Gå til innhold

Mercedes Benz A-180 (2016)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette gode driftssikre biler med norme vedlikeholdsutgifter? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sånn , tryggeste å beste bilen jeg noengang har eid. 

Anonymkode: 4fd30...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sånn , tryggeste å beste bilen jeg noengang har eid. 

Anonymkode: 4fd30...20e

Hvordan er delene på disse bilene, ligger de normalt priset, eller er det veldig dyre som f.eks audi?

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har hatt garanti inntil nå så litt usikker desverre . Men aldri vært noe feil på noe på bilens 5 år. Men troooor nok de er litt rimeligere enn Audi . 

Anonymkode: 4fd30...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2014, hatt den i et år. Har fremdeles et års garanti igjen. 

Anonymkode: 4966a...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 2014, hatt den i et år. Har fremdeles et års garanti igjen. 

Anonymkode: 4966a...532

Og hva er erfaringen? 

Anonymkode: 4fed1...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fler innspill rundt denne bilen?

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen fler innspill rundt denne bilen?

Anonymkode: 4fed1...0d9

Hadde en litt eldre en før, og en nyere nå. Service koster dobbelt så mye som en Volvo (men man slipper å kjøre volvo).

Mener jeg betalte 30-40 for bremseskiver og bremseklosser (alle sammen).

Bortsett fra det var det ingen problemer med den.

Endret av abrasiveRefraction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hadde en litt eldre en før, og en nyere nå. Service koster dobbelt så mye som en Volvo (men man slipper å kjøre volvo).

Mener jeg betalte 30-40 for bremseskiver og bremseklosser (alle sammen).

Bortsett fra det var det ingen problemer med den.

Du måtte betale 30-40 000 kr for å bytte alle skiver og klosser? hjelpeseg, det er jo tyveri. Da antar jeg at du brukte merkeverksted, kunne vel spart store summer på å ikke gjøre det.

Hva er galt med volvo? :) 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du måtte betale 30-40 000 kr for å bytte alle skiver og klosser? hjelpeseg, det er jo tyveri. Da antar jeg at du brukte merkeverksted, kunne vel spart store summer på å ikke gjøre det.

Hva er galt med volvo? :) 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Jeg kan jo ikke kjøre rundt uten godkjente bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg kan jo ikke kjøre rundt uten godkjente bremser?

Du tror at bremsene dine ikke blir godkjente hvis de ikke blir byttet på merkeverksted? 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Og hva er erfaringen? 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Har vært på en service og byttet automatgirolje, har ikke vært noe utenom. Fikk tilbud på dekk på kampanje hos dem, og lo av prisen. Om man leter godt på hjemmesidene deres skal det ikke være dyrere på verksted hos dem kontra ikke=merkeverksted. Tror det er etter 4 år. 

Jeg fikk et høyt tilbud på automatgiroljebytte, ringte dem og da sa de jeg hadde fått feil pris. Bremser etc kommer vi til å bytte selv. 

Anonymkode: 4966a...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at bremsene dine ikke blir godkjente hvis de ikke blir byttet på merkeverksted? 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Trodde du foreslo å spare penger på å ikke bytte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Trodde du foreslo å spare penger på å ikke bytte dem.

Det var jo en merkelig tolkning av det jeg sa. 

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt denne typen, men har kjørt mye Mercedes. Min erfaring er at det er driftsikre biler som bare starter og går. Slitedeler ligger ca midt på treet i pris. Du finner bilmerker som har billigere deler, men også de som har mye dyrere. Når det først går noe galt så er Mercedes derimot dyrt - spesielt om det er noe som MÅ fikses på merkeverksted.

Men alt er relativt. På en gammel E-klasse jeg hadde røyk ABS-dingsen. Fikk pris på rundt 45,000kr og fikk helt hetta! Snakket med en kamerat som hadde Pajero med samme problem og han hadde fått pris på 80,000kr 🙈 Så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg har ikke hatt denne typen, men har kjørt mye Mercedes. Min erfaring er at det er driftsikre biler som bare starter og går. Slitedeler ligger ca midt på treet i pris. Du finner bilmerker som har billigere deler, men også de som har mye dyrere. Når det først går noe galt så er Mercedes derimot dyrt - spesielt om det er noe som MÅ fikses på merkeverksted.

Men alt er relativt. På en gammel E-klasse jeg hadde røyk ABS-dingsen. Fikk pris på rundt 45,000kr og fikk helt hetta! Snakket med en kamerat som hadde Pajero med samme problem og han hadde fått pris på 80,000kr 🙈 Så.....

hvis du vil ha en bil som BARE starter og går bør man vel kjøpe en toyota. Men hvis amn vil ha komfort og fornuftig betjening vinner jo mercedes lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Sirah skrev:

Jeg har ikke hatt denne typen, men har kjørt mye Mercedes. Min erfaring er at det er driftsikre biler som bare starter og går. Slitedeler ligger ca midt på treet i pris. Du finner bilmerker som har billigere deler, men også de som har mye dyrere. Når det først går noe galt så er Mercedes derimot dyrt - spesielt om det er noe som MÅ fikses på merkeverksted.

Men alt er relativt. På en gammel E-klasse jeg hadde røyk ABS-dingsen. Fikk pris på rundt 45,000kr og fikk helt hetta! Snakket med en kamerat som hadde Pajero med samme problem og han hadde fått pris på 80,000kr 🙈 Så.....

Når MÅ noe byttes på merkeverksted, og er det en uting å ikke bruke merkeverksted generelt? Jeg har opplevd å få dyre dommer fra merkeverksted om ting som "må gjøres", og gått til et annet lokalt verksted og fått vite at feilen var noe helt annet, og spart 25 000,- Så jeg stoler ikke helt på merkeverksted.

6 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

hvis du vil ha en bil som BARE starter og går bør man vel kjøpe en toyota. Men hvis amn vil ha komfort og fornuftig betjening vinner jo mercedes lett.

Toyota er virkelig ikke behagelige biler, haha.Steinharde seter jo, ikke for meg :) Men driftskostnader er selvsagt viktig, veldig viktig. Nå er det 2 års garanti på mercedesen, så går jeg for den har jeg vel berget en stund.

Anonymkode: 4fed1...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for off topic, men jeg sparer som gal for en sort Ferrari Portofino. Skal ha min egen youtube-kanal. Ferrari and Norwegian nature. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når MÅ noe byttes på merkeverksted, og er det en uting å ikke bruke merkeverksted generelt? Jeg har opplevd å få dyre dommer fra merkeverksted om ting som "må gjøres", og gått til et annet lokalt verksted og fått vite at feilen var noe helt annet, og spart 25 000,- Så jeg stoler ikke helt på merkeverksted.

Toyota er virkelig ikke behagelige biler, haha.Steinharde seter jo, ikke for meg :) Men driftskostnader er selvsagt viktig, veldig viktig. Nå er det 2 års garanti på mercedesen, så går jeg for den har jeg vel berget en stund.

Anonymkode: 4fed1...0d9

Jeg sa at mercedes var behagelig og toyota bare starter og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

hvis du vil ha en bil som BARE starter og går bør man vel kjøpe en toyota. Men hvis amn vil ha komfort og fornuftig betjening vinner jo mercedes lett.

Dette gjelder vel ikke nyere Toyotaer i normal prisklasse? Syntes jeg bare hører om problemer med biler som Avensis og lignende fra venner og bekjente. En gammel Corolla derimot er vel udødelig :P Eventuelt en ny LandCruiser men den koster jo sitt....

Og ja, lite slår kjørekomforten i en Mercedes 😍 For meg som kjører mye bil betaler jeg gladelig det lille ekstra delene koster for den komforten man får.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når MÅ noe byttes på merkeverksted, og er det en uting å ikke bruke merkeverksted generelt? Jeg har opplevd å få dyre dommer fra merkeverksted om ting som "må gjøres", og gått til et annet lokalt verksted og fått vite at feilen var noe helt annet, og spart 25 000,- Så jeg stoler ikke helt på merkeverksted.

Toyota er virkelig ikke behagelige biler, haha.Steinharde seter jo, ikke for meg :) Men driftskostnader er selvsagt viktig, veldig viktig. Nå er det 2 års garanti på mercedesen, så går jeg for den har jeg vel berget en stund.

Anonymkode: 4fed1...0d9

Jeg har faktisk opplevd å ha fått beskjed fra det "billige" verkstedet at bilen MÅ på et merkeverksted for å få utført jobben.... Vanligvis bruker jeg det "billige" til absolutt alt. Bruker jo ikke mer penger enn man må på en bil som ikke lenger kan kategoriseres som ny 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...