Gå til innhold

Vet du hva kjippkjappere er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Vox_populi said:

Så kinesere høres ut som "kippkjapp"! Og hvordan er så forbindelsen til sandaler, for til og med en AB vet vel at det fins sandaler som kalles så?
Bortsett fra det, tar den "modige" ukjente helt feil når han påstår at dette er betegnelse på asiater. Nei, det er ikke betegnelse på indere, ikke på arabere, og heller ikke på malayere (Indonesia bl. a.). Det er østasiatene, de gule, som kalles så, og da helst kinesere. Både fordi de er den suverent største nasjonaliteten blant de gule , og fordi de er de mest kjente for omverdenen, i og med at de har utvandret til nær sagt alle store byer i hele verden. 

Jeg vet ikke hva hverken du eller jeg har rotet oss borti nå, men jeg er enig at kjippkjapper brukes om både flip-flop sandaler, og små, kjappe asiatere.

Hvorfor får være opp til hver enkelt å tolke, men jeg har i hvert fall gitt mine teorier om hvorfor det er sånn.

Anonymkode: 5821d...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjippkjappere er gule asiatere som jobber f.eks på båter osv. Stort sett strø og drittjobber. 

Anonymkode: eaaf5...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På Thursday, April 25, 2019 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Kjippkjappere er gule asiatere som jobber f.eks på båter osv. Stort sett strø og drittjobber. 

Anonymkode: eaaf5...6d5

Har i alle fall ikke jeg hørt før...               

Anonymkode: 2dd9b...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...