten av livet - jadda, dette vil vi tenke på når vi gifter oss! Og så synes jeg flere av sangene til Adele blir bare creepy. "Jeg hørte du hadde truffet noen og giftet deg, så jeg tenkte jeg skulle dukke opp på døra hos dere ut av det blå for å minne deg om at DET ER IKKE OVER FOR MEG, NEIDA, men egentlig ønsker jeg dere alt godt, altså, jeg må bare gjøre alt jeg kan for gni inn at JEG HAR DET VONDT, JEG, STAKKARS MEG, men du får ha det bra, da, IKKE TENK PÅ MEG, jeg treffer sikkert noen som deg en gang, kanskje, eller kanskje jeg blir ENSOM OG ALENE TIL EVIG TID, men jeg håper dere blir skikkelig lykkelige altså ..." Du snakker om passiv-aggressiv psyko stalker eks ... Men det er vakkert å høre på, da, dama kan jo synge. Anonymkode: 547c6...c49 Takk! Jeg har også tenkt at det var en skikkelig fæl psykoeks i den sangen😆 Anonymkode: c59c7...0fc 2
Kuppelure Skrevet 23. april 2019 #15 Skrevet 23. april 2019 My Sharona Ooh, my little pretty one, my pretty oneWhen you gonna give me some time, SharonaOoh, you make my motor run, my motor runGot it coming off o' the line, Sharona Never gonna stop, give it up, such a dirty mindI always get it up, for the touch of the younger kindMy, my, my, aye-aye, whoa!M-m-m-my Sharona Come a little closer, huh, a-will ya, huh?Close enough to look in my eyes, SharonaKeeping it a mystery, it gets to meRunning down the length of my thigh, Sharona Never gonna stop, give it up, such a dirty mindI always get it up, for the touch of the younger kindMy, my, my, aye-aye, whoa!M-m-m-my SharonaM-m-m-my Sharona When you gonna give to me, a gift to meIs it just a matter of time, Sharona?Is it d-d-destiny, d-destinyOr is…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #16 Skrevet 23. april 2019 En musikalsk harmonisk perle, men teksten er ganske bekmørk og min tolkning er at den handler om narsissisme. "Congratulations" av MGMT Dead in the water It's not a paid vacation The sons and daughters of city officials Attend demonstrations It's hardly a sink or swim When all is well if the ticket sells Out with a whimperIt's not a blaze of glory You look down from your temple As people endeavor to make it a story And chisel a marble word But all is lost if it's never heard But I've got someone to make reports That tell me how my money's spent To book my stays and draw my blinds So I can't tell what's really there And all I need's a great big congratulations I'll keep your dreams You pay attention for me As strange as it seems I'd rather dissolve than have you ignore me The ground may be moving fast But I tied my boots to a broken mast The difference is clear You throw it in your cauldron Rust and veneer, dusk and dawn Steinways and Baldwins You start with a simple stock of all the waste And salt to taste But damn my luck and damn these friends That keep on combing back their smiles I save my grace with half-assed guilt And lay down the quilt upon the lawn Spread my arms and soak up congratulations Anonymkode: 2321b...68a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #17 Skrevet 23. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg har også tenkt at det var en skikkelig fæl psykoeks i den sangen😆 Anonymkode: c59c7...0fc Ja, ikke sant? Jeg synes det er tendenser å finne i flere av sangene hennes, men akkurat den der tar kaka. (Apropos: Hva med Hello? Om du har ringt ham tusen ganger og han aldri tar telefonen burde du kanskje ta et j... hint? Og er du seriøst snurt fordi han ikke er knust av kjærlighetssorg etter "alle disse årene"? Adele, da.) Generelt tror jeg vi kan konstatere at om noen hadde kommet på KG og fortalt om en eks som oppførte seg som jeg-personen i enkelte av Adeles sanger hadde de fått et unisont "blokker, og anmeld om det ikke hjelper" som svar. Men når Adele synger om det blir det liksom romantisk. Anonymkode: 547c6...c49 5
Djungelvrål Skrevet 23. april 2019 #18 Skrevet 23. april 2019 Hotel California. Handler om dopmisbruk. Hotel California Eagles On a dark desert highway, cool wind in my hairWarm smell of colitas, rising up through the airUp ahead in the distance, I saw a shimmering lightMy head grew heavy and my sight grew dimI had to stop for the night. There she stood in the doorway;I heard the mission bellAnd I was thinking to myself'This could be heaven or this could be Hell'Then she lit up a candle and she showed me the wayThere were voices down the corridor,I thought I heard them say Welcome to the Hotel CaliforniaSuch a lovely place (such a lovely place)Such a lovely face.Plenty of room at the Hotel CaliforniaAny time of year (any time of year) you can find it here Her mind is Tiffany-twisted, she got the Mercedes bendsShe got a lot of pretty, pretty boys, that she calls friendsHow they dance in the courtyard, sweet summer sweatSome dance to remember, some dance to forget So I called up the Captain,'Please bring me my wine'He said, 'we haven't had that spirit here since nineteen sixty-nine'And still those voices are calling from far away,Wake you up in the middle of the nightJust to hear them say" Welcome to the Hotel CaliforniaSuch a lovely place (such a lovely place)Such a lovely face.They livin' it up at the Hotel CaliforniaWhat a nice surprise (what a nice surprise), bring your alibis Mirrors on the ceiling,The pink champagne on iceAnd she said, 'we are all just prisoners here, of our own device'And in the master's chambers,They gathered for the feastThey stab it with their steely knives,But they just can't kill the beast Last thing I remember, I wasRunning for the doorI had to find the passage back to the place I was before'Relax' said the night man,'We are programmed to receive.You can check out any time you like,But you can never leave!' 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #19 Skrevet 23. april 2019 Jeg har møtt en del folk som har trodd Seasons in the Sun er en sang om noe hyggelig. Samme med Let Me Go av Gary Barlow, men den er jo ikke like kjent. Anonymkode: e594b...7b5 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #20 Skrevet 23. april 2019 6 timer siden, Hedersbrukeren skrev: Always av Bon Jovi, mange tror det er en kjærlighetssang, men handler altså om en gal stalker som er gal etter en dame og gir henne en masse uønsket oppmerksomhet What? Den handler jo om en fyr som savner exen sin? Anonymkode: d1e1c...91c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå