Gå til innhold

Nå har jeg fått de 3 bøkerne Himmelske samtaler :-)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

hei dere :D

Har så vidt sett litt på bøkerne,de virker spennende .Jeg kommer tiilbake senere hva jeg synes om bøkerne.Jeg må tenke på noe annet nå og da graver jeg meg ned i bøker. :ler::ler:

Nå sier jeg ha det bra så lenge klem til alle bokfans!

Hilsen

INDIANLADY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei dere  :D  

Har så vidt sett litt på bøkerne,de virker spennende .Jeg kommer tiilbake senere hva jeg synes om bøkerne.Jeg må tenke på noe annet nå og da graver jeg meg ned i bøker. :ler:  :ler:  

Nå sier jeg ha det bra så lenge klem til alle bokfans!

Hilsen

INDIANLADY

Heia Bokormen!

Kjempefint at det ordnet seg med at du fikk triologien i hus! Himmelske Samtaler er en meget fornøyelig bok. Men du kan også få en klump i halsen! Når du har lest hele triologien må du skaffe deg avslutningsboka av samme forfatter som heter: Vennskap med Gud. Tror det var tittelen på boka. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere fortelle meg på en nøytral måte hva disse bøkene handler om?

Moren til en venninne av meg har fortalt om disse og jeg "måtte bare lese dem og ville få vite alle svar på alt jeg lurte på om alt som var galt i verden" osv osv osv... Og hun er ganske klin gæern og jeg ville aldri ta i bøkene på hennes anbefaling en gang.

Men nysgjerrigheten min er vekket... det må jeg innrømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere fortelle meg på en nøytral måte hva disse bøkene handler om?

Moren til en venninne av meg har fortalt om disse og jeg "måtte bare lese dem og ville få vite alle svar på alt jeg lurte på om alt som var galt i verden" osv osv osv... Og hun er ganske klin gæern og jeg ville aldri ta i bøkene på hennes anbefaling en gang.

Men nysgjerrigheten min er vekket... det må jeg innrømme...

:lol: Bra at nysjerrigheten din har våknet!! Triologien av Neale Donald Walsch omhandler hans samtaler med Gud. Han begynte å skrive fordi han rett og slett var forbannet på Gud. Alt på en måte gikk skeis i livet hans. Det er en grensesprengende budskap man blir presentert for. Gud foreslår en sosial,seksuell,utdannelesmessig,politisk, økonomisk og teologisk revolusjon på jorden! Jeg kan ærlig innrømme at jeg har aldri trodd på Gud før fordi jeg hadde vært borte i vranglæren. Jeg leste bøkene, og fikk en oppvåkning og mer forståelse. Jeg er ikke noe super religiøs person, det må jeg understreke!! Den siste boka med denne forfatteren heter egentlig "Mitt vennskap med Gud", og er faktisk boka som jeg hadde glemt å avbestille. Da den havnet i hus hos meg, var jeg langt nede.Jeg leste den, og bare måtte skaffe meg de tre første bøkene. Nå er jeg midt i bok nummer tre.

Tusenfryd, disse bøkene bare må du lese!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Maeve!

Han begynte å skrive fordi han rett og slett var forbannet på Gud. Alt på en måte gikk skeis i livet hans. Det er en grensesprengende budskap man blir presentert for. Gud foreslår en sosial,seksuell,utdannelesmessig,politisk, økonomisk og teologisk revolusjon på jorden!

Jeg skjønner fortsatt ikke hva budskapet er, hun jeg hørte snakket om det sa at han "avslørte" at USA handlet kun i egne interesser og at CNN ble manipulert og sånne ting. Dah... !!!

Er det Gud som har bestemt at det skal være sånn da...?

Jeg kan ærlig innrømme at jeg har aldri trodd på Gud før fordi jeg hadde vært borte i vranglæren.

Ok, og da er vranglæren det vi har lært, mens han kommer med sannheten?

