Mr. Kilmister Skrevet 21. april 2019 #1 Del Skrevet 21. april 2019 Herrenavnet. Det staves Gert, men hvordan skal det uttales? Jeg sier Gert fordi jeg kjente en som presenterte seg som Gert. Men mange sier "Gjert" (Jert) Hva sier dere? Å hva er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 21. april 2019 #2 Del Skrevet 21. april 2019 Jeg sier «Jert», da jeg tror de aller fleste Gert-er uttaler det slik. Hva som er riktig kommer an på hva personen presenterer seg som. Jeg sier «Jertrud» til Gertrud, også, inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Del Skrevet 21. april 2019 Hvis det staves Gert sier jeg Gert. Hvis det staves Gjert sier jeg Gjert. Anonymkode: 9a10c...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Del Skrevet 21. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det staves Gert sier jeg Gert. Hvis det staves Gjert sier jeg Gjert. Anonymkode: 9a10c...145 Dette! Er jo to ulike navn. Anonymkode: 3becb...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Del Skrevet 21. april 2019 Jeg sier Gert, for den ene personen jeg kjenner med det navnet uttaler det slik. Anonymkode: 9c3f5...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. april 2019 #6 Del Skrevet 22. april 2019 Det kommer an på hvordan personen selv vil at navnet skal uttales, men i utgangspunktet vil jeg uttale det som "jert" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå