Gå til innhold

Var dette dårlig gjort av meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en turdress som sønnen min har vokst fra. Jeg har lagt den ut for salg på Facebook. Så var det en person som la ut en forespørsel om noen skulle selge en slik turdress, og jeg sa at jeg hadde en. Han ville komme og prøve den til uka. I mellomtiden fikk jeg melding fra en annen som ville kjøpe den og dem kunne hente dressen med en gang. Så da solgte jeg den. Jeg vet jo ikke om han andre skulle ha den, han ville bare prøve den. Jeg hadde ikke lovet han noe, bare at det var Ok å komme og prøve den. Han ble dritsur😬😬 Jeg ville bare bli kvitt den asap. Var det dårlig gjort av meg?

 

Anonymkode: 75526...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt Ok. Med tanke på hvor mange som sier de skal ha en vare , men så aldri dukker opp. Så er det greit å selge til første som stiller med pengene. 

Anonymkode: d4fd9...676

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var dårlig gjort av deg. Du hadde en avtale om at han skulle komme å se på dressen. Da skulle du sagt til den andre som sendte melding at «er en som skal komme å se på den, skal ikke han ha den så er den evt din». 

Anonymkode: 28f4a...6ad

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var dårlig gjort av deg. Du hadde en avtale om at han skulle komme å se på dressen. Da skulle du sagt til den andre som sendte melding at «er en som skal komme å se på den, skal ikke han ha den så er den evt din». 

Anonymkode: 28f4a...6ad

BS

Anonymkode: bd655...dc8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt Ok. Med tanke på hvor mange som sier de skal ha en vare , men så aldri dukker opp. Så er det greit å selge til første som stiller med pengene. 

Anonymkode: d4fd9...676

Selvfølgelig. Først mann til mølla.

Anonymkode: bd655...dc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann til mølla. Helt greit gjort av deg.

Anonymkode: 974d1...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det var du som tok kontakt med han og sa at du hadde en dress til salgs, så mener jeg at det var dårlig gjort av deg. 

Anonymkode: 3b5c1...59b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann til mølla. 

Det du eventuelt kunne ha gjort, var å si at det er en annen som ville kjøpe med en gang, og at hvis han sol hadde holdt av den ikke ville ha den før til uken, kommer du til å selge den. Da hadde du gitt en heads up. 

Og til nestegang vet du nå at å holde av en vare for noen, er dumt. Da er det bedre å si at han må gjerne komme å prøve, men at du kommer til å selge den til førstemann som kan hente. 

Anonymkode: 1ba53...3b4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart dårlig gjort!

Tipper du hadde blitt rimelig sur selv...

Anonymkode: ba810...f68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var innafor, men du kunne sagt ifra til den første personen slik at han kunne kjøpt den først om han tok den nå.  Likevel, han sa jo bare at han skulle prøve den. 

Endret av MadameX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor, men du kunne spesifisert at det var førstemann til mølla prinsippet.

Anonymkode: 77abd...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig gjort. Du kontaktet han, dere hadde en avtale og det minste du kan gjøre er å sende han en melding og gi beskjed først.

Anonymkode: be27c...591

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det.

 

Anonymkode: fe0e6...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor mange arrogante mennesker det finnes her i tråden. Forstår mannen altfor godt!

Her la TS en avtale med denne mannen, også brøt hun den - ved å selge den til en annen. TS kunne ha sagt til den personen som dressen ble solgt til, at hun kunne få kjøpe den HVIS ikke han mannen som skulle komme å prøve den - skulle ha den.

En avtale er en avtale. Blir som å avtale noe gøy med en venn, også får du en forespørsel i fra venn2. Du drar og henger med venn2 - uten å si i fra til venn1. Blir du ikke jævlig sur? 

Anonymkode: 580db...694

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på hvor mange som lover å komme og hente varer de påstår de skal kjøpe, men aldri dukker opp, så var det helt greit.

First come, first served. Førstemann til mølla får malt mel. Osv.

Greit han ble sur, men man kan faktisk ikke forvente at folk/selgere holder av en vare i dagesvis! Da får man tilby seg å betale et ikke-refunderbart depositum. F.eks. koster varen 500, betaler man 100 for å få holdt den av en uke. Og ombestemmer man seg, får man ikke depositumet tilbake. Helt greit, sier jeg da. Har opplevd at et par kjøpere har vært veldig interesserte og villige til å betale depositum sånn, fordi de ikke kunne komme straks, og fordi jeg uttrykte skepsis til å holde av noe pga tidligere dårlige erfaringer med det.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale om prøving betyr jo ikke at vedkommende skal HA den. Om det er så himla viktig, hiver man seg rundt. Han skulle vel ikke reise i tre dager for å prøve den, og var allerede dratt hjemmefra? 

Anonymkode: 47871...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love dere at dere hadde vært dritsur hvis dette her hadde vært en butikk, som skulle legge av noe til dere - også hadde de solgt produktet til du skulle komme å prøve/hente det. Blir jo det samme. Butikken vet jo ikke om du skal ha produktet eller ei. Hvis du ikke henter produktet innen en viss tid, blir det lagt ut i butikken igjen. 

Jeg opplevde en episode en gang. Kjøleskapet på kjøkkenet hadde gått, så jeg tittet etter et nytt i en elektrobutikk katalog. Jeg ringte og la det av (var bare ett igjen). Når jeg skulle hente det etter avtale - hadde de klart å selge kjøleskapet til en annen. 

Anonymkode: 580db...694

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig hvor mange arrogante mennesker det finnes her i tråden. Forstår mannen altfor godt!

Her la TS en avtale med denne mannen, også brøt hun den - ved å selge den til en annen. TS kunne ha sagt til den personen som dressen ble solgt til, at hun kunne få kjøpe den HVIS ikke han mannen som skulle komme å prøve den - skulle ha den.

En avtale er en avtale. Blir som å avtale noe gøy med en venn, også får du en forespørsel i fra venn2. Du drar og henger med venn2 - uten å si i fra til venn1. Blir du ikke jævlig sur? 

Anonymkode: 580db...694

De hadde ikke noe avtale.

Anonymkode: bd655...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...