Gå til innhold

"Krom nakke" (bilde fra google, ikke meg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele livet siden jeg var bitteliten hatt en litt sånn rar nakke syntes jeg. Uansett hvor mye jeg retter meg opp i ryggen og presser odet og nakken bakover så er det liksom en pukkel der på en måte... altså at hele ryggen går litt lengere ut enn nakken, nakken og ryggen går ikke rakt i ett som hos de aller fleste. 

Jeg har ingen smerter og er slank og har ikke noe ekstra fett i det området.... er det noe jeg kan gjøre for å få nakken rett? Jeg går aldri med hestehale om ikke jeg har på hettegenser fordi da ser jeg så daff ut i nakken... bortsett fra når jeg trener da, men kjenner ingen der. 

Legger ved et bilde jeg fant på google som minner litt om det jeg har. 

img_0138.jpg

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sånn nakke også. Alltid hatt det, uavhengig om jeg har vært syltynn eller feit.

Anonymkode: e7fb3...249

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, "fint" at jeg ikke er den eneste med dette problemet, men lurte ikke på det 😛

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en slik krumming der, det er slik ryggsøylen er.   Men av og til kan dårlig holdning gjøre den mer fremtredende. 

Hvis du prøver å rulle skuldrene bakover, se om det blir bedre da.  Hvis ja, bør du jobbe med holdningen din, hvis nei, da er det bare slik du er.

Anonymkode: 2fa15...685

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har en slik krumming der, det er slik ryggsøylen er.   Men av og til kan dårlig holdning gjøre den mer fremtredende. 

Hvis du prøver å rulle skuldrene bakover, se om det blir bedre da.  Hvis ja, bør du jobbe med holdningen din, hvis nei, da er det bare slik du er.

Anonymkode: 2fa15...685

Som sagt så blir den ikke bedre uansett hva jeg gjør... jeg syntes det er drit stygt, ser veldig få som har sånn nakke som meg, det er skjemmende og jeg blir ikke noe pen i profil pga det. 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke et problem, men anatomien som er sånn, mer normalt enn du tror

Anonymkode: f8ab6...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke et problem, men anatomien som er sånn, mer normalt enn du tror

Anonymkode: f8ab6...02d

Det hjelper ikke hvor mye det er et ikke-problem. Jeg har alltid siden jeg vært barn vært ukomfortabel med det og skjuler det så godt jeg kan. Så jeg spør bare om det går an å gjøre noe med det. Det går jo an å gjøre noe med det meste. 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn, men begynte å dra skulderen bakover. Rettet opp rygg og nakke når jeg går og sitter.  Går ofte med hendene bak på ryggen for å rette ryggen mer opp.  Det kan forbedres, men tar mange år. 

Anonymkode: 8e271...76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sånn, men begynte å dra skulderen bakover. Rettet opp rygg og nakke når jeg går og sitter.  Går ofte med hendene bak på ryggen for å rette ryggen mer opp.  Det kan forbedres, men tar mange år. 

Anonymkode: 8e271...76f

Kan man ikke gå til noe kiropraktor eller noe da for å få fortgang i det ? Eller få noe hjelpemidøer som noe krage eller noe.man kan sove med eller gå med når man er hjemme ? 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tegn på cushing sydrome også. Det finner du ut ved å ta blodprøver. 

b6a2861e65b380d63170d3c77a550051.jpg

Anonymkode: b32df...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være tegn på cushing sydrome også. Det finner du ut ved å ta blodprøver. 

b6a2861e65b380d63170d3c77a550051.jpg

Anonymkode: b32df...0cd

Men jeg har hatt det siden jeg var liten da? Kan det være dette her da ? 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg har hatt det siden jeg var liten da? Kan det være dette her da ? 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Også har jeg ingen av de andre symptomene som strekkmerker og alt det der.  Hadde kviser i tenårene. Angst og depresjon har jeg hatt men er grunner til det. 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men jeg har hatt det siden jeg var liten da? Kan det være dette her da ? 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Det kan kun legen din svare på.

Anonymkode: b32df...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den nakken ser helt normal ut, og hvis du ser på skjelletter for eksempel så er det ingen som er helt rette? Nakken svaier alltid litt inn på en måte? 

Hvis du vil gjøre noe med det kan jeg se for meg at å trene noen spesielle øvelser kanskje vil gjøre noe med holdningen om ikke annet. Ville googlet litt om treningsøvelser eller bedt et PT om råd. 

Anonymkode: 3af9d...578

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har hatt det siden jeg var liten da? Kan det være dette her da ? 

Anonymkode: 15d4b...1cb

Du har ikke cushing ved å ha en normal anatomi i rygg og nakke!

Jeg har forresten cushing selv, og det ser ikke slik ut som på bildet du postet.

Tenk heller holdning som flere har sagt over her. og nei, det finnes ingen snarveier.

Anonymkode: 2fa15...685

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være tegn på cushing sydrome også. Det finner du ut ved å ta blodprøver. 

b6a2861e65b380d63170d3c77a550051.jpg

Anonymkode: b32df...0cd

Nei, det kan ikke være det. TS har hatt dette som liten, og dessuten kommer cushing med mange andre fremtredende symptomer. 

Anonymkode: a2e97...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste du kan gjøre er å jobbe med hodet ditt.

Du har en helt normal anatomi og ingenting å bekymre deg for. Hvis det påvirker selvbildet ditt veldig negativt, så er det viktig å jobbe med det. 

Jeg har et ganglag som jeg har hatet siden jeg var barn. Jeg går med den ene foten litt innover og knærne ser så rare ut. Tok det opp med legen, men det var visst ingenting anatomisk galt med meg. Likevel påvirket det selvbildet mitt i STOR grad, frem til jeg bestemte meg for at jeg ikke orket mere. Jeg tok det opp med psykologen min og vi jobbet med tankegangen min. Det hjalp masse. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg lot en så triviell ting som ganglaget mitt ødelegge for selvtilliten min. Vi mennesker er rare 😅

Anonymkode: 8a7ee...653

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en helt normal anatomi og ingenting å bekymre deg for. Hvis det påvirker selvbildet ditt veldig negativt, så er det viktig å jobbe med det. ... Vi mennesker er rare 😅

BARE Søtt med litt ¨særpreg¨ da. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle var helt like... :jepp:

DET hadde vært krise, IMHO. Ser ikke noe gæli på det bildet du la ut... 

a.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...