Gå til innhold

Diplom-Is eller Hennig-Olsen?


Gjest Sweet Ingrid

Anbefalte innlegg

Gjest Sweet Ingrid

Diplom-Is har alle de beste isene! Det er absolutt ingen av Hennig-Olsen-isene som kan måle seg med Diplom-Is. Likevel syns jeg Hennig-Olsen virker å være mest utbredt. Hvorfor det? Er det fordi folk flest liker Hennig-Olsen eller er det pga gunstige avtaler med dagligvarebransjen? Hvorfor er det ingen butikker lenger som har begge deler?

Hvilken er din favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hennig-Olsen har alle de beste isene! Det er absolutt ingen av Diplom-Is-isene som kan måle seg med Hennig-Olsen. Likevel syns jeg Diplom-Is virker å være mest utbredt. Hvorfor det? Er det fordi folk flest liker Diplom-Is eller er det pga gunstige avtaler med dagligvarebransjen? Hvorfor er det ingen butikker lenger som har begge deler?

;) 

Anonymkode: abe46...32b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Diplom is 😍 eeeelsker Royal trippel! Ingenting kan måle seg med den! I tilleg har rema 1000 her 6 pk med en sånn type is men med salt karamell, oh Holy 🥳🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Hennig Olsen er helt klart best! 

Anonymkode: 626eb...97f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns Hennig Olsen er helt klart best! 

Anonymkode: 626eb...97f

Definitivt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sweet Ingrid skrev:

Diplom-Is har alle de beste isene! Det er absolutt ingen av Hennig-Olsen-isene som kan måle seg med Diplom-Is. Likevel syns jeg Hennig-Olsen virker å være mest utbredt. Hvorfor det? Er det fordi folk flest liker Hennig-Olsen eller er det pga gunstige avtaler med dagligvarebransjen? Hvorfor er det ingen butikker lenger som har begge deler?

Hvilken er din favoritt?

OBS har begge.

Anonymkode: 2e21e...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig inntrykk av at begge er like vanlige, men at det avhenger av kjeden man er i. Coop selger i hovedsak Diplom, NorgesGruppen Hennig-Olsen. Jeg bor forresten i Kristiansand, og der er det ganske vanlig at Hennig-Olsen er til salgs på butikken som vanligvis fører Diplom-Is.

Hvilken produsent jeg foretrekker er egentlig avhengig av akkurat typen is jeg har lyst på. Generelt sett synes jeg dog at Hennig-Olsen har den beste iskremen.

Anonymkode: 485e7...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker klart Diplom-is, er ikke mange av Hennig-Olsen isene jeg spiser. Royal Trippel er favoritten. 

Men for min del kjøper jeg aldri is i butikken. Is er noe jeg stort sett bare kjøper når jeg er på farten, så det blir kjøpt på steder som Narvesen eller bensinstasjoner. Narvesen har Diplom-is, mens nesten alle bensinstasjonene kun fører Hennig-Olsen. Vet ikke hvorfor, men det er altså bortimot umulig å få tak i Diplom-is langs veien...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diplom-is for min del.

1. De er den eneste som har "Fri", og Hvis jeg vil ha "fløteis" i glutenfri kjeks finnes ikke annet alternativ.

2. Jeg synes diplom-is sine saftiser er bedre enn Hennig Olsen sine.

Anonymkode: d75de...e95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har egentlig inntrykk av at begge er like vanlige, men at det avhenger av kjeden man er i. Coop selger i hovedsak Diplom, NorgesGruppen Hennig-Olsen. Jeg bor forresten i Kristiansand, og der er det ganske vanlig at Hennig-Olsen er til salgs på butikken som vanligvis fører Diplom-Is.

Hvilken produsent jeg foretrekker er egentlig avhengig av akkurat typen is jeg har lyst på. Generelt sett synes jeg dog at Hennig-Olsen har den beste iskremen.

Anonymkode: 485e7...ff3

Coop har spesialavtale med Diplom-Is i agder-fylkene, så butikkene deres får lov å også selge Hennig-Olsen og plassere produktene i diskene som eies av Diplom-Is.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Diplom is. Men Henning Olsen har dyreparken is, og den er god den.

Anonymkode: bdb4d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ren vaniljeis i boks er Diplom-Is absolutt best på. Blant småisene legger jeg ikke merke til det er det ene eller andre. Men nå liker jeg best de mindre isene, forsøkte meg nylig på denne sølvfargede nyheten og det ble altfor mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid foretrukket Henning Olsen is, men Royal-isen til Diplom is er aller best.

Anonymkode: ac0ed...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine to favoritter på småis: 
Hennig-Olsen sin sandwich, og Diplom is sin Lolipop. 

Favoritter på boksis:
Hennig-Olsen sin pistasje med sjokoladebiter, og Diplom is Royal Creme Brule eller Vanilje. 

så nei, den ene er ikke mer favoritt en den andre, liker begge produsentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager holdt Hennig-Olsen høyere kvalitet, men hvordan det er nå, vet jeg lite om. Isspisingen min begrenser seg nå til et par Royal pinneis i året, og de er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...