Gå til innhold

Ammekjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har lyst på ammekjole, men når jeg ser på nett så er alle modellene gravide. Er ammekjole det samme som man bruker i svangerskapet?

Anonymkode: 0f6f1...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange merker med mammaklær har gjerne ammingsfunksjon på topper/kjoler også, slik at de kan brukes både i graviditeten og etterpå. Men det fins sikkert eksempler på ammekjoler/topper uten plass til en gravidmage også. 

Anonymkode: 331be...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange ammekjoler ser skikkelig ammekjole ut om du skjønner. Liksom at det lyyyyyyser ammeklær. Ikke at ammeklær gjør noe, men jeg selv ville følt meg mer vel i noe annet. 
Ville heller gått for en kjole med knapper nok til å kunne kneppe godt opp ved amming. Da kan man ha en ammestopp eller stretchy topp under som dras ned/opp under amming. Finnes også mange omslagskjoler som er fine og praktiske hvor du bare drar den litt til siden for å få puppen frem :) Slike kjoler kan du da også bruke når ammetiden er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan sy kan du sjekke ut Speiltvillingene, hun har laget oppskrifter på ammevenlige kjoler som kan brukes i graviditeten, under ammeperioden og i etterkant også de ser ikke ut som gravid/amme klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer brukte jeg masse «skjorte-kjoler». Altså kjoler med masse knapper. Enten det var hele veien eller ned forbi brystet. Så de hadde mange fine på HM nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler Seraphine, selges bl.a. på Zalando. Synes de har fine ammeklær som ikke nødvendigvis ser veldig ammetøy ut. Veldig mye ammetøy kan brukes av gravide, men har strengt og passform som gjør at de også kan brukes av ammende sol da ikke har gravidmage.

Anonymkode: c0de8...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...