Gå til innhold

Jeg har ingen makt over deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og det irriterrer meg sa en venninne.

Hvordan tolke det?

Anonymkode: 9ab69...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilket setting hun sa det i? 

Hvis det glapp ut av henne, ville jeg tolket det som et varseltegn og at du er litt forsiktig med hvor mye du byr på av deg selv rundt henne. 

Kan hende hun sa det i beste mening, som i at "du bestemmer selv om du vil delta på det jeg finner på". 

Kommer også an på hvordan hun oppfører seg ellers. Vanskelig å tolke med så lite informasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dr. Ops skrev:

Det kommer an på hvilket setting hun sa det i? 

Hvis det glapp ut av henne, ville jeg tolket det som et varseltegn og at du er litt forsiktig med hvor mye du byr på av deg selv rundt henne. 

Kan hende hun sa det i beste mening, som i at "du bestemmer selv om du vil delta på det jeg finner på". 

Kommer også an på hvordan hun oppfører seg ellers. Vanskelig å tolke med så lite informasjon. 

Hun var full,hjemme hos meg 2 timer før avtalt, hun har drevet med maktkamper som jeg enten har overset eller satt foten ned. 

Og det var slike ting hun snakket om, at hun ikke likte at jeg hadde mer makt over henne i vennskapet.

Jeg sa at det ikke stemte ingen av oss har noe makt over hverandre, og at hun selvsagt ikke har makt over meg.

Anonymkode: 9ab69...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var full,hjemme hos meg 2 timer før avtalt, hun har drevet med maktkamper som jeg enten har overset eller satt foten ned. 

Og det var slike ting hun snakket om, at hun ikke likte at jeg hadde mer makt over henne i vennskapet.

Jeg sa at det ikke stemte ingen av oss har noe makt over hverandre, og at hun selvsagt ikke har makt over meg.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Har det at hun var der to timer før avtalt noe med saken å gjøre?  Skjønner ikke hva du mener her. Makt til hva? Overtale til ting, prøve å bestemme over deg eller hva? Driver dere og konkurrerer mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som et sunt og gjensidig vennskap, men heller slitsomt hvis du må hele tiden forholde deg til en person som vil ha makt over deg. 

Her ville jeg tolket det bokstavelig og som en venninne som egentlig ikke vil deg noe godt, kun ha en å styre/ha makt over. 

Kan hende jeg tar fullstendig feil, men vær forsiktig. Sånne type mennesker kan være meget giftige uten at du selv merker det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Driver dere og konkurrerer mye? 

Ikke jeg, men jeg har mistanke om at hun gjør det, aslå hun kom på døra dritings 2 timer før vi skulle møtes idag kl 18

Anonymkode: 9ab69...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. Ops skrev:

Høres ikke ut som et sunt og gjensidig vennskap, men heller slitsomt hvis du må hele tiden forholde deg til en person som vil ha makt over deg. 

Her ville jeg tolket det bokstavelig og som en venninne som egentlig ikke vil deg noe godt, kun ha en å styre/ha makt over. 

Kan hende jeg tar fullstendig feil, men vær forsiktig. Sånne type mennesker kan være meget giftige uten at du selv merker det. 

Det er nemlig det min mistanke har vært, og følte at jeg fikk det bekreftet,

jeg holder min avstand til henne, og forteller lite som mulig, for da blir det fortalt til alle, og hvis ikke blir det fortalt dritt uansett.

Idag hadde hun sagt at til en kamerat henne ikke kunne komme til meg, noe som ikke stemmer.

Anonymkode: 9ab69...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg, men jeg har mistanke om at hun gjør det, aslå hun kom på døra dritings 2 timer før vi skulle møtes idag kl 18

Anonymkode: 9ab69...9fd

Hadde dere avtalt å drikke eller var hun full sånn uten videre? Fordi hun var irritert eller noe? Er dere gode venninner sånn vanligvis? Jeg vet fremdeles ikke om jeg skjønner helt, men kanskje er det sånn at hun er en sterk personlighet som er vant til å få det som hun vil, mens du er den som sier fra og er mer selvstendig? 

Ok. Så svaret du ga over nå. 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Hadde dere avtalt å drikke eller var hun full sånn uten videre? Fordi hun var irritert eller noe? Er dere gode venninner sånn vanligvis? Jeg vet fremdeles ikke om jeg skjønner helt, men kanskje er det sånn at hun er en sterk personlighet som er vant til å få det som hun vil, mens du er den som sier fra og er mer selvstendig? 

Kl 16 på en hverdag? Planen var å spise kl 18, også sitte på balkongen.  Alkohol ikke nevnt.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kl 16 på en hverdag? Planen var å spise kl 18, også sitte på balkongen.  Alkohol ikke nevnt.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Hm. Jeg vet jo ikke om alles drikkevaner/uvaner jeg. Hun virker ikke helt i vater da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hadde dere avtalt å drikke eller var hun full sånn uten videre? Fordi hun var irritert eller noe? Er dere gode venninner sånn vanligvis? Jeg vet fremdeles ikke om jeg skjønner helt, men kanskje er det sånn at hun er en sterk personlighet som er vant til å få det som hun vil, mens du er den som sier fra og er mer selvstendig? 

Vi er ikke gode venninner,men kanskje mer gode bekjente, skravla går i et kjør om henne, og jeg unngår henne når hun er full.  Hun er vant med å få det som hun vil , jeg kan la ting gå, er det alvorlig nok eller hold på lenge nok, ja jeg er nok den selvstendige personer med null problem med å si ifra,men likevel overse og/eller gi flere sjanser hvis jeg anser at det ikke er for stor overtramp.

Anonymkode: 9ab69...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hm. Jeg vet jo ikke om alles drikkevaner/uvaner jeg. Hun virker ikke helt i vater da. 

Jeg vet hun liker å drikke, og mye, men dette overrasket meg faktisk.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kl 16 på en hverdag? Planen var å spise kl 18, også sitte på balkongen.  Alkohol ikke nevnt.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Tenker hun har ett alkoholproblem da. Mye av det du sier kjenner jeg igjen. Jeg strevde en stund med å forstå hva f jeg gjorde feil. Så en dag møtte hun opp full på ett opplegg i kirka, det var krokene på døra for meg. 

Anonymkode: 2d67d...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hun liker å drikke, og mye, men dette overrasket meg faktisk.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Hadde blitt veldig satt ut om en venninne kom på døra mi dritings og sa sånt. Virker som om hun har problemer og er frekk og litt uberegnelig? Ville nok holdt avstand, og hvertfall sagt at jeg ikke ville ha henne dritings på døra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker hun har ett alkoholproblem da. Mye av det du sier kjenner jeg igjen. Jeg strevde en stund med å forstå hva f jeg gjorde feil. Så en dag møtte hun opp full på ett opplegg i kirka, det var krokene på døra for meg. 

Anonymkode: 2d67d...e58

Hvordan kjenner du deg igjen? Btw jeg har hatt mistanke en gang før et par uker siden og nå at det ikke er bare alkohol, men det er selvsagt bare spekulasjoner 

Anonymkode: 9ab69...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Hadde blitt veldig satt ut om en venninne kom på døra mi dritings og sa sånt. Virker som om hun har problemer og er frekk og litt uberegnelig? Ville nok holdt avstand, og hvertfall sagt at jeg ikke ville ha henne dritings på døra! 

Jeg holder avstand, men skal velge å ikke ta det opp siden det er påske, MEN skjer det en gang til derimot..

Anonymkode: 9ab69...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg, men jeg har mistanke om at hun gjør det, aslå hun kom på døra dritings 2 timer før vi skulle møtes idag kl 18

Anonymkode: 9ab69...9fd

Da hadde jeg vennlig, men bestemt, geleidet henne inn på gjesterommet for å sove rusen ut. Og hadde hun protestert så hadde jeg sagt at "Sånn som formen er nå så kommer vi ikke inn noe sted. Bare å legge seg nedpå. Skal finne en tannbørste til deg" :)

Fra folk som er dritings kommer det som regel en del tull. 

Anonymkode: db0a0...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg vennlig, men bestemt, geleidet henne inn på gjesterommet for å sove rusen ut. Og hadde hun protestert så hadde jeg sagt at "Sånn som formen er nå så kommer vi ikke inn noe sted. Bare å legge seg nedpå. Skal finne en tannbørste til deg" :)

Fra folk som er dritings kommer det som regel en del tull. 

Anonymkode: db0a0...f7f

Har ikke gjesterom. Han som leier rom hos henne kom, trodde ikke at hun var drittings, var her nesten 2 timer, siste 20 min satt hun på fanget hans og klina.  Jeg følte jeg måtte passe på henne, og at det var bedre at hun drakk lett øl 2.4 prosent enn noe sterkere og rave rundt i byn. 

Anonymkode: 9ab69...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nemlig det min mistanke har vært, og følte at jeg fikk det bekreftet,

jeg holder min avstand til henne, og forteller lite som mulig, for da blir det fortalt til alle, og hvis ikke blir det fortalt dritt uansett.

Idag hadde hun sagt at til en kamerat henne ikke kunne komme til meg, noe som ikke stemmer.

Anonymkode: 9ab69...9fd

Akkurat ja. Lyver og forteller dritt. Tar utgangspunkt i at det ikke er noe hold i det hun forteller. 

 Har lest det siste du skrev og synes du håndterer det bra. Prøv å ikke bli for frustrert over løgnene slik at du føler en trang til å svartmale henne. Da vil hun få "rett" fordi du reagerer som hun har sagt. Alle ser at det ikke er noe hold i påstandene hennes om du fortsetter å ikke la deg knekke. 

Aller helst ville jeg kuttet ut en slik venninne, men jeg vet at alt er ikke svart-hvitt, mye som spiller inn. 

Lykke til ts. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...