Gå til innhold

Negative reklamer i høytider.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor pøses det på med kort-filmer, reklamesnutter og lignende om sykdommer og enkelte folks tragiske skjebner i høytidene?

Det blir sendt tre kort-filmer om afasi, nyresvikt og lungekreft med en hjelpelinje folk kan ringe (som er stengt) etter hverandre på tvn. Det sendes bare i høytider men aldri ellers. Hvorfor gjør de det? Det er ikke noe poeng å sende det. 

Prøver bare å skjønne poenget. 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langfredag er reklamefri, det er gratis for ulike organisasjoner og foreninger å få reklameplassen. Det er jo kjempebra og nyttig. 

Anonymkode: 1aac4...95d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbud mot annen reklame enn utvalgte "non-profit"-kampanjer for diverse foreninger og humanitære organisasjoner. I Norge er nemlig ingenting så uviktig at det ikke kan detaljstyres og -reguleres ned til det aller minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Langfredag er reklamefri, det er gratis for ulike organisasjoner og foreninger å få reklameplassen. Det er jo kjempebra og nyttig. 

Anonymkode: 1aac4...95d

Merker det. Nyttig? Går det ikke an å velge noe litt mer lysbetont? Tenk på eldre folk som sitter alene og må bli skremt av alt det der. Huff.... :riste:

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, A-hunter skrev:

Det er forbud mot annen reklame enn utvalgte "non-profit"-kampanjer for diverse foreninger og humanitære organisasjoner. I Norge er nemlig ingenting så uviktig at det ikke kan detaljstyres og -reguleres ned til det aller minste.

Hæ? :klo: 

Lurte på hvorfor noen gjør dette, lurer ikke på alt det du skriver. 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker det. Nyttig? Går det ikke an å velge noe litt mer lysbetont? Tenk på eldre folk som sitter alene og må bli skremt av alt det der. Huff.... :riste:

Anonymkode: 8a000...c37

Nå tror jeg du undervurderer eldre folk, det er nok et lite mindretall som blir skremt av slike snutter. Derimot tror jeg både eldre og unge har godt av å se at nettopp ikke alt er lystbetont (og pengedrevet, det er jo det vanlig reklame er) en sjelden gang innimellom, så jeg synes det er et fint tiltak.

Anonymkode: e3ce0...ad7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg du undervurderer eldre folk, det er nok et lite mindretall som blir skremt av slike snutter. Derimot tror jeg både eldre og unge har godt av å se at nettopp ikke alt er lystbetont (og pengedrevet, det er jo det vanlig reklame er) en sjelden gang innimellom, så jeg synes det er et fint tiltak.

Anonymkode: e3ce0...ad7

Ok. Da skriver jeg det en gang til: hva er poenget til disse frivillighetsorganisasjonene med tanke på å  pøse på med disse kortfilmene på tvn i høytidene? Hjelpelinjen er stengt da så man får jo ikke benyttet tjenesten de reklamerer for så Whats the point? 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg du undervurderer eldre folk, det er nok et lite mindretall som blir skremt av slike snutter. Derimot tror jeg både eldre og unge har godt av å se at nettopp ikke alt er lystbetont (og pengedrevet, det er jo det vanlig reklame er) en sjelden gang innimellom, så jeg synes det er et fint tiltak.

Anonymkode: e3ce0...ad7

Jeg undervurderer de ikke men en 85åring har mistet mange av vennene sine resten av familien er kanskje på ferie og dermed sitter de alene og det er ikke å undervurdere noen hvis man sier at noen blir bekymret og redde når de er i den situasjonen de er i. Det er bare fakta. 

Hvis de er så genuint opptatt av å hjelpe folk så gjør det når det koster penger også da. ;) 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da skriver jeg det en gang til: hva er poenget til disse frivillighetsorganisasjonene med tanke på å  pøse på med disse kortfilmene på tvn i høytidene? Hjelpelinjen er stengt da så man får jo ikke benyttet tjenesten de reklamerer for så Whats the point? 

Anonymkode: 8a000...c37

Reklamerer Rema bare i åpningstidene sine?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, applestories skrev:

Reklamerer Rema bare i åpningstidene sine?

