AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #21 Skrevet 21. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Wooooow, ser jo ut til at alle på kg har såååå intelligente og tospråklige barn🤣 Anonymkode: 4b340...6e6 Mine er ikke språkkyndige. Så jeg er overasket. Anonymkode: dc46a...634
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #22 Skrevet 21. april 2019 Jeg er lærer. Mine barn lærer norsk hjemme. I tillegg lærer vi dem noen ord på engelsk når de viser interesse (f. Eks slik at de kan bestille mat selv når vi er i utlandet). Engelsk lærer de på skolen. Det er ikke vanlig å kunne det flytende før skolealder! De fleste kan gjøre deg forstått på engelsk ca i fjerde klasse. Fra sjette, relativt flytende. Anonymkode: 8abc9...755
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #23 Skrevet 21. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: og så vært veldig klar på at barnet skulle lære seg et tredje språk senere. Et tredje språk vil gi stor fordel i arbeidslivet. Jeg bare nevner at i min generasjon lærte vi fire språk, og de tre fremmedspråka såpass bra at vi kunne begynne å studere ved utenlandske universiteter i f.eks. Frankrike, England og Tyskland. Nivået på norsk skole har sunket betraktelig siden dengang. Å kunne et par ekstra språk utenom engelsk er ikke lenger selvsagt, og vil bli kunne være et avgjørende konkurransefortrinn i framtidas arbeidsliv. Velg ett eller om mulig to blant arabisk, fransk, kinesisk, russisk, spansk og tysk, vil være min anbefaling. Anonymkode: 0ec8d...35f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #24 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Wooooow, ser jo ut til at alle på kg har såååå intelligente og tospråklige barn🤣 Anonymkode: 4b340...6e6 Handler ikke om intelligens i den forstand. Små barn lærer seg språk ekstremt lett kontra større barn og voksne. Bare tullete å sitte på gjerdet og vente på at skolen tar ansvar. Det er aldri bortkastet å kunne engelsk uansett alder😊 Anonymkode: 73da2...e72 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #25 Skrevet 21. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Wooooow, ser jo ut til at alle på kg har såååå intelligente og tospråklige barn🤣 Anonymkode: 4b340...6e6 Jepp... det har jeg merket i flere tråder... Anonymkode: 2ef2e...932
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå