Gå til innhold

Diplom-Is eller Hennig-Olsen?


Gjest Sweet Ingrid

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke - jeg pleier å kjøpe den isen de har der jeg handler når jeg skal ha.

Anonymkode: 0eba8...601

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Syns Hennig Olsen er helt klart best! 

Anonymkode: 626eb...97f

Enig.

4 hours ago, #Rasshøl said:

Definitivt! 

Veldig enig!

4 hours ago, AnonymBruker said:

Diplom-is for min del.

1. De er den eneste som har "Fri", og Hvis jeg vil ha "fløteis" i glutenfri kjeks finnes ikke annet alternativ.

2. Jeg synes diplom-is sine saftiser er bedre enn Hennig Olsen sine.

Anonymkode: d75de...e95

1. Det stemmer vel ikke helt, gjør det? Vegansk krone-is.

2. Jeg liker ikke saftis uansett hvem som lager den ;)

9 minutter siden, FrankDrebin said:

Liker begge, men foretrekker Hennig-Olsen. :)

Samme her. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Liker begge, men foretrekker Hennig-Olsen. :)

Samme her :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra Henning-Olsen is, men topper ikke Diplom-is. Når det gjelder dessert-is foretrekker jeg Sørlandsis (Krokan).  Saftis er for barn og veganere. Men for all del, glad vi har begge to. Må demme opp mot utenlands B-kvalitats-is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bullehurk said:

Mye bra Henning-Olsen is, men topper ikke Diplom-is. Når det gjelder dessert-is foretrekker jeg Sørlandsis (Krokan).  Saftis er for barn og veganere. Men for all del, glad vi har begge to. Må demme opp mot utenlands B-kvalitats-is.

Mulig jeg misforstod innlegget ditt, men Sørlandsis er et Hennig-Olsenprodukt. :)

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk til begge😍😍 Elsker royal trippel...Eller jeg elsker alt av is😍

Anonymkode: a2af7...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Brunhilde skrev:

Mulig jeg misforstod innlegget ditt, men Sørlandsis er et Hennig-Olsenprodukt. :)

Ok, sorry 😮.  Det visste jeg ikke (eller har glemt.)

Endret av bullehurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på et litt finere sted hvor man kunne handle mat, der tok de konsekvent kun inn Hennig Olsen is. Dette da de mente denne isen hadde best kvalitet. Rett og slett mye bedre enn Diplom is.

Anonymkode: 0cc03...4d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor virker diploms is mest utbredt. Coop og Rema selger dimplom is, norgesgruppen Hennig Olsen is.

Jeg har inntrykket av at Hennig Olsen var bedre før, men har blitt dårligere. Ble ikke imponert sist jeg kjøpte is fra Hennig Olsen.

Jeg kjøper Coop sin egen is nå, og er fornøyd med den. Billig og smaker godt. Testet mot Rema 1000 sin billig is, men den kunne ikke måle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den som er på tilbud, eller den som kommer med isbilen. Spiser all is. Fra isbar på kjøpesenter til softisen på IKEA. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, male32 skrev:

Her jeg bor virker diploms is mest utbredt. Coop og Rema selger dimplom is, norgesgruppen Hennig Olsen is.

Jeg har inntrykket av at Hennig Olsen var bedre før, men har blitt dårligere. Ble ikke imponert sist jeg kjøpte is fra Hennig Olsen.

Jeg kjøper Coop sin egen is nå, og er fornøyd med den. Billig og smaker godt. Testet mot Rema 1000 sin billig is, men den kunne ikke måle seg.

Aldri sett coop is,og jeg handler det mye, har du link eller bilde?

Anonymkode: 2e21e...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri sett coop is,og jeg handler det mye, har du link eller bilde?

Anonymkode: 2e21e...079

5175300.jpg?chk=C0A75A

Finnes i jordbær også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at hverken Diplom Is eller Hennig Olsen selger 2 liters bokser med jordbæris. De solgte det før (ihvertfall en av dem). Skjønner ikke hvorfor de har sluttet med det. Jeg elsker jordbæris.

Anonymkode: d6a43...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bullehurk skrev:

Mye bra Henning-Olsen is, men topper ikke Diplom-is. Når det gjelder dessert-is foretrekker jeg Sørlandsis (Krokan).  Saftis er for barn og veganere. Men for all del, glad vi har begge to. Må demme opp mot utenlands B-kvalitats-is.

Utenlandsk B-kvalitet? Som hva da? Om vi snakker is på boks mener jeg personlig at de norske produsentene kommer LANGT bak i feltet, På toppen for min del troner soleklart Ben&Jerry's, med Mövenpick som nr. 2. Eneste gangen jeg kjøper norskprodusert is i boks er om jeg skal ha tak i ren vanilje-is. Av det andre er det ingenting som frister overhodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er vel bare smak og behag :) Jeg spiser ikke mye is, men de få gangene jeg gjør det så foretrekker jeg Hennig Olsen. Kort og greit fordi jeg liker Solo-isen best 🤪 Av Kronesisene liker jeg derimot Diplom Is sin best. Jeg likte derimot Krasj Pink veldig godt og syntes virkelig vi skulle fått denne tilbake 😢

Dersom jeg spiser is hjemme så går det i Ben&Jerrys, eventuelt sorbet men da kjøper jeg som regel den som er på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennig Olsen is var alltid favoritten min før jeg begynte å reagere på melkeprodukter. Og de fortsatte å være det da de kom med melkefri kroneis og kokos/sjokolade is i fjor. Men jeg må jo si at diplom is sin nye melkefrie sjokoladeis er heeeeeeelt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Diplom-Is smaker rart. Det er en slags sur bismak på den. Kjøper nesten aldri småis, men kjøper bokser med Henning-Olsen-is hvis det er på tilbud, for det meste krokan.

Men den absolutt beste isen kommer fra Alm Gard i Feios (Vik i Sogn) :)

Anonymkode: 868c7...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, -jk- skrev:

Foretrekker klart Diplom-is, er ikke mange av Hennig-Olsen isene jeg spiser. Royal Trippel er favoritten. 

Men for min del kjøper jeg aldri is i butikken. Is er noe jeg stort sett bare kjøper når jeg er på farten, så det blir kjøpt på steder som Narvesen eller bensinstasjoner. Narvesen har Diplom-is, mens nesten alle bensinstasjonene kun fører Hennig-Olsen. Vet ikke hvorfor, men det er altså bortimot umulig å få tak i Diplom-is langs veien...

Circle K har Diplom.

Jeg merker ikke så stor forskjell på selve isen, og har noen favoritter blant begge leverandørene. Men Royal trekker nok litt opp, både for pinneis og boksis. Liker design på Royal bedre enn Creme. Finner alltid noe jeg liker uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...