Gå til innhold

Stjele mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Temmelig hull i hodet å bli sparka eller få reprimande for å ta mat som allikevel skal i søpla. Uansett, selv har jeg aldri tatt mat mat jeg ikke har fått eller betalt for. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, FrankDrebin said:

Temmelig hull i hodet å bli sparka eller få reprimande for å ta mat som allikevel skal i søpla. Uansett, selv har jeg aldri tatt mat mat jeg ikke har fått eller betalt for. 

Søppel har et ganske klart eierforhold, fra den blir blir kastet og plukket opp av søppelfirma tilhører den bedriften, etter den er plukker opp tilhører den søppelfirmaet.

Så enten stjeler man fra den ene, eller den andre.

Hilsen vekter.

Anonymkode: 39d18...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo mange flere produkter som legges ut til halv pris når datoen nærmer seg slutt enn før. Kiwi sin holdbarhetsgaranti er jo slutt.  Slik det var tidligere fikk jo kunden gratis ny vare eller tilsvarende vare hvis han fant varer som gikk ut på dato. Så hver lørdag kveld kastet vi kjøtt for tusenvis av kroner.  Fant kunden øl, måtte vi gi kunden penger da vi ikke hadde lov til å gi bort alkohol. En gang fant en kunde utgått øl for 2400 kr.  Letttjente penger får en si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i matbutikk gjennom studietiden, og har aldri spist så mye biff som jeg gjorde da. Vi fikk lov til å ta med oss så mye vi ville av utgåtte varer. Det ble ikke kastet, men satt i poser i bakgården som vi hentet etter stengetid (og etter kontrolleringstid). Sjefens ordning, og den funka utmerket. Helt til en ansatt begynte å «gjemme» varer slik at de skulle gå ut på dato. Hun fikk sparken, og vi fortsatte kjøttfesten vår. 

Ellers har jeg ikke stjålet noe. Fikk sparken fra en kiosk en gang, fordi sjefen mente jeg hadde stjålet. Det gikk masse rykter om meg på grunn av dette, lite sted og praten går. Problemet var bare at jeg ikke hadde stjålet, det var en av de andre som hadde over tid tatt penger fra mine oppgjør og «funnet» emballasje etc etter mine vakter som hun viste til sjefen. Dette var da bevis for at jeg tok varer på jobb og spiste uten å betale de. Møkkakjerring. 

Anonymkode: 144d1...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobbet i matbutikk gjennom studietiden, og har aldri spist så mye biff som jeg gjorde da. Vi fikk lov til å ta med oss så mye vi ville av utgåtte varer. Det ble ikke kastet, men satt i poser i bakgården som vi hentet etter stengetid (og etter kontrolleringstid). Sjefens ordning, og den funka utmerket. Helt til en ansatt begynte å «gjemme» varer slik at de skulle gå ut på dato. Hun fikk sparken, og vi fortsatte kjøttfesten vår. 

Ellers har jeg ikke stjålet noe. Fikk sparken fra en kiosk en gang, fordi sjefen mente jeg hadde stjålet. Det gikk masse rykter om meg på grunn av dette, lite sted og praten går. Problemet var bare at jeg ikke hadde stjålet, det var en av de andre som hadde over tid tatt penger fra mine oppgjør og «funnet» emballasje etc etter mine vakter som hun viste til sjefen. Dette var da bevis for at jeg tok varer på jobb og spiste uten å betale de. Møkkakjerring. 

Anonymkode: 144d1...509

En kollega av meg spiste en gang en burger fra søpla i en kiosk som han var innom for å stenge og låse.

Burgeren lå innpakket i eske, så hel og pen ut, hadde ikke vært i kontakt med noe annet i søpla enn innsiden av sin egen eske, men uheldigvis ble han fanget opp av et overvåkningskamera, og fikk sparken for å stjele fra kunden.

Søppel er bedriftens eiendom, til det blir plukket opp av enten kommune/søppelfirma, da blir det deres eiendom.

Anonymkode: 39d18...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Bortsett fra at jeg har spist en bakevare som skulle kastes etter stengetid en gang. Det var ikke lov, men alle gjorde det åpenlyst, og en gang takket jeg ja da en kollega spurte om jeg også ville ha en. Alle de andre gangene takket jeg nei siden jeg ikke turte å gjøre noe som ikke var lov, men ledelsen var fullt klar over at det skjedde og slo ikke ned på det. 

Anonymkode: dbabf...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en doritos hos et familiemedlem da jeg var den siste som gikk ut av huset. Søsteren min luktet det på ånden min, men lo bare og sa det ikke til eieren av doritosposen.:ninja:

Anonymkode: 3d2c8...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Søppel har et ganske klart eierforhold, fra den blir blir kastet og plukket opp av søppelfirma tilhører den bedriften, etter den er plukker opp tilhører den søppelfirmaet.

Så enten stjeler man fra den ene, eller den andre.

Hilsen vekter.

Anonymkode: 39d18...a60

Var det du som var så sur da du fersket meg i å dumpstre? :kjefte:

Anonymkode: 0f6d4...acd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søppel har et ganske klart eierforhold, fra den blir blir kastet og plukket opp av søppelfirma tilhører den bedriften, etter den er plukker opp tilhører den søppelfirmaet.

Så enten stjeler man fra den ene, eller den andre.

Hilsen vekter.

Anonymkode: 39d18...a60

Skjønner det, søppel er jo så verdifult, så klart at ingen ønsker at noen stikker av med den. :rolleyes: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er forbudt å rote i søppel, både privatpersoner eller firmaer/butikker søppel kan inneholde ting av sensitiv karakter som post/dokumenter. Og om de gjorde det lov å ta mat fra feks containere som kun var til matavfall og holdt disse ulåste fordi de håpet at folk skulle forsyne seg (for å unngå matsvinn) så er vel butikken også ansvarlig for evt smitte, bakterier o.l fordi all salg og servering av matvarer har strenge regler.

Så det er nok ikke fordi søppel er verdifullt, eller at de vil tviholde på søppelet sitt fordi de er griske. Men fordi det ikkelsr seg gjøre å gi lov til det. 2good2go og slike ting er det nærmeste de kan gjøre, eller redusert/gratis datovarer mot opplysning og god merking. 

Anonymkode: 1a35b...142

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det du som var så sur da du fersket meg i å dumpstre? :kjefte:

Anonymkode: 0f6d4...acd

Hvis det var pålagt meg av kunden jeg jobber for å forhindre at folk stjeler av søppelet deres så ville jeg blitt ganske sur om jeg møtte på frekke folk som ikke tålte å få beskjed om at det ikke var lov, ja.

For min del er det faktisk jobben min det er snakk om, jeg driter i om du går og graver i søppelet, sånn rent personlig, men hvis jeg ikke gjør den jobben som kunden betaler meg for å utføre, så er det jeg som får problemene med det, og kan risikere å miste jobben.

 

Anonymkode: 39d18...a60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som burde være forbudt er å kaste mat. Matbutikkene burde vært pålagt å sette ut all datomat slik at folk som trengte det, kunne komme å hente. 

Det er galskap ut av en annen verden å tenke på brukbar mat som søppel!!! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 8.23, Vox_populi skrev:

Det er tyveri å ta noe som ikke du eier.

HELDIGVIS ER Politiet i byen min smartere enn dette...

DIGGER Oslo Politi :nori:... DE Ser en annen veg, hva ¨¨ Dumpster-Divers¨¨ anngår... :5:

 -Vi pleier å hente mat på kveldene, da er det færre som ser oss og sjansene for å bli jagd vekk mindre. Det er lett å føle seg litt kriminell der vi lusker bak butikken. Vi kan få noen mistenkelige blikk om noen ser oss hengende over kanten på containeren, og jeg tror mange tenker at det er ulovlig. Jeg tenker at det handler om innstilling, hva jeg føler og utstråler når jeg gjør det. For noen år siden drev vi med parkour, gateklatring. Å klatre på husvegger og hoppe fra tak til tak er vel på grensen det også, og vi fikk litt bråk iblant. Vi fant ut at om vi brukte arbeidsklær, så kunne det se ut som vi jobbet på taket og da så det plutselig lovlig ut. Bare du har på deg en refleksvest så kan du gjøre ganske mye rart. Det samme tenker jeg om dumpstring, når jeg går med hodet hevet og viser at dette har jeg all rett til å gjøre, så er det ingen som tenker at jeg gjør noe galt.

...

GO FOR IT, ... JUST GO 

https://www.instagram.com/politihogskolen/  err...

https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/dine-rettigheter-som-pasient/?page=1

Faen...

Sånn ja 

https://infinitummovement.no/blogg/dumpsterdiving-rett-eller-galt/

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

HELDIGVIS ER Politiet i byen min smartere enn dette...

DIGGER Oslo Politi :nori:... DE Ser en annen veg, hva ¨¨ Dumpster-Divers¨¨ anngår... :5:

 -Vi pleier å hente mat på kveldene, da er det færre som ser oss og sjansene for å bli jagd vekk mindre. Det er lett å føle seg litt kriminell der vi lusker bak butikken. Vi kan få noen mistenkelige blikk om noen ser oss hengende over kanten på containeren, og jeg tror mange tenker at det er ulovlig. Jeg tenker at det handler om innstilling, hva jeg føler og utstråler når jeg gjør det. For noen år siden drev vi med parkour, gateklatring. Å klatre på husvegger og hoppe fra tak til tak er vel på grensen det også, og vi fikk litt bråk iblant. Vi fant ut at om vi brukte arbeidsklær, så kunne det se ut som vi jobbet på taket og da så det plutselig lovlig ut. Bare du har på deg en refleksvest så kan du gjøre ganske mye rart. Det samme tenker jeg om dumpstring, når jeg går med hodet hevet og viser at dette har jeg all rett til å gjøre, så er det ingen som tenker at jeg gjør noe galt.

...

GO FOR IT, ... JUST GO 

https://www.instagram.com/politihogskolen/  err...

https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/dine-rettigheter-som-pasient/?page=1

Faen...

Sånn ja 

https://infinitummovement.no/blogg/dumpsterdiving-rett-eller-galt/

a.

Du kan jo skrive normalt, jo😎

Anonymkode: 74940...0c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo skrive normalt, jo😎

Anonymkode: 74940...0c3

BARE SITAXT ...

prøver alltid å gi kilde da ...

HÅPER Det gir Morderatera en lettere jobb... -sERR, -BARE Meg.

MEN, ALTSå, -tingretten, ... halv eller hel ei med Spit i sYStemet... Bare lurer...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Sprit ... dere væit hva jeg skjønner ... a.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sERR, ÆKKE Å Stjæle ... IMHO ...

 

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

BARE SITAXT ...

prøver alltid å gi kilde da ...

HÅPER Det gir Morderatera en lettere jobb... -sERR, -BARE Meg.

MEN, ALTSå, -tingretten, ... halv eller hel ei med Spit i sYStemet... Bare lurer...

a.

Ok, jeg ble lurt en stund:-)

Anonymkode: 74940...0c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søppel har et ganske klart eierforhold, fra den blir blir kastet og plukket opp av søppelfirma tilhører den bedriften, etter den er plukker opp tilhører den søppelfirmaet.

Så enten stjeler man fra den ene, eller den andre.

Hilsen vekter.

Anonymkode: 39d18...a60

Blikk og batong!

Anonymkode: 91e25...c7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg ble lurt en stund:-)

Anonymkode: 74940...0c3

OK, Men trur jeg skal gå for ei halv ei, og proppe krokka nå...

-MEN... Gøy å lure da... :sprettert:

MEN, -For mange, for snille som har vært for snille... Til å svikte nå, -må bare holde meg våken, -og ¨klar¨ ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Ok, jeg ble lurt en stund:-)

Anonymkode: 74940...0c3

Mente ikke å lure...

-Serr. -tenk sÅ MYE ¨hyggeligere¨ det kunne vært her, om ikke Ca. alle var sK. Anonym... Vanskelig å få ett forhold, som venn... Mener null kritikk, -bare en tanke. Og, -0c3. Thx.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...