Gå til innhold

Den mest misforståtte sangen etter din mening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, den gjør jo forsåvidt det, selv om det er melankolsk å tenke på vennene han har mistet og dama det ikke ble noe mer med. 

Anonymkode: c59c7...0fc

Er nok ikke helt det hun mener. Florerer mye prat om at summer of 69' handler om sexposisjonen 69, ikke årstallet.

Anonymkode: 24c30...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.4.2019 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Every breath you take med The Police. Mest creepy sangen som finnes.

Anonymkode: 30324...064

Den burde hete The Stalker. 

Anonymkode: 80cf2...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 12.55, AnonymBruker skrev:

'Seasons in the sun' ❤️ var en av mine yndlingssanger da jeg var liten og vokste opp på 70-tallet, men selvfølgelig skjønte jeg ikke teksten den gangen. Ikke hadde jeg hele teksten heller, jeg bare sang det jeg trodde jeg hørte.

I dag vet jo at den handler om en mann som skal dø og tar farvel med sine kjære. Utdrag av teksten:

Goodbye Michelle it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
With the flowers everywhere
I wish that we could both be there

 

TS

Anonymkode: 73697...091

Jeg trodde først at det var personene han sang om som skulle dø, ikke jeg-personen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokke og V med :"Her kommer vinteren». 

Mange skjønner ikke ironien i dette og tror det er en gladsang om vinteren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 1.04, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt en del folk som har trodd Seasons in the Sun er en sang om noe hyggelig. Samme med Let Me Go av Gary Barlow, men den er jo ikke like kjent.

Anonymkode: e594b...7b5

Hva handler Seasons in the sun om ?

Anonymkode: e7e2d...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Er nok ikke helt det hun mener. Florerer mye prat om at summer of 69' handler om sexposisjonen 69, ikke årstallet.

Anonymkode: 24c30...ad9

Riktig 👍🏼

Mener å ha lest en plass at Bryan Adams selv også har sagt den handler om sex, men husker ikke hvor. 😛 

Anonymkode: 9621e...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gretagarbo
På 23.4.2019 den 18.40, Hedersbrukeren skrev:

Always av Bon Jovi, mange tror det er en kjærlighetssang, men handler altså om en gal stalker som er gal etter en dame og gir henne en masse uønsket oppmerksomhet :)

Interessant! Er ikke noe glad i Bon Jovi, men akkurat den liker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Where the wild roses grow". Den er ikke en melankolsk kjærlighetssang. Fyren slår henne ihjel med en stein fordi hun er pen og må utryddes pga av det. 

Anonymkode: b0f2a...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så mange her som kjenner til sangen eller bryr seg om "I don't dance" fra HSM2, men sangens (mulige) betydning har gått over hodet på mange barn og de tidligere lederne til Disney. 

66017688_Skjermbilde2019-06-17kl_02_42_39.png.7d1a2318c2b2ba01736d7b89ea16d36c.png

De to karakterene som fremfører sangen, Chad og Ryan, har en liten diskusjon på baseballbanen (som ikke er kjent for å være en metafor for noe i det hele tatt) mellom det å danse og å spille baseball. Ryan prøver å overtale Chad til å prøve noe nytt og være med på å danse til et talentshow, mens Chad mener at det er for jente og vil heller spille baseball. Det er mistanker om at sangen kan  ha en annen, litt dypere betydning enn det, men så vidt jeg vet har det har aldri blitt bekreftet. 

Noen utdrag: 

Ryan

"I'll show you that it's one and the same 

Baseball, dancing, same game

It's easy

Step up to the plate, start swinging."

 

Ryan : "You'll never know" 

Chad: " Oh, I know"

Ryan: " If you never try"

Chad: "There's just one little thing that stops me everytime" (kamera peker på resten av gutta (Chad's venner)). 

Chad: "I don't dance"

Ryan: "I know you can."

 

Ryan

"Two-stepping now you're up to the bat

Bases loaded, do your dance

It's easy

Take your best shot, start hittig"

Chad

"I've got what it takes, playin' my game

So you better spin that pitch you're gonna throw me"

Ryan

" I'll show you how I swing"

 

Skal sies at når teksten er tatt bort fra videoen og filmen så synes jeg den får litt rapey-vibes over det hele, men sammen med videoen så synes jeg det kommer mer frem som en sang om en som føler seg presset til å like (kremt) baseball fordi det er det gutter skal like, og dersom han velger å danse vil vennene hans dømme han negativt for det. Om sangen handler om baseball vs dans eller om den handler om seksualitet har vel aldri blitt bekreftet, men personelig liker jeg den sistnevnte teorien bedre for den  gjør sangen mye mer interessant. 

Også skal det bare sies, neste scene starter slik : 

656361666_Skjermbilde2019-06-17kl_02_41_41.png.6d7a33a3ab299b4678e72aaac31142b5.png

Endret av Neverwhere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...