Gå til innhold

Mobbing er bra!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hører til stadighet om mobbe kampanjer for å få stopp på mobbing i skolen. Mobbing er naturlig og det er menneskets måte å hevde seg i et hierarki på, akkurat som løveunger biter og slåss om maktkampen i flokken sin.

Hvor pinglete skal barna bli? Hjelm på sykkelen, overformynderiet når nye høyder for å skape handlingslammede og nervevrak av barn! Jeg vokste opp med pisking med hoppetau i skolegården og grov verbal mobbing, jeg både deltok og ble mobbet. Det var mange sterke individer som kjemper om plassene i hierarkiet. Dette er bra fordi det herder unge og gjør dem tøffere og mer viljesterke.

Det som idag kalles mobbing ble før kalt erting. Unger er blitt mer pysete fordi de "moralske" voksne skal bestemme deres utvikling.
Få slutt på feminiseringen av gutta våre! Mobbing og slåssing er naturlig for barn og unge.
 

Anonymkode: ff5d0...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Wow! Verken mobbing eller vold er greit på noe som helst måte. Det handler ikke om å være skjør, mobbing skal rett og slett ikke tolereres. Mange mennesker har fått livene ødelagt av mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll, eller virkelig skadet av mobbing.. 

Anonymkode: eaf1e...86c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Pisking, verbal trakkasering og vold har større sjanse for å skade mennesker enn mangel på det. Trygghet er et særdeles viktig behov å dekke for en normal og sunn utvikling. Folk blir ikke tøffere av vold, de blir bare mer nedbrutte. Ingen forskning støtter opp mot at mobbing og vold styrker psyken og øker tålegrensen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hører til stadighet om mobbe kampanjer for å få stopp på mobbing i skolen. Mobbing er naturlig og det er menneskets måte å hevde seg i et hierarki på, akkurat som løveunger biter og slåss om maktkampen i flokken sin.

Hvor pinglete skal barna bli? Hjelm på sykkelen, overformynderiet når nye høyder for å skape handlingslammede og nervevrak av barn! Jeg vokste opp med pisking med hoppetau i skolegården og grov verbal mobbing, jeg både deltok og ble mobbet. Det var mange sterke individer som kjemper om plassene i hierarkiet. Dette er bra fordi det herder unge og gjør dem tøffere og mer viljesterke.

Det som idag kalles mobbing ble før kalt erting. Unger er blitt mer pysete fordi de "moralske" voksne skal bestemme deres utvikling.
Få slutt på feminiseringen av gutta våre! Mobbing og slåssing er naturlig for barn og unge.
 

Anonymkode: ff5d0...19b

Dette er ikke riktig. Det finnes ingen forskning som bygger under at man blir herdet av mobbing, tvert imot finnes det mye forskning på hvor skadelig det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Wow! Verken mobbing eller vold er greit på noe som helst måte. Det handler ikke om å være skjør, mobbing skal rett og slett ikke tolereres. Mange mennesker har fått livene ødelagt av mobbing. 

Det som blir kalt mobbing i dag er i ni av ti tilfeller erting.Slike ting må unger lære seg å takle så de er mye bedre forberedt i det voksne liv der man vil treffe både hyggelige folk og folk som vil prøve å gjøre livet jævlig for deg.

Å kalle erting for mobbing er i bunn og grunn det som skaper tapere.

 

10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Pisking, verbal trakkasering og vold har større sjanse for å skade mennesker enn mangel på det. Trygghet er et særdeles viktig behov å dekke for en normal og sunn utvikling. Folk blir ikke tøffere av vold, de blir bare mer nedbrutte. Ingen forskning støtter opp mot at mobbing og vold styrker psyken og øker tålegrensen vår. 

Mobbing er blitt hauset så mye opp, det er ikke noe unaturlig ved å bli mobbet eller å mobbe, barn er det mest ærlige vi har her på jorden og deres handlinger er viktig at de får ha i fred, det er deres måte å takle maktforhold på.

