Gå til innhold

I et land med religionsforbud.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan det hadde vært å leve i et slikt land? Der all religion, både tro og praktisering var forbudt ved lov.

Ingen kirker, moskeer eller lignende. Kun ateister med null tro på dette.

Jeg ser for meg at det hadde vært et roligere land.

Anonymkode: 207b9...668

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lurer på hvordan det hadde vært å leve i et slikt land? Der all religion, både tro og praktisering var forbudt ved lov.

Sovjet må ha vært din drøm. Land som prøver å hindre folk i å tenke fritt kan ofte være roligere så lenge de klarer å holde folk nede. Men det fungerer aldri i lengden.

Anonymkode: bc0ae...fd2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sovjet må ha vært din drøm. Land som prøver å hindre folk i å tenke fritt kan ofte være roligere så lenge de klarer å holde folk nede. Men det fungerer aldri i lengden.

Nei, de må bare tenke fritt. Som kjent gjør ateister dette pr i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, de må bare tenke fritt. Som kjent gjør ateister dette pr i dag. 

Og jeg velger å tro på det jeg tror på, akkurat som du velger å ikke tro. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg velger å tro på det jeg tror på, akkurat som du velger å ikke tro. 

Jeg skjønner det. Men poenget mitt var altså hvordan det ville vært å bo i et land der en er kvitt dette. Om du tror på noe, hadde du altså ikke fått innpass i dette landet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det. Men poenget mitt var altså hvordan det ville vært å bo i et land der en er kvitt dette. Om du tror på noe, hadde du altså ikke fått innpass i dette landet

Hva skulle du gjort med de som begynte å tro på noe etter en stund, måtte de holdt det skjult for å ikke bli utvist fra landet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skulle du gjort med de som begynte å tro på noe etter en stund, måtte de holdt det skjult for å ikke bli utvist fra landet?

Jeg er ikke ute etter å vite hvordan man håndhever det eller hanskes med evn slike problem. Jeg bare lurer på om det ville vært mer befriende og roligere i et slikt land.

F eks med 10 millioner innbyggere der religion ikke fantes.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ute etter å vite hvordan man håndhever det eller hanskes med evn slike problem. Jeg bare lurer på om det ville vært mer befriende og roligere i et slikt land.

F eks med 10 millioner innbyggere der religion ikke fantes.

Land der alle måtte mene det samme har vel aldri noen gang fungert i praksis. Man kan jo også se for seg et eksperiment der feks bare Arbeiderpartiets velgere fikk bo i et land. Det ville sikkert blitt roligere en periode, og man slapp jo holde valg. Men ville ganske sikkert endt med misnøye uansett. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å tro på kjærligheten? 

Er det lov å tro på sommeren? 

Er det lov å tro på det gode i menneskene? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Er det lov å tro på kjærligheten? 

Er det lov å tro på sommeren? 

Er det lov å tro på det gode i menneskene? 

Jada, alt som beviselig finnes må en jo tro på.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Land der alle måtte mene det samme har vel aldri noen gang fungert i praksis. Man kan jo også se for seg et eksperiment der feks bare Arbeiderpartiets velgere fikk bo i et land. Det ville sikkert blitt roligere en periode, og man slapp jo holde valg. Men ville ganske sikkert endt med misnøye uansett. 

Jo, men det har fint lite med tusen år gamle historier å gjøre. Disse hadde bedrevet politikk. Det vet vi eksisterer.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, alt som beviselig finnes må en jo tro på.

Bevis kjærlighet for meg er du snill. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stan skrev:

Bevis kjærlighet for meg er du snill. 

Det kan nok de folkene som har opplev det mer om enn meg. Uansett ville ikke dette vært et problem i dette landet, da kjærlighet ikke er religion slik vi kjenner det.

Drit nå i alt dette, og fokuser på et RELIGIONSFRTT land.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan du jo ta Norge som et eksempel. Ulike religioner og ikke troende levende side om side. Det er ikke krig i dette landet og ingen store problemer. Hadde nok ikke vært en forskjell om religionene ikke fantes, da hadde mennesket funnet noe annet å krige og krangle om.

Anonymkode: cdc7e...272

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nord Korea er vel et sånt land? Som ikke har religion,  men i stedet må de tilbe lederen sin da.  

Endret av tirben
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan du jo ta Norge som et eksempel. Ulike religioner og ikke troende levende side om side. Det er ikke krig i dette landet og ingen store problemer. Hadde nok ikke vært en forskjell om religionene ikke fantes, da hadde mennesket funnet noe annet å krige og krangle om.

Anonymkode: cdc7e...272

Bare 6% av alle kriger i historien har vært på grunn av religion. De aller fleste kriger har ingenting med religion å gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å forby tanker man ikke liker selv fungerer rett og slett absolutt aldri på sikt i noe samfunn. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok de folkene som har opplev det mer om enn meg. Uansett ville ikke dette vært et problem i dette landet, da kjærlighet ikke er religion slik vi kjenner det.

Drit nå i alt dette, og fokuser på et RELIGIONSFRTT land.

Utfordringen er å forby noe som er så vanskelig å definere som religion og tro. 

Hvem bestemmer hva som er lov, og hva som er ulovlig? 

Jeg synes feks fotball minner en religion, folkene samles på sine spesielle steder for å utøve religionen. Synger sanger og gjør masse rart. Burde vært forbudt. 

AnonymBruker
Skrevet

I Albania hadde de religionsforbud da de var kommunistiske.

Anonymkode: b4f0b...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Religionsforbud er vel litt drøyt, men et forbud mot religiøse politiske partier og partier som henter sin filosofi fra religion er absolutt noe vi burde fått nedfelt i grunnloven.

Man kan jo selv tenke seg hvordan livet ville blitt hvis vi for eksempel måtte leve hvis KrF hadde fått bestemme alt til minste detalj i livene våre, for ikke å snakke om hvordan det kunne blitt med med islamske lover og levesett. Det siste er det bare å se til England etter, der er det flere "burrows" som har blitt ødelagt p.g.a religiøse tullinger.

Anonymkode: 6686d...f0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...