Gå til innhold

Engelsk barn


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Wooooow, ser jo ut til at alle på kg har såååå intelligente og tospråklige barn🤣

Anonymkode: 4b340...6e6

Mine er ikke språkkyndige. Så jeg er overasket.

Anonymkode: dc46a...634

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer. Mine barn lærer norsk hjemme. I tillegg lærer vi dem noen ord på engelsk når de viser interesse (f. Eks slik at de kan bestille mat selv når vi er i utlandet). Engelsk lærer de på skolen. Det er ikke vanlig å kunne det flytende før skolealder! De fleste kan gjøre deg forstått på engelsk ca i fjerde klasse. Fra sjette, relativt flytende. 

Anonymkode: 8abc9...755

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

og så vært veldig klar på at barnet skulle lære seg et tredje språk senere. Et tredje språk vil gi stor fordel i arbeidslivet. 

Jeg bare nevner at i min generasjon lærte vi fire språk, og de tre fremmedspråka såpass bra at vi kunne begynne å studere ved utenlandske universiteter i f.eks. Frankrike, England og Tyskland. 
Nivået på norsk skole har sunket betraktelig siden dengang. Å kunne et par ekstra språk utenom engelsk er ikke lenger selvsagt, og vil bli kunne være et avgjørende konkurransefortrinn i framtidas arbeidsliv. Velg ett eller om mulig to blant arabisk, fransk, kinesisk, russisk, spansk og tysk, vil være min anbefaling.

Anonymkode: 0ec8d...35f

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wooooow, ser jo ut til at alle på kg har såååå intelligente og tospråklige barn🤣

Anonymkode: 4b340...6e6

Handler ikke om intelligens i den forstand. Små barn lærer seg språk ekstremt lett kontra større barn og voksne. Bare tullete å sitte på gjerdet og vente på at skolen tar ansvar. Det er aldri bortkastet å kunne engelsk uansett alder😊

Anonymkode: 73da2...e72

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wooooow, ser jo ut til at alle på kg har såååå intelligente og tospråklige barn🤣

Anonymkode: 4b340...6e6

Jepp... det har jeg merket i flere tråder... 

Anonymkode: 2ef2e...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...