Nå høres jeg skeptisk ut altså, og jeg er nok det, men jeg skal lese bøkene om jeg kommer over dem igjen. I hvert fall den første - for dette høres jo helt bananas... eehhh... fantastisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det er litt vanskelig å forklare det med USA, men det hadde med deres grunnlover å gjøre. Slik som den var i starten, og siden har jo USA utviklet seg veldig, og blant annet har enorm makt. De bruker maktposisjonen sin feil. Det er mange som lider. Det er du vel enig i? Makt er imperalisme, Gud kommer med forslag om hvordan det skulle være, og kan være. Men det tror jeg blir vanskelig. I bunn og grunn for å forklare disse bøkene, må man bare lese dem for å forstå.

Jeg har sett et ekteskap gå fløyten fordi mannen i huset var fanatisk. Han drev konen sin til galskap. Hun havnet på psykiatrisk avd. Der er hun ennå etter 30 år. Husker før da jeg var yngre, så om man var i kirken var det enkelte prester under preken som pratet om synd. Følte at jeg satt som en stor synder jeg da! Huff. I vår var jeg faktisk i en konfirmasjon og var i kirken. Ble så overrasket over en glad preken, tror jeg måpte. Likevel er jeg ikke den som renner ned dørstokken i kirken!

Vi er fullkomne som vi er!!

Les, og bli overrasket og kanskje overbevist?? Denne damen du refererer til klarer vel ikke å overbevise deg helt. Det er så, men en sjanse er du vel villig til å ta? Det første skritt å lese bok nummer 1?

Klem til deg Tusenfryd! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke dette er helt meg, MEN jeg skal lese den første om jeg kommer over den. Det lover jeg.

Også venter jeg på Indianlady og at hun skal si hva hun synes... og jeg lover jeg skal gi tilbakemelding når jeg har noe å gi tilbakemelding om.

Også lover jeg at jeg skal lese med åpent sinn. Det blir det vanskeligste løftet å holde, men jeg skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med åpent sinn Tusenfryd! Gleder meg til å høre hva du kommer til å gi av tilbakemelding!!

IndianLady kommer nok med sin versjon, og kjenner jeg henne rett så er hun i full lesing siden hun ikke har svart på mailen min ennå!! :sjarmor:

Klem til deg Tusenfryd!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Tusenfryd ig Maeve :D

Har bare begynt å skumlese boka og sett litt i boka ,den virker temmlig oppbyggene på meg det lille jeg har sett.Jeg holder på med gutter er gutter av Nick Hornby.Det går litt sakte for neg grunnet dysleksien,også må jeg holde på med jobben ute og hjemme.Gubben vil jo ha litt selskap av meg da vettu :)

Jeg kroter en mail til deg i kveld Maeve

hilsen

fra bokormen i sør

Indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Gjest Anonymous

Jeg har lest bok 1 og 2. Jeg tror på Gud og det gjorde jeg også før disse bøkene. Men jeg har aldri vært "fan" av noen religion, da de aller fleste (som det riktignok) står i bøkene fokuserer for mye på synd og frykt.

Den kollektive bevissthet: Det som skisseres i bøkene er de enkleste men også de mest kompliserte løsningene på våre problemer. Å bli kvitt hungersnød f.eks - det er klart at hvis alle verdens ledere bestemte seg for det, fordelte godene likt på alle, ville problemet være ute av verden. Så enkelt - og så vanskelig.

Din egen bevissthet;På samme måte med den individuelle vekst. Det krever veldig mye å skulle leve slik boken skisserer, samtidig som det er enkelt. Det viktigste for meg er at jeg får bekreftet her det jeg alltid har levd etter - jeg har et valg.

Jeg har tidligere "valgt" å bli anderledes som person. dette kan være små ting som; jeg er ikke en person som drikker meg full, jeg er inkluderende person osv. Man velger hvem man vil være, og da blir man sånn.

Er dette en samtale med Gud? Et meget spennende spørsmål å reflektere over, ikke sant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...