Gå til innhold

Latvia/Litauen

Gjest Respect

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge ruteplanleggeren på opel.com er det 288 km og tar drøve 3 timer å kjøre.

Jeg har vært i begge landene, men ikke i Vilnius. Riga er en kjempefin by, i hvert fall, og Vilnius skal også være kjempefin. I Litauen har de også en helt utrolig nasjonalpark ved kysten, i Neringa. Den gamle hovedstaden Trakai ligger ikke langt fra Vilnius og er også verdt et besøk, det ligger et flott slott der, på en øy ute i en sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Respect

Jeg vurderer å ta ferje til Talinn, buss til Riga, og på en eller annen måte komme meg til Vilnius. Videre hadde det vært praktisk å reise til f.eks Polen og ta ett eller annet billig med Norwegian tilbake til Norge. Høres dette ok ut? Har ca 1,5 uke til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gjorde dette, men i motsatt rekkefølge!

Vilnius er så flott og koselig en by, og Litauen mitt absolutte favorittland blant de baltiske statene, så jeg begynte der, og etter en stund tok jeg buss, skranglete og billig buss, kjøpte billett på busstasjonen, til Riga. Det var en nattbuss. Det tok vel 4-5 timer før vi var i Riga.

Etter ett par dager der dro jeg med ny buss opp til Estland, og derfra båt opp til Helsinki, slik at jeg fikk et par dager i Finland også. Så var jeg lei av å reise, og tok fly hjem :)

Det var en FLOTT sommer! Anbefales absolutt.

Husk bare at det kan være slitt slitsomt å reise i Øst-Europa, og det er ikke alltid et smil blir gjengjeldt med et smil. Jeg snakket heldigvis litt av språket (Litauisk iallefall, og russisk) slik at jeg fikk ordnet billetter, spurt om ting uten problem. Men dette er noen år siden nå, og det er vel flere som er vant til turister der nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke reise om Estland eller Polen.

Air Baltic flyr relativt rimelig til både Riga og Vilnius, og du kan kjøpe enveis billetter slik at du flyr til den ene og fra den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...