Anonymkode: ff5d0...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner tankegangen ts. Jeg skal være arrogant igjen, for mange jenter gikk i forsvar når jeg voks opp. Jeg ble mye finere enn dem, derfor skal de vike for meg nå, de har blitt mye styggere enn meg. Men livet mitt ble så utrolig mye bedre når jeg tror på det selv. 

Anonymkode: da1bd...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll, eller virkelig skadet av mobbing.. 

Anonymkode: eaf1e...86c

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trolling er ikke bra!

Anonymkode: 1ca5c...c75

 

3 minutter siden, Sosialt skrev:

Akkurat dette er definisjonen på netttroll. 

 

"En person har en mening som jeg ikke liker, derfor MÅ den personen være et troll."

 

Hadde dere snøflak blitt tilstrekkelig herdet i løpet av barndommen ville dere taklet at folk har meninger dere ikke liker, fremfor å legge dere i fosterstilling å rope "troll".

Anonymkode: ff5d0...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som blir kalt mobbing i dag er i ni av ti tilfeller erting.Slike ting må unger lære seg å takle så de er mye bedre forberedt i det voksne liv der man vil treffe både hyggelige folk og folk som vil prøve å gjøre livet jævlig for deg.

Å kalle erting for mobbing er i bunn og grunn det som skaper tapere.

 

Mobbing er blitt hauset så mye opp, det er ikke noe unaturlig ved å bli mobbet eller å mobbe, barn er det mest ærlige vi har her på jorden og deres handlinger er viktig at de får ha i fred, det er deres måte å takle maktforhold på.

Anonymkode: ff5d0...19b

Erting over lang tid kan klassifiseres som mobbing. Dynamikken bak erting er ofte at offeret blir terget så til de grader at det ender opp sint, lei seg og forbannet. De som utfører dette da, de bruker deres reaksjoner til å latterliggjøre enda mer. Så offeret holder enten tett om det for å prøve å ikke trigge en reaksjon hos den andre, eller tar mot til seg for å snakke med noen voksne om det. Og i det siste tilfellet er det vanlig at offeret i tillegg til å bli ertet, så latterliggjort for frustrasjonen, blir hengt ut som sladrehank. De blir maktesløse individer i en skolegård hvor de lærer at følelsene deres ikke er verdt å respekteres, for enten blir de latterliggjort eller brukt til ytterlig plaging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

"En person har en mening som jeg ikke liker, derfor MÅ den personen være et troll."

 

Hadde dere snøflak blitt tilstrekkelig herdet i løpet av barndommen ville dere taklet at folk har meninger dere ikke liker, fremfor å legge dere i fosterstilling å rope "troll".

Anonymkode: ff5d0...19b

Hvor TS har du hørt eller lest seriøs forskning som bygger opp under at mobbing bidrar til herding av individer? Har du lest én eneste artikkel som kan si noe om at mobbing bidrar til noe positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

"En person har en mening som jeg ikke liker, derfor MÅ den personen være et troll."

 

Hadde dere snøflak blitt tilstrekkelig herdet i løpet av barndommen ville dere taklet at folk har meninger dere ikke liker, fremfor å legge dere i fosterstilling å rope "troll".

Anonymkode: ff5d0...19b

Slett

Endret av Helena!
Anonymt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle mennesker som er født med en forståelse for det sosiale. Tenk alle som har blitt mobbet, og som da har fått sine muligheter ødelagt i oppveksten, ved at dem mistrives på skolen grunnet mobbing, og da får dårlige karakterer, og ikke den skolegangen og studiene og yrkene som dem drømte om.

Samfunnet og dens teknologiske og vitenskapelige utvikling, har av denne grunn blitt satt veldig tilbake, ved at disse individene ikke har blitt inkludert, men mobbet bort fra å delta i samfunnet. Mobbere har, av sitt primitive ønske om å dominere andre, satt verden i en saktere vitenskapelig utvikling, ved å være med på å knuse drømmene og mulighetene til disse individene.