Nei men disse frivillighetsorganisasjonenen reklamerer mest og nesten bare i høytidene. Da pøses det på med disse snuttene som gikk i fjor og i forfjor og forforfjord,osv... 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, applestories skrev:

Reklamerer Rema bare i åpningstidene sine?

Man kan liksom ikke sammenligne Rema 1000 og en hjelpeorganisasjon. :rolleyes:

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan liksom ikke sammenligne Rema 1000 og en hjelpeorganisasjon. :rolleyes:

Anonymkode: 8a000...c37

Når kritikken gikk på at de reklamerer selv i stengetidene for tjenesten, så synes jeg absolutt man kan det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg savner er at hvis de vil folk så godt så hadde de brukt litt penger på det og ikke bare når det er gratis.

Så jeg fikk jo svar på det. Hvorfor gjør de det: jo fordi det er gratis. :ler: 

Er det mulig. :klo: 

 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, applestories skrev:

Når kritikken gikk på at de reklamerer selv i stengetidene for tjenesten, så synes jeg absolutt man kan det.

Rema 1000 er jo åpne og ærlig om at de vil tjene mest mulig penger, det er ikke disse hjelpeorganisasjonene. De gjemmer seg bak at de liksom er så snille. 

Nå ble jeg skuffet! Jeg trodde bedre om de faktisk. 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men disse frivillighetsorganisasjonenen reklamerer mest og nesten bare i høytidene. Da pøses det på med disse snuttene som gikk i fjor og i forfjor og forforfjord,osv... 

Anonymkode: 8a000...c37

Fordi de ellers i året hadde måtte brukt masse penger på reklameplass, på hellig dager får de frontet organisasjonen sin gratis. En del av disse hjelpe telefonene bla er åpent også på helligdager. 

Anonymkode: e7399...ccf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg savner er at hvis de vil folk så godt så hadde de brukt litt penger på det og ikke bare når det er gratis.

Så jeg fikk jo svar på det. Hvorfor gjør de det: jo fordi det er gratis. :ler: 

Er det mulig. :klo: 

 

Anonymkode: 8a000...c37

"Hvis de vil folk så godt, så hadde de brukt penger på det"? Aner du hvor lite penger frivillige organisasjoner har å rutte med, og aner du hvor mange hundre tusener det koster med en tv-reklame? :klo: 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lurt på det samme. Forsåvidt positivt at organisasjonene slipper til med sine reklamer, men hvorfor må nesten alle være så nedslående i formen? Det finnes unntak, men de fleste er jo direkte deprimerende. 

Anonymkode: daa40...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tibbie skrev:

"Hvis de vil folk så godt, så hadde de brukt penger på det"? Aner du hvor lite penger frivillige organisasjoner har å rutte med, og aner du hvor mange hundre tusener det koster med en tv-reklame? :klo: 

 

Men det er ikke bare frivillige organisasjoner. Det er ganske store selskaper som reklamerer også. Jeg kjøper ikke den at de er såååå snille da... 

Anonymkode: 8a000...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da skriver jeg det en gang til: hva er poenget til disse frivillighetsorganisasjonene med tanke på å  pøse på med disse kortfilmene på tvn i høytidene? Hjelpelinjen er stengt da så man får jo ikke benyttet tjenesten de reklamerer for så Whats the point? 

Anonymkode: 8a000...c37

Poenget er at de ønsker å bli sett og hørt, og få oppmerksomhet om sin sak (og nå er den eneste gangen de har mulighet til å få tv-tid). De er interesseorganisasjoner som tilbyr og jobber for mye mer enn å ha en hjelpelinje.

Kreftforeningen er også en interesseorganisasjon som jobber for kreftsaken. De hører man oftere fra fordi de er store og har mye penger. Hjelpelinjen deres er bare en liten del av  alt de gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke bare frivillige organisasjoner. Det er ganske store selskaper som reklamerer også. Jeg kjøper ikke den at de er såååå snille da... 

Anonymkode: 8a000...c37

Hæ? De er ikke snille? Hvorfor er de slemme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...