Gå til innhold

Viljestyrke vs medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg hjelper det litt med "sprudlevann" mot ulvehunger. Altså type farris, bris, o.l. Kjøpte meg sodastream... 

Anonymkode: df115...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.4.2019 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Jeg går og på medisiner som gir meg ulvehunger. Nå er jeg begynt på lavkarbo dietten igjen. Det er den eneste dietten som hjelper for meg. 

Nå har jeg stabilt blodsukker, men er fortsatt litt sulten hele tiden, men spiser da litt mer mat med litt mindre karbo og sunt fett. Merker at buksen er blitt litt løsere. Humøret er mer stabilt. Gikk en lang fjelltur i påsken uten at kroppen sa stopp. 

Nettopp lest ei bok om lavkarbo diett. Denne boken har jeg lest flere ganger, og nå er jeg motivert igjen

Anonymkode: 2c00f...9a2

Har du en pancreas som ikke fungerer siden du sier at "nå har jeg et stabilt blodsukker"? 

Type 1, type 2, LADA, MODY, nedsatt glukosetoleranse eller har du esokrin diabetes?

Anonymkode: 20715...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sukkerfritt lavkarbo/lavkalori godteri. Ei venninne av meg går på lavkarbodiett og hun har vært i sverige og kjøpt en diger bøtte med dette :)

Men jeg føler med deg, har gått på en annen medisin med samme bivirkning. Klarte bare ikke motstå fristelsen, og når man aldri føler seg mett  så ønsker man jo å spise konstant. Jeg gikk opp en del. Det eneste som hjelper litt er å kun handle en gang i uka, spise mye før man handler så det er vanskeligere å falle for fristelsen. Ha masse grønnsaker å spise på. F.eks gulrot, små tomater, squash, agurk. Jeg har sitti og spist opp en hel pakke gullerøtter og tomater på kort tid :P Men man får jo fortsatt lyst på annen mat så det er ikke noe god løsning... Håper du finner noe som fungerer :)

Anonymkode: 0ec65...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/22/2019 at 11:39 AM, AnonymBruker said:

Dette er feil. 

Så lenge hungeren kommer som en bivirkning på medisin, kommer ikke dette til å stoppe ved å gjøre som du skisserer. 

Anonymkode: 71b68...3d6

Det var ganske bombastisk sagt. Det finnes mange typer medisiner. Jeg har selv slitt med irrasjonell ulvehunger og har måttet takle det

Anonymkode: c0da5...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo kan gjøres veldig enkelt. Spis kjøtt/fisk/fugl og grønnsaker. 

Anonymkode: 07bf5...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...