En av de "rare", eksentriske og originale personlighetene som noen bare måttet mobbe, kunne kanskje funnet en kreftkur, eller løst klimakrisen, i voksen alder, hvis dem bare hadde fått utvikle seg på sin naturlige måte, uten mobbing.

Ikke alle forstår mobbing, da ikke alle er kodet til å forstå sosiale koder og hieraki-mentalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hører til stadighet om mobbe kampanjer for å få stopp på mobbing i skolen. Mobbing er naturlig og det er menneskets måte å hevde seg i et hierarki på, akkurat som løveunger biter og slåss om maktkampen i flokken sin.

Hvor pinglete skal barna bli? Hjelm på sykkelen, overformynderiet når nye høyder for å skape handlingslammede og nervevrak av barn! Jeg vokste opp med pisking med hoppetau i skolegården og grov verbal mobbing, jeg både deltok og ble mobbet. Det var mange sterke individer som kjemper om plassene i hierarkiet. Dette er bra fordi det herder unge og gjør dem tøffere og mer viljesterke.

Det som idag kalles mobbing ble før kalt erting. Unger er blitt mer pysete fordi de "moralske" voksne skal bestemme deres utvikling.
Få slutt på feminiseringen av gutta våre! Mobbing og slåssing er naturlig for barn og unge.
 

Anonymkode: ff5d0...19b

Er du skada?

Her var det så ille at vi måtte flytte og bytte skole fordi mobbingen tok over livet til tiåringen min. Han ble deprimert og hadde INGEN venner. Ble spyttet på, krenket og ledd av fordi han var litt annerledes (snill, godtroende, mild språkforstyrrelse) hadde mild autisme. Var så ille at han måtte slutte på Aks og bare løpe hjem hver dag etter skoletid eller bli hentet. 

Jeg var selv mobbet som barn pga jeg skjeling på det ene øyet og fordi jeg haltet. Var heller ikke den peneste jenta akkurat. Satt ofte å spiste matpakken min på do, da det var hyggeligere enn å være ute blant de jentene som likte å nedtrykke meg og kommentere negativt på utseendet mitt.

«Erting» du liksom.

Du vet tydeligvis ingenting om mobbing så kjeften på deg! Syntes ikke du skal uttale deg om noe du ikke har noe peiling på!

Anonymkode: 72d4c...31d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var mange sterke individer som kjemper om plassene i hierarkiet.

Hvilke plasser i "hierarkiet"? 

Litt ironisk at du velger å gå anonym. Her snakker du om at man skal bli tøffere, men så gjemmer du deg bak ab-funksjonen. Vil si at du trenger litt mer mobbing for å bli ordentlig mann. 

Endret av abc123detvardet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt argumentet før, og må vell innrømme at jeg i noen veldig få tilfeller tenker at enkelte nok hadde hatt godt av litt "korreks" fra jevnaldrende. Det betyr ikke at mobbing generelt er greit, men at en kanskje også må akseptere at barn setter hverandre på plass og sånn sett bidrar til å tilpasse folk til samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er aldri greit. Lurer på hva du mener er forskjellen på erting og mobbing? 

Og hva har du oppnådd i livet ditt, siden du ble så utrolig tøff og sterk av å bli mobbet. Du må jo ha en fantastisk karriere, flott kone, fin villa, bil og hytte. Lurer litt på hvordan du har tid til å sitte her. Du burde vel være på en flott ferie nå.

Jeg var både tøff og sterk som barn, men brukte aldri det til å mobbe noen. Jeg brukte det til å ta mobberen, og få de til å slutte å mobbe. Dessverre finnes det svært få sånne barn i dag, for de er en saueflokk, hvor det er om å gjøre å være mest populær og ikke gjøre det rette. 

Anonymkode: 43dfa...a7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...