Gå til innhold

Føler ikke det samme for hundene mine nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker har jo sterkere narsissistiske trekk og bruker dyr, unger, mann og hvermansen for å dekke egne behov, også følelsesmessig, og når de ikke tjener den hensikten lengre, så er blir det kaldt. Sånne folk bruker ikke ha så gode relasjoner til barna sine heller når de blir litt eldre så forteller de historiene sine. 

Anonymkode: b2b9e...0cd

:popcorn:

Anonymkode: 9a59c...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 21.4.2019 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Man kan mene hva man vil.

Anonymkode: a1196...e38

Det holder ikke. Det er snakk om ett levende vesen, med følelser som man selv har valgt å ha omsorgen for. Selvfølgelig kan ingen forutse hvordan livet kommer til å se ut i årevis etter man har fått hund, men å ha en blasert og likegyldig holdning til dette er faktisk ikke greit. 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2019 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Også må jeg jo legge til at jeg skulle ønske jeg var like synsk som alle dere perfekte hundeeierne i denne tråden! Det må være utrolig praktisk å kunne planlegge og vite alt som skjer i livet ditt de neste 10-20 årene! 

Anonymkode: ada33...994

Du trenger ikke være synsk, men å være såpass intelligent at du veier for og mot i en potensiell situasjon som kan oppstå er faktisk ikke vanskelig. Og når du gjør dette får du heller ikke hakeslepp når situasjonen inntreffer. "Oi, nå er jeg gravid, tro hvordan jeg skal klare å ta vare på to hunder i tillegg til ungen". Bare en slik enkelt tanke får tannhjulene i hjernen til å kverne igang, og både innstilling og handlekraft er noe helt annet enn om du ignorerer situasjonen til det er uholdbart.

Anonymkode: a3d3f...de7

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bedre og lettere etterhvert. Tok litt tid før hunden fikk samme oppmerksomhet som tidligere. Og jeg har en hund med separasjonsangst som ble så innpåsliten en periode at jeg lånte han bort.  Jeg orket rett å slett ikke å ha en stressa hund oppi alt sammen, og hunden hadde det bedre bortreist. 

Hadde han på deling med et familie medlem og etterhvert så hadde vi han mer og mer. Nå er jeg fortsatt glad i han men barnas behov prioriteres, så hunden :)  Det går seg til etterhvert! 

Anonymkode: 34d85...9a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...